Części i regeneracja

ponad rok temu  01.07.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Klocki  hamulcowe First

Sprawny układ hamulcowy to jeden z podstawowych elementów zapewniających bezpieczeństwo na drodze. Niestety, wielu użytkowników starszych samochodów zaniedbuje systematyczną kontrolę jego stanu technicznego.

Powód jest prosty – spadająca wartość pojazdu w stosunku do kosztów części i robocizny. W Polsce może dotyczyć to ponad 3/4 zarejestrowanych samochodów osobowych, których średni wiek przekracza 8 lat. Z pomocą przychodzi firma Valeo, której linia First poszerzona została o klocki hamulcowe. Na gamę składa się 300 referencji, które znajdują zastosowanie w ponad 80% samochodów jeżdżących po polskich drogach.
Jak zapewnia producent, klocki hamulcowe First charakteryzują się zarówno przystępną ceną, jak i wysoką jakością wykonania. Podzespoły te spełniają wszystkie wymagane normy homologacyjne, w tym standard jakościowy ECE R90.
Nie mniej istotnym czynnikiem jest rodzaj mieszanki użytej na okładzinę cierną. Jak wiemy, nie ma mieszanek idealnie spełniających wszystkie wymagania – czego innego wymagamy od klocków używanych w ekstremalnych warunkach sportowych, a czego innego w zwykłej miejskiej eksploatacji. Przykładowo mieszanka o sportowej charakterystyce doskonale zachowuje się przy hamowaniu z dużych prędkości, ale jest stosunkowo mało komfortowa przy jeździe w ruchu miejskim, ponieważ trudniejsze jest precyzyjne dozowanie małych sił hamowania.
Odpowiedni dobór składników na mieszankę cierną klocków Valeo First zapewnia zarówno duży poziom komfortu przy częstym hamowaniu w ruchu miejskim, jak i bezpieczeństwo przy prędkościach autostradowych.
Dla użytkownika samochodu istotna jest również odpowiednia trwałość klocków. Można oczywiście zaprojektować okładzinę o bardzo dużej odporności na ścieranie, ale może ona powodować piski, szybkie zużycie tarcz oraz trudności w precyzyjnym dozowaniu siły hamowania. Tutaj też konstruktorom z firmy Valeo udało się osiągnąć rozsądny kompromis między parametrami eksploatacyjnymi a trwałością.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony