Opatentowane pojemniki na olej.
Hermetyczne i wymienne pojemniki na olej
Standardowe pojemniki, które nie są hermetyczne, zawsze zawierają pewien procent powietrza, a cząsteczki wody zawarte w powietrzu mieszają się z olejem, powodując jego zawilgocenie. Jako rozwiązanie TEXA proponuje specjalne, opatentowane pojemniki na olej, które zapobiegają jego zawilgoceniu. Pojemniki te są wymienne, ponieważ specjalne zabezpieczenie eliminuje dostęp nadmiernej ilości powietrza podczas każdorazowego poboru oleju.
Automatyczne rozpoznawanie pojemników
Pojawienie się nowych typów pojazdów, w szczególności tych hybrydowych, doprowadziło do zastosowania różnych typów olejów w zależności od układu klimatyzacji w pojeździe (np. PAG lub POE). Zastosowanie nieprawidłowego typu oleju jest niebezpieczne i szkodliwe, dlatego też mechanik musi wyeliminować ryzyko ewentualnego błędu.
TEXA rozwinęła system automatycznego rozpoznawania typu oleju, który wykorzystuje informacje z bazy danych o pojazdach i informuje o ewentualnym zastosowaniu nieprawidłowego pojemnika z olejem.
Nano Service Clima
Rozwój współczesnych, nowoczesnych pojazdów nie ominął układów klimatyzacji. Właśnie dlatego dostęp do urządzenia diagnostycznego zintegrowanego ze stacją klimatyzacji ma tak duże znaczenie. Zapewnia ono warsztatom zdolność do przeprowadzania pełnego zakresu operacji naprawczych dotyczących układu klimatyzacji i odpowiada na oczekiwania klienta. Dzięki dwudziestoletniemu doświadczeniu TEXA jej stacje KONFORT są w stanie przeprowadzić pełną diagnostykę (z odczytem błędów, parametrów i regulacji) układu klimatyzacji.
Ten wyjątkowy efekt pochodzi z doskonałej integracji połączenia Bluetooth stacji KONFORT z praktycznym i zaawansowanym narzędziem diagnostycznym Nano Service. Rozwiązanie to przewiduje wykorzystanie wyświetlacza stacji KONFORT jako monitora do diagnostyki i umożliwia niezwykle proste i szybkie przejście od podstawowej obsługi układu klimatyzacji do środowiska diagnostyki.
Zestaw VDC
TEXA opracowała interfejs VDC (Variable Displacement Compressor), który pozwala zidentyfikować usterki systemu klimatyzacji ze sprężarką o zmiennej pojemności. VDC interpretuje sygnał sterujący centralki układu klimatyzacji i odtwarza go w zmodyfikowanej formie w zależności od żądanej wydajności kompresora. Interfejs ten pozwala więc wykonać pełną i dokładną diagnostykę tego układu. Niedostępny jest dla modelu 705R i 710R.
TEXA AIR+
Ostatnią czynnością obsługową klimatyzacji samochodowej jest usunięcie nieprzyjemnego zapachu, który może (i często tak jest) wydobywać się z nawiewów powietrza. Jak zwykle podczas wszystkich czynności obsługowych i serwisowych naprawa polega na usunięciu przyczyny, a nie skutku. Źródłem nieprzyjemnego zapachu jest zagrzybienie instalacji nawiewów, a miejscem, w którym gromadzą się grzyby, jest parownik. Należy więc usunąć osad grzybów znajdujących się na powierzchni wymiennika ciepła, jakim jest parownik.
Jednym z najlepszych sposobów jest dostarczenie do nawiewów odpowiedniego preparatu grzybobójczego. Kluczową sprawą jest wielkość cząsteczki preparatu. Musi być ona na tyle mała, aby strumień powietrza przepływającego przez nawiewy, a tym samych przez skraplacz, zabrał ze sobą cząsteczki preparatu. Jak to osiągnąć? Służy do tego specjalne urządzenie ultradźwiękowe TEXA AIR+, w którym preparat grzybobójczy za pomocą ultradźwięków jest rozbijany na mikrocząsteczki. Zasada działania tego urządzenia jest identyczna jak w domowych, ultradźwiękowych nawilżaczach powietrza. Cała operacja odgrzybiania trwa około 20 min, przywracając świeży zapach.
TEXA
Komentarze (0)