Opatentowane pojemniki na olej.
Wraz z nastaniem wiosny użytkownicy samochodów przypominają sobie o systemie klimatyzacji. Zwykle zauważają brak reakcji klimatyzacji (chłodzenie) albo wyraźnie odczuwalny, nieprzyjemny, nieświeży zapach wydobywający się z nawiewów, albo spotykają się z jednym i drugim objawem. W takiej sytuacji każdy użytkownik samochodu szuka odpowiedniego serwisu, który w stopniu należytym oceni przyczynę problemu i usunie ją bezpowrotnie.
Serwisy samochodowe specjalizujące się w obsłudze układów klimatyzacji posiadają szereg narzędzi, począwszy od urządzeń diagnostycznych, przez urządzenia do odgrzybiania, a kończąc na stacjach obsługi i wymiany czynnika chłodzącego układu klimatyzacji. Na rynku europejskim można spotkać już pojazdy z nowym rodzajem czynnika chłodzącego.
Od 1 stycznia 2011 r. wszystkie nowo homologowane samochody osobowe muszą stosować w układach klimatyzacji czynnik chłodzący R1234yf. Ten nowy czynnik zastąpi stopniowo czynnik R134a, który będzie jeszcze używany przez producentów do końca 2016 roku w pojazdach ze starą homologacją. Dla mechaników oznaczać to będzie długi okres współistnienia dwóch czynników chłodniczych. Warsztat, który chce iść z duchem czasu, ma zatem dwie możliwości:
- zaopatrzyć się w dwie różne stacje obsługi klimatyzacji,
- zaopatrzyć się w jedną stację obsługi klimatyzacji, która będzie w stanie obsługiwać jednocześnie dwa czynniki.
TEXA KONFORT jest linią stacji do obsługi, diagnostyki i regeneracji układów klimatyzacji w samochodach osobowych, ciężarowych i autobusach, które odpowiadają nowym potrzebom rynkowym.
Wszystkie modele linii KONFORT są absolutnie innowacyjne i mają 8 międzynarodowych patentów. Zastosowane podzespoły mają wyjątkowe cechy i gwarantują skuteczność odzyskiwania czynnika przekraczającą 95%. Stacje KONFORT zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnym ułatwieniu obsługi i bezpieczeństwie operatorów.
Wszystkie stacje klimatyzacji KONFORT mogą zostać zakupione w konfiguracji na nowy czynnik R1234yf (oprócz 705R i 710R) lub tradycyjny R134a (z wyjątkiem KONFORT 770S). Dostępny jest również opcjonalny zestaw do zmiany obsługiwanego czynnika w stacjach 760R i 720R. KONFORT 780R BI-GAS ma możliwość jednoczesnej obsługi dwóch czynników chłodzących dzięki wbudowanemu podwójnemu układowi hydraulicznemu – dwie butle gazu, dwie grupy odzysku oraz podwójny zestaw złącz w standardzie dla R134a i R1234yf.
Zaletą stacji TEXA KONFORT jest szereg certyfikatów dopuszczających ich stosowanie w Autoryzowanych Serwisach Obsługi wielu marek pojazdów: BMW, CHEVROLET, HYUNDAI, JAGUAR, KIA, LAND ROVER, MAZDA, MERCEDES-BENZ, MITSUBISHI, MINI, NISSAN, OPEL, RENAULT, TOYOTA.
KONFORT K780R BI-GAS jest najwyższym modelem nowej serii 700 i stanowi maksymalnie zaawansowaną stację obsługi układów klimatyzacji dostępną obecnie na rynku. Ma ona praktycznie takie same wymiary zewnętrzne co pozostałe modele, a zawiera dwa zbiorniki wewnętrzne oraz dwa oddzielne obwody odzysku, recyklingu i ponownego podawania czynnika, co daje możliwość równoległego korzystania z dwu typów czynników („starego” R134a i „nowego” R1234yf).
Obsługa stacji jest w pełni automatyczna, przewiduje wykorzystanie hermetycznych pojemników na olej, podzespołu blokady wagi i automatycznej kontroli poprawności wagi czynnika. Dysponuje ponadto specjalnym systemem czyszczenia wewnętrznych obwodów hydraulicznych w całej stacji podczas wymiany czynnika. Dlatego też przy jej wykorzystaniu operator może zamiennie wykonywać serwisowanie samochodów wyposażonych w układy klimatyzacji na różne typy czynnika. Stacja przeprowadza automatycznie płukanie przewodów, które zajmuje około jednej minuty, potrzebnej na przejście z obsługi jednego czynnika na drugi.
KONFORT 780R BI-GAS, mająca wyższą cenę zakupu niż pozostałe modele tej samej linii, stanowi dalekowzroczną inwestycję, szczególnie dla warsztatów, które zamierzają kupić nowe stacje nawet do obsługi starego czynnika R134a, ponieważ mogą otrzymać ponadto możliwość obsługi samochodów nowej homologacji, maksymalizując zwrot ekonomiczny. Opcjonalne wyposażenie obejmuje zestaw do płukania układu (z wszelkich możliwych zanieczyszczeń), zestaw VDC (diagnostyka kompresorów o zmiennej pojemności), zestaw wydajności klimatyzacji pojazdu, zestaw identyfikatora czynnika chłodzącego (jakże przydatny, biorąc pod uwagę cenę R1234yf – około 125,00 EUR netto za kilogram) oraz moduł autodiagnostyki układu klimatyzacji.
Zestaw identyfikatora czynnika
Identyfikator czynnika TEXA, oparty na technologii NDIR (Non-Dispersive Infrared), zrodził się z niemal dziesięcioletniego doświadczenia zgromadzonego podczas produkcji analizatorów spalin uznawanych za wiodący produkt tego segmentu rynku ze względu na swoją precyzję oraz jakość wykonania. TEXA jest jedyną firmą europejską i drugą na świecie, która zaprojektowała i zbudowała system identyfikacji czynnika chłodzącego wykorzystywanego w stacjach obsługi układów klimatyzacji. Do jego realizacji TEXA wykorzystała precyzyjną i niezawodną technologię, składając trzy międzynarodowe patenty (poza ośmioma przyznanymi już samej stacji). Szczególną uwagę zwrócono na to, jaki ma wpływ otoczenie na wynik badania, np. oparów oleju lub gazów spalinowych, które mogą występować w warsztacie.
Prace projektowe trwały ponad rok. Podczas nich skupiono się na algorytmach pozwalających na wykrycie typu zastosowanego czynnika: R134a lub R1234yf. Urządzenie TEXA nie tylko wykrywa te dwa gazy, ale i gwarantuje odpowiedni stopień ich czystości. Ponadto, po zakończeniu analizy, identyfikator nie uwalnia do atmosfery próbki analizowanego czynnika.
Inną zaletą produktu TEXA jest fakt, że nie wymaga zastosowania wymiennych filtrów chemicznych. Cała operacja zajmuje około jednej minuty, a w przypadku nieodpowiedniego lub zanieczyszczonego czynnika system ostrzega operatora i blokuje pracę stacji KONFORT. Ten wyrafinowany, ale solidny system, który otrzymał zatwierdzenie niemieckich producentów pojazdów, jest seryjnie montowany w stacji KONFORT 770S i dostępny jako opcja do modeli 760R i 780R, chroniąc mechanika przed niebezpiecznymi, sfałszowanymi mieszankami gazów oraz katastrofalnym w skutkach mieszaniem się różnych typów czynników.
Komentarze (0)