Części i regeneracja

ponad rok temu  14.10.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Jak zaoszczędzić na wyszukiwaniu i wyborze części zamiennych?

Każdy współczesny warsztat ma kilka poważnych kwestii do rozważenia. Jedną z nich jest efektywność czasu pracy. Na tle niedoboru wykwalifikowanej kadry to dla właściciela warsztatu priorytet.

Skupmy się na efektywności pracy doradcy serwisowego. Często w uniwersalnych warsztatach jest on również specjalistą w doborze i sprzedaży części zamiennych. Jak rozwiązać problem, kiedy klientów jest sporo i taki specjalista po prostu nie wyrabia? Można szukać wydajnych pracowników lub po prostu zwiększyć ich liczbę, można również przyjrzeć się efektywności takich pracowników. Druga opcja jest najprostsza, więc warto zacząć właśnie od niej.
Co należy do obowiązków doradcy serwisowego? Standardowy dzień pracy takiego specjalisty wygląda mniej więcej w ten sposób: rano przyjmuje auta, ustala problemy, określa czas i przydziela mechanika do naprawy. Kolejny krok to żmudny proces doboru i wyszukiwania niezbędnych części zamiennych.
Warsztat ma zwykle kilku głównych dostawców. To duzi znani wszystkim dystrybutorzy, tacy jak Intercars, Elit, Moto-Profil, AD lub inni. I to prawda – oni mają największe magazyny, szybką i wygodną dostawę kilka razy dziennie. Oczywiście najpierw specjalista dobiera części zamienne w katalogu dystrybutora. Może to być dowolny katalog oparty na TecDoc. Nie ma z tym problemów, wszystkie są dostępne bezpłatnie. Niestety wyszukiwanie części poprzez uniwersalny katalog nie zawsze jest dokładne i nie wszystkie można w ten sposób znaleźć.
Aby uzyskać bardziej złożone podzespoły, doradca serwisowy potrzebuje katalogu oryginalnego. OE katalog również jest dostępny u niektórych głównych dystrybutorów, ale korzystanie z niego nie zawsze jest bezpłatne. Warsztat nie płaci bezpośrednio za używanie go, ale musi dokonywać pewnych obrotów z dystrybutorem, aby otrzymać do niego dostęp. Natomiast nie zawsze opłaca się kupować od jednego dostawcy, a części zamienne nie zawsze są dostępne. Dlatego doradca serwisowy poświęca więcej czasu na szukanie, wybieranie zamienników, które są u tego dystrybutora itp.
Czasem bywa jeszcze trudniej – gdy część zamienna jest tylko w oryginale, coś jest niestandardowe, rzadko używane. Taka część w ogóle nie jest dostępna u standardowych dystrybutorów, a powód jest jasny – trzymanie w lokalnych magazynach części zamiennej, która może być potrzebna raz w roku, a nawet co 2 lata, jest nieopłacalne. Znalezienie takich części to strata czasu i nerwów. Doradca musi przejrzeć dziesiątki różnych witryn, aby mieć przynajmniej kilka opcji. Często, gdy dzwoni do dostawcy i chce złożyć zamówienie, okazuje się, że cena jest nieaktualna albo część jest niedostępna. Tacy niesystemowi dostawcy nie mają czasu, pieniędzy i chęci na aktualizowanie informacji na stronie internetowej. Znowu stracony czas.
I nawet jeśli okaże się, że część jest dostępna, a cena odpowiednia, pojawiają się pytania: jak zapłacić, jak otrzymać fakturę, jak odebrać towar? Najwięcej pojawia się po zakupie – jeśli część zamienna nie pasuje do auta, jak zwrócić towar? Jak oddać ją na gwarancję? Doradca traci czas na rozmowę telefoniczną, musi ponownie zapłacić za przesyłkę, umówić zwrot pieniędzy itp. Dość często mali dostawcy nie przewidują zwrotów i nie udzielają normalnej gwarancji, a kiedy zwracasz część zamienną, na zwrot pieniędzy trzeba czekać kilka dni, a nawet tygodni.

Rozumiejąc wszystkie te problemy i mając ponad 20-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej, zespół 2407.pl stworzył unikatowy system.

  1. Dwa rodzaje katalogów, których używanie jest darmowe i niezobowiązujące: uniwersalny https://2407.pl/cars/ oraz oryginalny https://2407.pl/oe-catalogues/, przy czym korzystanie z katalogu oryginalnego wymaga rejestracji na stronie. Wyszukiwanie w katalogu oryginalnym jest możliwe zarówno po marce samochodu, jak i po wpisaniu VIN samochodu, bezpośrednio w oknie wyszukiwania części zamiennych.
  2. Doradca serwisowy nie musi szukać części zamiennej na dziesięciu różnych witrynach. 2407.pl pokazuje wszystkie możliwe opcje, wszystkich możliwych dostawców i magazyny, które znajdują się nie tylko w Polsce, ale na świecie. Dla tej samej części zamiennej istnieje kilka opcji czasu dostawy i ceny. Są tam wszystkie zamienniki, a także oryginalne części zamienne.
  3. Łatwe wyszukiwanie według numeru części zamiennej, możesz wpisać numer w dowolnym formacie albo według EAN. Wyszukiwanie tekstowe jest również dostępne, wszystko w jednym oknie.
  4. Nie musisz kupować części w różnych miejscach – wszak każda oddzielna faktura to także dodatkowy koszt, np. księgowania. Nie ma żadnych ukrytych opłat, a dostawa w dowolne miejsce w Polsce jest zawsze za darmo, niezależnie od wielkości zamówienia.
  5. Gwarancja i zwrot. Możesz zwrócić część zamienną, jeśli nie jest odpowiednia lub nie jest potrzebna, w dowolnym momencie, a nie tylko w ciągu 14 dni.

Proponuję prostą matematykę: co jest bardziej opłacalne: znaleźć najtańszego spośród kilkunastu dostawców czy skorzystać z jednego lub dwóch podstawowych, gdzie wszystko jest standardowe? A w przypadku rzeczy niestandardowych – skorzystać z jednego zasobu do wyszukiwania, wyboru i zakupu – 2407.pl?
Załóżmy, że wynagrodzenie doradcy serwisowego to 5000 zł. Oznacza to, że minuta jego czasu kosztuje 52 gr. Poświęcając 10-30 minut na wyszukiwanie, zamawianie i płacenie za nietypowe rzeczy, wydaje dziennie 5-15 zł. W ciągu miesiąca to co najmniej 300 zł wydanych na nic. Owszem, być może „zaoszczędzisz”, kupując części w nieco niższej cenie, wybierając i kupując tańsze części zamienne od różnych dostawców. Jednak to tylko pozorne oszczędności, bo za to, co zaoszczędzisz na zakupie, zapłacisz pensję specjaliście za czas spędzony na poszukiwaniach. Więcej zapłacisz również za księgowość.
Czy nie lepiej poświęcić ten czas (przynajmniej 10 godzin miesięcznie) na klientów, na dodatkową sprzedaż, pomoc. Jestem pewien, że dzięki takiemu podejściu zarobisz więcej niż na złudnych oszczędnościach wynikających ze znalezienia najtańszego dostawcy.
Gospodaruj swoimi pieniędzmi mądrze, wybieraj partnerów, kierując się nie tylko ceną, ale także wygodą i wydajnością końcową.
Dość często popyt na usługi warsztatów przewyższa podaż, więc aby obsłużyć więcej klientów, potrzebna jest większa efektywność, a nie bezmyślne przeglądanie różnych stron w poszukiwaniu tańszych części. Im więcej klientów dobrze obsługujesz, tym więcej zarabiasz – to proste! Możliwość zwiększenia efektywności pracy doradcy serwisowego i obsługi większej liczby klientów daje ci 2407.pl.

Sergiusz Połamarczuk 

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Część znajdziesz, zarówno podając markę samochodu, jak i kod VIN
2407.pl oferuje dwa rodzaje katalogów: uniwersalny i oryginalny, przy czym korzystanie z tego drugiego wymaga rejestracji na stronie
Klasyczne wyszukiwanie tekstowe jest oczywiście dostępne
Część znajdziesz również po kodzie VIN
Wyniki wyszukiwania są czytelne
Jak zaoszczędzić na wyszukiwaniu i wyborze części zamiennych?
Rezultaty wyszukiwania mogą być ogólne, można je również maksymalnie zawęzić

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony