Części i regeneracja

ponad rok temu  10.12.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Japanparts Group poszerza ofertę

W skład zespołu EGR wchodzą: jeden lub kilka zaworów, przewody, urządzenia wykonawcze i silniczki elektryczne lub miechy pneumatyczne

„Yes, we have”, czyli „Tak, mamy to”! to strategia włoskiej firmy Japanparts, która przez lata specjalizowała się w produkcji części zamiennych do samochodów azjatyckich i amerykańskich, a od pewnego czasu wprowadza do oferty części do pojazdów europejskich. W zrealizowaniu celu, jakim jest wysoka pozycja w globalnym wymiarze, pomóc ma też nowe centrum logistyczne, które zostanie uruchomione w przyszłym roku. Już dziś natomiast Japan Parts prezentuje szereg nowych rozwiązań, a eksperci firmy podpowiadają, w jakich sytuacjach i z jakich powodów części te należy wymieniać.

Pompy wody
W kończącym się 2018 roku firma Japanparts Group opracowała ofertę pomp wodnych dla rynku europejskiego. Pompa wodna to pulsujące serce układu chłodzenia, napędzane paskiem rozrządu albo paskiem wentylatora przez koło pasowe. Jeśli weźmiemy pod uwagę oczekiwany okres eksploatacji, wynoszący 4 lata lub 100 000 km, oznacza to, że przepompowuje w tym czasie ponad 1,7 mln litrów płynu chłodzącego. Jako że jest to część, która podczas pracy silnika nieustannie się obraca, może z wielu powodów ulec przedwczesnemu uszkodzeniu.
Zwykle pompę wodną wymienia się podczas wymiany paska rozrządu. Jednak w kilku przypadkach należy zrobić to wcześniej. Sytuacje te to zużycie obracających się części z powodu słabej jakości płynu chłodzącego, zmieszania go z paliwem lub spalinami bądź olejem, przecieki na uszczelnieniach, hałas łożysk wynikający z przedwczesnego zużycia lub luzu, uszkodzenie pierścieni o-ring lub dławnicy czy większe lub mniejsze widoczne przecieki.

Zawory EGR
Skrót EGR oznacza Exhaust Gas Recirculation i opisuje jednocześnie funkcję tego komponentu, to jest recyrkulację spalin. Zawór EGR pobiera część spalin z kolektora, przesyła je do wymiennika, aby obniżyć ich temperaturę, a następnie do kolektora zasysania. W ten sposób oczyszczone spaliny (bez tlenu) zostają wymieszane z powietrzem zasysanym przez silnik i uczestniczą w spalaniu. Pracę zespołu EGR koordynuje centralka silnika, odpowiedzialna za modulację. W skład zespołu EGR wchodzą jeden lub kilka zaworów, przewody, urządzenia wykonawcze i silniczki elektryczne lub miechy pneumatyczne. Dlaczego należy kontrolować EGR? 
Najczęstszym problemem, wpływającym negatywnie na prawidłowe działanie zaworu EGR, jest gromadzenie się brudu na skutek ciągłego kontaktu ze spalinami i ich mieszaniną z oparami oleju, znajdującymi się w przewodzie zasysania. Czyszczenie specjalnymi chemicznymi produktami nie zawsze wystarcza i w wielu przypadkach doprowadza nawet do uszkodzenia zaworu. Z tego względu warto go wymieniać. Obecnie bardzo powszechna jest praktyka wyłączania zaworu EGR, warto jednak podkreślić, że jest to sprzeczne z prawem i karalne, ponieważ samochód emitujący tlenki azotu do środowiska nie spełnia wymogów obowiązujących norm. Co oferuje Japanparts Group? Wraz z zaworami EGR dostarczane są zestawy instalacyjne w komplecie ze wszystkimi niezbędnymi do montażu o-ringami i uszczelkami, dlatego nie ma potrzeby nabywania dodatkowych części zamiennych.

Cewki zapłonowe
W silniku benzynowym cewka zapłonowa pełni funkcję transformatora, służy do generowania różnicy potencjału w celu wzbudzenia iskry elektrycznej przez świece. Jest niezbędna w silnikach z zapłonem kontrolowanym, ponieważ umożliwia ich uruchomienie i prawidłowe działanie. Poprzez niskonapięciowe złącze cewki zapłonowe pobierają prąd elektryczny z systemu generowania prądu lub z akumulatora samochodowego i w zależności od rodzaju transformują go do maksymalnie 45 kV. Są więc transformatorami dostarczającymi impulsy wysokiego napięcia. Celem tych impulsów jest wzbudzenie iskry (łuku) między elektrodami świec zapłonowych w silniku, o natężeniu i czasie trwania wystarczającym, by prawidłowo uruchomić wewnętrzne spalanie mieszanki powietrza i benzyny.
Kiedy pojazd trudno się uruchamia lub często gaśnie, przyczyn można szukać w tym właśnie elemencie. W zależności od typu pojazdu i wymogów określonych przez producenta można stosować różnego rodzaju cewki. Mogą być pojedyncze, do montażu bezpośrednio na świecy lub z kilkoma złączami, podłączane do świec na silniku za pomocą przewodów. Cewki są objęte 24-miesięczną gwarancją.

Czujniki ABS
Główną funkcją czujnika ABS, umiejscowionego na przegubie homokinetycznym lub przy piaście koła, jest ciągła aktualizacja danych docierających do sterownika ABS, uzyskiwanych poprzez odczyt kołem zębatym prędkości pojedynczego koła. Czujnik ABS to główny element układu hamulcowego, ponieważ nieustannie przesyła dane do sterownika, w istotnym stopniu zwiększa bezpieczeństwo jazdy i pozwala na jak najszybsze i najbezpieczniejsze zatrzymanie pojazdu. Przekazuje do innych układów dane o prędkości radialnej, odczytanej na kole. Sterownik elektroniczny przetwarza te informacje (odchylenia lub różnice prędkości między kołami) i aktywuje układ zapobiegający blokowaniu kół. Jeśli czujnik ABS wykryje brak napędu w kołach, system ABS aktywuje regulację ciśnienia płynu w pojedynczych tłoczkach i włącza pompę dezaktywującą układ ręczny, natychmiastowo oddziałując na hamulec.
Warto mieć w zwyczaju przeprowadzanie kontroli części elektronicznych układu hamowania co 2 lata. System hamowania ABS niszczeje głównie w okresie zimowym ze względu na surowe warunki atmosferyczne i szkodliwe działanie soli, którą posypuje się nawierzchnię jezdni. 
Zasadniczymi powodami wymiany czujników ABS mogą być również uszkodzenie na skutek uderzenia lub przypadkowego kontaktu ze żwirem znajdującym się na nawierzchni jezdni; zderzenie z kołem impulsowym na skutek uszkodzenia łożyska. Jeśli czujnik ulegnie uszkodzeniu, przestaje działać cały system ABS.
Czujniki ABS oferowane ze znakiem Japanparts, Ashika i Japko są objęte 24-miesięczną gwarancją. Mogą być stosowane w układach ABS, ASR i GPS. Są wykonane ze specjalnych tworzyw sztucznych. Czujniki i kable do podłączeń są odporne na skrajne temperatury w zakresie od -40°C do +125°C. 

Amortyzatory
Japanparts Group poszerza też gamę amortyzatorów, pokrywając do 95% parku samochodowego w Europie. Międzynarodowy Instytut Badawczy GiPA przeprowadził badania nad trwałością amortyzatorów, które wykazały, że jest ona równoważna przebiegowi 60-80 000 km i że zagrożenia zaczynają się pojawiać po przekroczeniu tego limitu. Margines tolerancji zależy od wielu czynników, takich jak jakość nawierzchni i styl jazdy, z tego względu należy je kontrolować co 20 000 km. Amortyzatory trzeba wymieniać parami, na tej samej osi. Oprócz wymiany amortyzatorów zalecane jest również zastąpienie zestawu ochronnego nowym kompletem, ponieważ stary może stracić właściwości elastyczne.
Dopełnieniem usług Japanparts Group są wsporniki amortyzatorów, umieszczane w sprężynie spiralnej, usztywniające pojazd i kontrolujące zawieszenie, a także zestaw zabezpieczający przed kurzem. Produkty te mogą być swobodnie stosowane z amortyzatorami dostępnymi na rynku. Oferując zaledwie 6 pozycji, włoska firma pokrywa 92% parku samochodowego.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Cewki zapłonowe są transformatorami dostarczającymi impulsy wysokiego napięcia
Pompa wodna to pulsujące serce układu chłodzenia
Warto mieć w zwyczaju przeprowadzanie kontroli części elektronicznych układu hamowania co 2 lata. System hamowania ABS niszczeje głównie w okresie zimowym
Dopełnieniem usług Japanparts Group w ofercie amortyzatorów są wsporniki, umieszczane w sprężynie spiralnej, usztywniające pojazd i kontrolujące zawieszenie, a także zestaw zabezpieczający przed kurzem

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony