Ogumienie

ponad rok temu  24.05.2016, ~ Administrator   

Kącik Porad TPMS – procedury stosowane przy przyuczaniu auta o nowe czujniki (Citroën)

Jedną z marek samochodów najczęściej spotykaną na naszych drogach są francuskie citroëny. System kontroli ciśnienia został w nich zastosowany dość wcześnie. Już w roku 2004 bezpośredni system TPMS zamontowano w modelu C4.

Czujniki, jakie Citroën użył w swoich autach podczas pierwszego montażu, to produkty firm VDO oraz Schrader. Zawory pasujące do wymienionych czujników to:
- zawór gumowy TPMS-04 (oznaczenie Global Traders) – bardzo często spotykany w czujnikach obu producentów;
- zawór aluminiowy mocowany do czujnika za pomocą odchodzącej od niego blaszki – TPMS-02 (oznaczenie Global Traders);
- zawór aluminiowy wciskany w czujnik – TPMS-03 (oznaczenie Global Traders).

W starszych modelach niestety często stosowano czujniki z niewymiennym zaworem, przez co w przypadku jego uszkodzenia konieczna jest wymiana całego czujnika.
Istotną informacją przy marce Citroën          
jest to, iż pozycje czujników w tych samochodach mają duże znaczenie dla prawidłowego odczytu. W przypadku zmiany pozycji czujnika, jeśli auto nie ma automatycznego trybu przyuczenia, może wystąpić konieczność zmiany pozycji numeru ID w sterowniku.
Citroëny posiadają zazwyczaj procedurę OBD – przyuczenia o nowe czujniki. W przypadku założenia nowego czujnika z nowym nr ID jesteśmy zmuszeni ten numer dopisać na odpowiednią pozycję w sterowniku. W modelach C5 03/2001-07/2004 oraz C8 06/2002-09/2005 występuje procedura stacjonarna – należy wykonać reset systemu TPMS poprzez konsolę w aucie.
Z kolei w modelach Jumper 06/2014-12/2015 oraz Nemo 10/2007-12/2015 mamy do czynienia z automatycznym trybem przyuczenia o nowe czujniki.
Poniżej procedury stosowane przy marce Citroën.

Materiał pochodzi z „Kompendium wiedzy z zakresu TPMS” firmy Global Traders.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony