Warto wiedzieć

11 miesięcy temu  23.05.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Kampanie serwisowe

Ford
Jak informuje Ford Polska Sp. z o.o., w samochodach marki Ford Kuga z dachem panoramicznym, wyprodukowanych w fabryce Valencia od 19.04.2021 r. do 31.01.2022 r., zamocowany na stałe panel szklany może być niewystarczająco przyklejony do zespołu ramy dachu, co może skutkować jego oddzieleniem się podczas jazdy, stwarzając zagrożenie dla osób podróżujących pojazdem i innych użytkowników drogi.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 42 pojazdy. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z autoryzowanymi dealerami w celu dokonania stosownej naprawy.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów został również powiadomiony o tym, że w samochodach marki Ford, modele: Fiesta – wyprodukowanych w fabryce Cologne od 2.08.2019 r. do 16.03.2022 r., Puma – wyprodukowanych w fabryce Craiova od 3.06.2020 r. do 21.03.2022 r., Focus – wyprodukowanych w fabryce Saarlouis od 6.08.2021 r. do 11.03.2022 r. oraz Kuga – wyprodukowanych w fabryce Valencia od 17.08.2021 r. do 21.03.2022 r., oddzielacz oleju silnikowego z prawej strony mógł ulec uszkodzeniu przed montażem silnika, co może skutkować wyciekaniem oleju i być przyczyną pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 655 pojazdów, których właściciele będą proszeni o kontakt z autoryzowanymi dealerami w celu dokonania naprawy.

Land Rover
Inchcape JLR Poland Sp. z o.o. informuje, że w samochodach marki Land Rover, modele: Range Rover Velar – rok produkcji 2021-2023, Range Rover Sport – rok produkcji 2018-2022, Range Rover – rok produkcji 2018-2022 oraz Defender – rok produkcji 2021-2023, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, może dojść do uszkodzenia paska napędowego pompy płynu chłodzącego i w konsekwencji utraty cyrkulacji płynu chłodniczego, prowadzącej do gwałtownego przegrzania się jednostki napędowej i uszkodzenia plastikowego kolanka w układzie chłodzenia oraz wycieku płynu chłodniczego na osłonę termiczną turbosprężarki, co może skutkować pożarem.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 120 pojazdów. Ich właściciele zostali już poinformowani o ogłoszonej akcji przywoławczej i konieczności skontaktowania się z serwisem w celu przeprowadzenia naprawy.

Opel Mokka
Jak informuje Stellantis Polska Sp. z o.o., w samochodach marki Opel Mokka możliwy jest wyciek paliwa w komorze silnika w wyniku zamontowania niewłaściwych przewodów paliwa, co może skutkować pożarem.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 9 pojazdów, których właściciele zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu wymiany przewodów na właściwe.

Toyota
Firma Toyota Central Europe Sp. z o.o. powiadomiła prezesa UOKiK, że w samochodach marki Toyota Proace City, wyprodukowanych w Hiszpanii od 11.10.2022 r. do 17.03.2023 r., indeks nośności tylnych opon jest zbyt niski w stosunku do technicznie dopuszczalnej masy przypadającej na tylną oś pojazdu. W rezultacie istnieje ryzyko, że użytkownik podczas załadunku pojazdu może przekroczyć maksymalną masę przypadającą na tylną oś wynikającą z indeksu nośności opon. Dodatkowo pojazd może nie przejść pozytywnie obowiązkowej okresowej kontroli technicznej z powodu niezgodności opon/danych.
Kampanią naprawczą w Polsce objęte są 103 samochody. Ich właściciele będą zapraszani do ASO.
Ten sam przedsiębiorca informuje, że w samochodach marki Toyota, modele: Proace BEV i Proace City BEV, wyprodukowanych we Francji i Hiszpanii od 24.09.2020 r. do 23.12.2022 r., z powodu nieprawidłowej konstrukcji stojana sprężarki klimatyzacji, w warstwie izolacyjnej miedzianych przewodów tego elementu może dojść do pojawienia się początkowych pęknięć. Z biegiem czasu korozja może spowodować dodatkowe odsłonięcie przewodów miedzianych. Taka sytuacja prowadzi do zwiększenia strat prądu wewnątrz sprężarki klimatyzacji. Oprogramowanie diagnostyczne samochodu może wykryć przedmiotową stratę prądu i wyłączyć układ napędowy pojazdu podczas jazdy.
Kampanią naprawczą w Polsce objętych jest łącznie 86 samochodów, których właściciele będą zapraszani do ASO w celu zmiany oprogramowania sterownika układu napędowego.
 

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony