Części i regeneracja

ponad rok temu  01.12.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Kampanie serwisowe

Fiat Scudo
Firma FCA Poland S.A. powiadomiła prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki FIAT Scudo, wyprodukowane na Węgrzech, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników. W związku z możliwą usterką grzałki w modelach tych konieczna może być wymiana podgrzewanej pokrywy filtra oleju napędowego – z uwagi na możliwość wycieku paliwa.
Kampanii naprawczej podlega łącznie 26 628 samochodów, których właściciele zostaną zaproszeni listownie do autoryzowanych stacji obsługi w celu wymiany pokrywy filtra paliwa.

Maserati Quattroporte
Jak informuje firma Chodzeń Sp. J. z siedzibą w Piasecznie, w niektórych samochodach marki Maserati Quattroporte (M156) z silnikiem V8, wyprodukowanych we Włoszech, rok modelowy 2014, mogła zostać zamontowana niepoprawnie zaizolowana wiązka elektryczna rozrusznika. Może to skutkować brakiem możliwości uruchomienia pojazdu, przedwczesnym zużyciem akumulatora pojazdu, a w skrajnych przypadkach – pożarem w przedziale silnika.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 6 pojazdów, w których wiązka rozrusznika zostanie wymieniona na wolną od wad.

Toyota Auris, Corolla, RAV4, Urban Cruiser, Yaris
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów został poinformowany, że niektóre samochody marki Toyota mogą nie być bezpieczne dla użytkowników. Komunikat dotyczy następujących modeli:
- Auris – wyprodukowane w Turcji i Wielkiej Brytanii od 21.01.2009 r. do 31.12.2010 r.,
-  Corolla – wyprodukowane w Japonii i Republice Południowej Afryki od 06.10.2008 r. do 17.12.2010 r.,
- RAV4 – wyprodukowane w Japonii od 26.07.2007 r. do 30.06.2010 r.,
- Urban Cruiser – wyprodukowane w Japonii od 03.10.2008 r. do 30.06.2010 r.,
- Yaris – wyprodukowane w Japonii i Francji od 13.06.2005 r. do 30.12.2010 r.,

Objęte kampanią pojazdy wyposażone są w układ elektrycznego opuszczania i podnoszenia szyb bocznych. Układ ten jest sterowany przełącznikami, w których zastosowano styki ślizgowe. Przełączniki znajdują się w drzwiach bocznych pojazdu. W drzwiach kierowcy umieszczono główny zespół przełączników, przy pomocy którego można sterować szybami we wszystkich drzwiach. Stwierdzono, że na skutek niedostatecznej ilości smaru na stykach w głównym zespole może dojść do gromadzenia się opiłków metalu powstających w wyniku tarcia. Zgromadzone opiłki mogą spowodować zwarcie w obwodzie elektrycznym, co może doprowadzić do nadmiernego wzrostu temperatury zespołu i w rezultacie dymienia oraz stopienia obudowy zespołu. W skrajnym przypadku może dojść do powstania pożaru.
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 42 405 samochodów, których właściciele będą zapraszani do autoryzowanych stacji obsługi w celu aplikacji smaru odpornego na wysoką temperaturę. Ponadto, w przypadku stwierdzenia niewłaściwego działania, nadpalenia styków lub stopienia obudowy zespołu, uszkodzone elementy zostaną wymienione.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony