Części i regeneracja

ponad rok temu  07.09.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Kamery ADAS nowej generacji

Firma ZF zapowiedziała wprowadzenie na rynek kamery S-Cam4.8 z udoskonaloną technologią wizyjną firmy Intel Mobileye. Będzie ona montowana w nowym Nissanie Rogue w Stanach Zjednoczonych.

To jedna z pierwszych w historii kamera oferująca 100-stopniowe poziome pole widzenia. To zarazem kolejny ważny krok w kierunku spełnienia przyszłych wymogów Euro NCAP 5-Star Safety Ratings oraz IIHS Top Safety Pick+, a także ogólnych przepisów bezpieczeństwa, które wymagają coraz bardziej rygorystycznych testów dla systemów o krytycznym znaczeniu dla bezpieczeństwa jazdy.
– S-Cam4.8 zaoferuje klientom ZF możliwość dalszego udoskonalania systemów, takich jak system hamowania awaryjnego (AEB) w przypadku pieszych i rowerzystów, proponując jednocześnie najlepszy w swojej klasie system utrzymania pasa ruchu (LKA – Lane Keeping Assistant) – mówi Christophe Marnat, executive vice president i general manager dywizji ZF Electronics and ADAS. – Umożliwi ona również korzystanie z bardziej zaawansowanych, półautomatycznych funkcji ułatwiających jazdę, takich jak wspomaganie jazdy na autostradzie czy asystent jazdy w korku. ZF może zaoferować te technologie całemu spektrum pojazdów lekkich.
ZF i jej wieloletni partner, firma Mobileye, projektują, opracowują i dostarczają zaawansowane systemy kamer oparte na procesorze EyeQ4 Mobileye, aby uzyskać zaawansowaną technologię rozpoznawania obiektów, szczególnie przydatną w ochronie użytkowników dróg, którzy są najbardziej narażeni na wypadki. Firma włącza tę technologię do swojego portfolio innowacyjnych kamer S-Cam, które obejmuje również pierwszą w branży trójobiektywową wersję Tri-Cam4, wspierającą zaawansowane półautomatyczne funkcje kierowania pojazdem, dodając teleobiektyw o zwiększonych możliwościach detekcji dalekiego zasięgu i typu „rybie oko” o zwiększonych możliwościach detekcji krótkiego zasięgu i szerszym polu widzenia.
– Kamery o szerokim polu widzenia zwiększają możliwości systemu hamowania awaryjnego. Pozwala to sprostać szerszemu zakresowi scenariuszy, w których obiekty przecinają się z trajektorią jazdy samochodu lub gdy samochód skręca – wyjaśnia Tomer Baba, wiceprezes Mobileye ds. wykrywania algorytmów. – Szerszy kąt widzenia poziomego (FOV) pozwala również na stosowanie systemów utrzymania i centrowania pasa ruchu, aby lepiej radzić sobie z ostrymi zakrętami.
Dla segmentu samochodów firma ZF skupi się w najbliższym czasie na systemach Level 2/2+, które wykorzystują zaawansowane technologie kamer, takie jak S-Cam4.8 i Tri-Cam4. Jeszcze w tym roku, we współpracy z producentem samochodów z Azji, ZF wprowadzi na rynek system CoAssist Level2+, czyli najbardziej przystępny cenowo system Level2+ dostępny w cenie znacznie poniżej 1000 dol.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Kamery ADAS nowej generacji

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony