Ogumienie

ponad rok temu  15.06.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Kącik porad TPMS – procedury stosowane przy przyuczaniu auta o nowe czujniki (Hyundai)

Koreańska marka Hyundai cieszy się na polskim rynku dużą popularnością. W bezpośredni system kontroli ciśnienia auta te po raz pierwszy zostały wyposażone w roku 2007 – był to model i30. Rok 2014 i wprowadzona dyrektywa przyniosły obowiązek wyposażenia każdego nowego auta.

Przy programowaniu czujników pod model Tucson warto pamiętać, że do października 2015 roku na rynku europejskim występował on pod nazwą Hyundai IX35. Od trzeciej generacji modelu producent postanowił ujednolicić nazwę na ogólnoświatową Hyundai Tucson.

W samochodach marki Hyundai można odnaleźć czujniki ciśnienia aż czterech producentów: VDO, TRW, Schrader oraz Lear. Występują w nich zawory:
- TPMS-03 (oznaczenie Global Traders) – zawór aluminiowy wciskany w czujnik, stosowany w czujnikach VDO,
- TPMS-04 (oznaczenie Global Traders) – zawór gumowy, stosowany w czujnikach Schrader,
- TPMS-12 (oznaczenie Global Traders) – zawór aluminiowy, wkręcany w czujnik, występujący w czujnikach TRW.

Najczęściej występującym trybem przyuczenia pojazdów marki Hyundai o nowe czujniki jest OBD. W przypadku założenia czujnika z nowym numerem ID wymagana jest jego podmiana w sterowniku auta. W nowych modelach, gdzie stosowane są czujniki Schrader, występuje tryb automatyczny – po założeniu nowych czujników wystarczy odbyć jazdę z prędkością powyżej 30 km/h w celu ich adaptacji.

Materiał pochodzi z „Kompendium wiedzy z zakresu TPMS” firmy Global Traders.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony