Wydarzenia

ponad rok temu  16.03.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Jak w nowej rzeczywistości działają warsztaty? [RAPORT]

W jaki sposób zagrożenie związane z koronawirusem wpływa na działalność warsztatów? Nikt nie jest w stanie podać oficjalnych danych, bo decyzje zapadają na bieżąco. Pewien obraz daje natomiast analiza forów internetowych.

Niewielka część serwisów poinformowała swoich klientów o ograniczeniu przyjęć pojazdów do naprawy. Niektóre serwisy odmawiają klientom zgłaszającym drobne usterki lub potrzebę serwisu, np. wymiany oleju czy filtrów. Na licznych forach internetowych właściciele warsztatów dzielą się poradami - niektórzy mechanicy decydują się najbliższe dwa tygodnie poświęcić na zaległe, duże prace naprawcze, bez kontaktu bezpośredniego z nowymi klientami. Część warsztatów oferuje bezkontaktowe przekazanie auta do naprawy.

Nie brakuje też jednak serwisów, które w żadnym stopniu nie ograniczają swojej działalności. Zdania są bardzo podzielone.

Dostawy części zamiennych do warsztatów - jak zapewniają najwięksi w Polsce dystrybutorzy - nie są zagrożone. Dostawcy proszą jednak o składanie zamówień drogą telefoniczną lub internetową, do minimum ograniczając wizyty w filiach. Więcej o tym piszemy TUTAJ.

Z naszej ankiety przeprowadzonej wśród Czytelników wynika, że 62% warsztatów zauważa spadek liczby klientów (38% pytanych nie zauważyło zmian). W badaniu przepytaliśmy 160 osób.

Jak zadbać o bezpieczeństwo własne i klientów?

Zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego będą przydatne przy zminimalizowaniu ryzyka zakażenia koronawirusem w warsztacie. Polecamy ich śledzenie. W oparciu o nie oraz inne dostępne źródła przygotowaliśmy kilka praktycznych wskazówek:

  • ogranicz do minimum kontakt z klientem. Nie witamy się podaniem ręki. Zachowujemy odstęp minimum 1 metra.
  • często myjemy ręcę wodą z mydłem lub środkiem dezynfekującycm
  • zanim wsiądziemy za kierownicę samochodu klienta przy używciu płynu dezynfekującego czyścimy klamki, kierownicę, dźwignię zmiany biegów, itp.
  • warto korzystać z jednorazowych rękawiczek
  • zalecane są płatności bezgotówkowe

Komentarze (1)

dodaj komentarz
do góry strony