Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Kabino-suszarki do lakierowania i suszenia pojazdów, samochodów osobowych, użytkowych i innych

Od 50 lat niemiecka firma LUTRO projektuje i wykonuje urządzenia do lakierowania i suszenia pojazdów, przede wszystkim dla warsztatów lakiernictwa renowacyjnego samochodów osobowych i użytkowych. W okresie tym dostarczono około piętnastu tysięcy zestawów, od najmniejszych kabino-suszarek do kompletnych linii produkcyjnych lakierowania nadwozi pojazdów dla klientów w ponad 90 krajach całego świata, w tym dla wszystkich znaczących producentów w przemyśle motoryzacyjnym i ich sieci serwisowych. Urządzenia Lutro można często spotkać w ośrodkach szkoleniowych renomowanych producentów pojazdów i wytwórni lakierów. Znaczna liczba z tych pracujących instalacji ma już ponad 20 lat.
Wykorzystując tak duże doświadczenie wypracowany został stale udoskonalany standard projektowania urządzeń modułowych dla samochodowych warsztatów lakierniczych. W grupie tej najmniejsza jednostka to kabino-suszarka do lakierowania pojazdów i suszenia powłok lakierniczych w tej samej komorze, z pełnym wyposażeniem zapewniającym odpowiednie warunki tym procesom i obsłudze zarówno pod względem wymagań stosowanych technologii, jak i bezpieczeństwa i higieny pracy.
Każda kabino-suszarka Lutro, oprócz właściwej, zawsze w pełni izolowanej komory z 3 układami filtracji suchej powietrza, całej powierzchni z kraty podłogowej i konstrukcji filtrów pod całą kratą, zestawu bezpiecznych lamp oświetlenia, posiada zawsze wentylator nawiewny oraz wentylator wyciągowy z wirnikami osadzonymi bezpośrednio na wałach, nagrzewnicą powietrza (palnik na gaz ziemny/płynny lub olej opałowy + wymiennik), system kanałów nawiewu powietrza z czerpnią, system kanałów wyciągowych z wyrzutnią, układ odprowadzenia spalin z kominem, 2 sekcje tłumienia hałasu do poziomu – 75 db (A) w systemach wentylacji, przepustnice regulacyjne do zdalnego ustawiania nadciśnienia w komorze, zespolony układ sterowania i kontroli temperatury i czasu wraz z układami zabezpieczeń.
Standardowa kabino-suszarka, przygotowana też do stosowania lakierów wodorozcieńczalnych, ma wymiary wewnętrzne: długość 7 m, szerokość 4 m, wysokość 2,9 m, ale wszystkie inne wymiary są możliwe. Wydajność takiego urządzenia to 5 do 7 pojazdów na 1 zmianę roboczą. Średnioroczne zużycie oleju opałowego wynosi około 8-10 l/b.
Poza wyborem wymiarów komory do wielkości lakierowanych i suszonych pojazdów, konfiguracja kompletnej kabino-suszarki jest przygotowana do potrzeb i warunków zainstalowania u użytkownika. Komora może być z jedną bramą wjazdowo-wyjazdową lub przejezdna, z dwoma bramami lub … z bramą/bramami bocznymi np. do dodatkowej suszarki, transport szynowy, 10-12 pojazdów na zmianę. Do wyboru przez klienta jest również usytuowanie zestawu wentylatorów z nagrzewnica powietrza. Może to być po lewej czy prawej stronie, z tyłu kabiny nieprzejezdnej lub nad kabiną na dodatkowej konstrukcji. Czynnikiem nagrzewczym może być olej opałowy, gaz ziemny lub płynny. Zamiast posadowienia na fundamencie z kanałem, całość może być dostarczona ze zbiornikiem mieszczącym układ filtracji i wyższym poziomem kraty podłogowej (+ 300 mm).
Program projektowania i dostaw obejmuje również instalacje przygotowane do lakierowania samochodów dostawczych czy ciężarowych, autobusów, cystern, wagonów tramwajowych i kolejowych, a także pojazdów gąsienicowych, kontenerów, maszyn rolniczych.

Kombinowana standardowa kabina do wykonywania prac lakierniczych i suszenia z zabudowaną instalacją odzysku energii cieplnej.

Efektywną organizację pracy umożliwia zabudowa w bocznej ścianie suszarni brama przesuwna.W ten sposób występuje możliwość przejazdu bocznego do oddziału wykańczalni.

Firma LUTRO dostarcza kompletne urządzenia lakiernicze dla autobusów, samochodów ciężarowych, cystern i pojazdów szynowych oraz maszyn budowlanych.


W opcjach wykonania są wieloskrzydłowe bramy wjazdowe o większym otwarciu, jak również w wersjach bardziej przeszklonych np. do celów szkoleniowych.
W wyposażeniu uzupełniającym poleca się stosowanie układów dających nawet do 70% oszczędności energii przez stosowanie systemów odzysku ciepła czy też mikroprocesorowych systemów sterowania, których stosunkowo nieduży koszt może się szybko zwrócić nawet przy mniej intensywnym wykorzystaniu kabiny. Ich stosowanie to nie tylko oszczędność paliwa, ale i mocniejszy poziom hałasu oraz mniejsza emisja zanieczyszczeń.

Wyłączny Importer marki Lutro
M&ST Sp. z o.o.
ul. Reymonta 44, 01-842 Warszawa
tel. (022) 663 12 09, fax (022) 864 54 89
e-mail: info@m-st.com.pl
www.m-st.com.pl
(tekst sponsorowany)
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony