Europejska Komisja Gospodarcza Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNECE) ogłosiła, że Advanced Emergency Braking Systems (AEBS), czyli zaawansowany system automatycznego hamowania, począwszy od 2020 roku będzie obowiązkowy we wszystkich nowych pojazdach.
AEBS, wykrywając potencjalne zderzenie czołowe, ostrzega o nim kierowcę za pomocą sygnałów dźwiękowych i wizualnych. Jeśli ten nie zacznie hamować, system automatycznie aktywuje również hamulce, powodując zmniejszenie prędkości pojazdu, a tym samym unikając zderzenia z przeszkodą, pieszym lub innym pojazdem albo ograniczając skutki takiego zderzenia.
Automatyczne hamowanie to tylko jeden z wielu systemów ADAS znajdujących się obecnie w pojazdach. Parlament Europejski zatwierdził już propozycję wprowadzenia w przyszłości obowiązkowych systemów wspomagania jazdy we wszystkich samochodach.
Stale rosnąca popularność tych technologii w naturalny sposób przekłada się na liczbę wizyt w warsztatach blacharskich, wielomarkowych czy tych specjalizujących się w wymianie szyb. Texa, chcąc wesprzeć specjalistów zajmujących się tego typu naprawami, stworzyła RCCS, kompletny, modułowy i wielomarkowy zestaw, dzięki któremu można w prosty i szybki sposób obsługiwać wszystkie systemy ADAS, wykonując statyczne i dynamiczne kalibracje.
Komentarze (0)