Firma Federal-Mogul Motorparts rozszerzyła ofertę klocków hamulcowych Ferodo Eco-Friction o zerowej i niskiej zawartości miedzi.
Ferodo Eco-Friction to opatentowana technologia stosowana na pierwszy montaż, która powstała w odpowiedzi na oczekiwania producentów pojazdów. Jest nie tylko przyjazna dla środowiska, ale również poprawia bezpieczeństwo i skuteczność działania, czego potwierdzeniem jest krótsza droga hamowania (np. droga hamowania popularnego Volkswagena Golfa Mk6 z prędkości 100 km/h skróciła się o 10%, a przy próbie hamowania ze 115 km/h – o 17%).
Klocki Ferodo Eco-Friction mogą być montowane także w lekkich pojazdach dostawczych. Korzyści z takiego rozwiązania potwierdzają kolejne liczby: droga hamowania Peugeota Boxera i Fiata Ducato była krótsza o 12 lub 16 metrów, z prędkości odpowiednio 100 oraz 115 km/h. Testy zostały przeprowadzone przez niezależną firmę badawczą – MIRA Ltd z Wielkiej Brytanii, zaś wyniki dotyczą porównania klocków Ferodo z drugą, konkurencyjną marką o najlepszych wynikach.
Oferta nisko- i bezmiedziowych klocków hamulcowych Eco-Friction w 90% pokrywa zapotrzebowanie europejskiego parku samochodowego, zaś w przyszłym roku odsetek ten wzrośnie do 95%. Obecnie elementy te są montowane fabrycznie w nowym Audi A4, najnowszej generacji Mercedesach-Benz Klasy C, a niebawem pojawią się również w modelach innych producentów. Dostępne są także dla klientów na rynku wtórnym.
Komentarze (0)