Części i regeneracja

ponad rok temu  07.10.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Jak zarobić na sprzedaży akumulatorów?

Statystyki pokazują, że warsztat mechaniczny coraz częściej jest miejscem wymiany akumulatora. W ostatnich latach warsztaty zyskują od 1 do 2% dodatkowych klientów rocznie.

Jednak pomimo korzystnych trendów dla branży dalej ponad 60% kierowców wybiera samodzielny zakup i wymianę baterii. Warto zastanowić się nad przyczynami takich decyzji zakupowych. Przede wszystkim warsztat nie jest kojarzony przez klientów jako naturalne miejsce dla takiego zakupu. Inaczej wygląda sieć sprzedaży detalicznej – supermarkety przez cały rok eksponują półki z akumulatorami. Dzięki temu klienci wiedzą, gdzie się zwrócić w razie problemów. Następnym powodem takiego stanu jest względna łatwość wymiany akumulatora w starszych samochodach. Z roku na rok samodzielna wymiana baterii przez kierowcę jest trudniejsza.

Czy wymiana akumulatora w warsztacie się opłaci?
W większości popularnych samochodów wymiana akumulatora zajmuje nie więcej niż pół godziny. Na zysk z takiej operacji składają się 3 elementy:
- zysk na akumulatorze, czyli różnica pomiędzy ceną zakupu i ceną oferty dla klienta. Zwykle cena oferowana jest niższa od ceny w punktach sprzedaży detalicznej;
- koszt usługi, zwykle kalkulowany na poziomie 30-50 złotych;
- wartość złomu akumulatorowego – wartość złomu pozyskanego z akumulatora osobowego to 40-50 złotych. Prawie wszyscy kierowcy zostawiają stary akumulator w miejscu wymiany.

Wymiana akumulatora to doskonała szansa na sprzedaż dodatkowych usług, takich jak kontrola układu ładowania, wymiana płynów eksploatacyjnych czy serwis klimatyzacji.
Każdy powinien samodzielnie dokonać kalkulacji zyskowności wymiany akumulatora w oparciu o lokalną sytuację. Nie ulega wątpliwości, że godzina robocza poświęcona na te usługi to przychód na poziomie 100-130 złotych.

Jak zwiększyć sprzedaż akumulatorów w warsztatcie?
A oto kilka zasad pozwalających na zwiększenie sprzedaży akumulatorów:
1. Oznakuj warsztat banerem „AKUMULATORY”. Baner powinien stanowić stały element zewnętrzny oznakowania.
2. Zrób test akumulatora wszystkim klientom swojego warsztatu. Test powinien być oczywiście bezpłatny i potwierdzony wydrukiem z testera, zawieszką bądź naklejką na akumulatorze. Takie działania budują świadomość i dobre relacje.
3. Wyeksponuj kilka akumulatorów w pomieszczeniu, gdzie przyjmujesz klienta. Dzięki temu zwróci uwagę na akumulatory.

Warto wiedzieć
Inter Cars SA jest organizatorem Profesjonalnego Serwisu Akumulatorowego - to inicjatywa wspierająca wymianę akumulatorów w warsztatach. Uczestnicy przedsięwzięcia mogą liczyć na samodzielne rozpatrywanie reklamacji, promocję na www.motointegrator.pl, szkolenia i oznakowanie zewnętrzne.
Darmowy Test Akumulatora – to inicjatywa zachęcająca kierowców do wizyt w warsztatach. Celem jest zwiększenie świadomości kierowców i sprzedaży akumulatorów w warsztatach. Patronem akcji jest www.motointegrator.pl.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony