Ponad trzy czwarte właścicieli samochodów w Polsce chce, aby warsztaty, z których usług korzystają, były bardziej proaktywne w rekomendowaniu odpowiednich środków smarnych – wynika z najnowszego badania opinii społecznej przeprowadzonego na zlecenie firmy Castrol.
9% właścicieli samochodów nie wie, jak określić, który typ oleju silnikowego jest odpowiedni dla danego modelu. Kobiety wykazują większą niepewność w kwestii wyboru właściwego oleju (10%), natomiast wśród mężczyzn odsetek ten jest nieco mniejszy i wynosi 5%.
Brak odpowiedniej wiedzy w tym zakresie może wynikać również z tego, że tylko 46% właścicieli aut potwierdza, że dealer podczas przekazania zakupionego pojazdu poinformował, jakiego oleju silnikowego należy używać. To obszar, w którym warsztaty mogą przejąć inicjatywę. Zdecydowana większość respondentów (88%) chciałaby, aby mechanik w ramach rutynowego serwisu informował, jakie środki smarne są rekomendowane do ich pojazdu.
Przy wyborze oleju silnikowego właściciele samochodów kierują się wieloma czynnikami. Niemal co czwarty (22%) wskazuje na informacje przekazane przez producenta pojazdu, jednak aż 31% w pierwszej kolejności bierze pod uwagę zalecenia warsztatu, w którym regularnie serwisuje samochód. Warto zauważyć, że tylko 8% respondentów szuka informacji na temat odpowiedniego produktu w sieci.
– Warsztaty odgrywają kluczową rolę, jeśli chodzi o rekomendowanie odpowiedniego oleju, który zapewnia bezpieczną i niezawodną pracę silnika – wskazuje Henning von Rheden, brand & comms director Europe w Castrol. – Wielu kierowców ma trudności z doborem odpowiedniego oleju silnikowego do swojego samochodu i oczekuje od pracowników warsztatów aktywnej pomocy w tym zakresie. Konsumenci potrzebują takiego wsparcia, co stwarza doskonałe możliwości do sprzedaży krzyżowej oraz oferowania produktów premium, a także sprzyja budowaniu ich lojalności wobec marki.





Komentarze (0)