Jak pokazano na pierwszych dwóch zdjęciach, ten rodzaj koła łączy łożysko montowane na piaście koła, które nie może zostać usunięte. Łożysko to jest produkowane z najnowocześniejszym aktywnym czujnikiem ASB. Aktywny czujnik łóżyska zawiera magnetyczne pola używane w kołach, istotne przy wyczuwaniu prędkości, takie jak w przypadku ABS czy ESP. Jak każde przednie łożysko do koła, właściwe zamontowanie wymaga umieszczenia łożyska na drążku kierowniczym. Mechanicy powinni być świadomi podstawowych zaleceń w trakcie montażu, celem uniknięcia problemów związanych z nadmiernym hałasem lub złym funkcjonowaniem ABS.
- Przede wszystkim, gdy wymontujemy już zużyte łożysko, należy upewnić się, że miejsce, w którym zamontujemy nowe łożysko, jest czyste i w dobrym stanie. Jeżeli tak nie jest, należy wymienić cały drążek kierowniczy.
- Instalując nową piastę należy upewnić się czy montujemy ją dobrą stroną, a mianowicie napisem ASB do góry. Najlepiej uczynić to narzędziami OE lub ich odpowiednikami. Jeżeli piasta lub inna część jest używana do uciśnięcia drążka, może to spowodować głośną pracę łożyska.
- Większość piast generacji 2.1 jest wyposażona w specjalny pierścień podtrzymujący. Jeżeli piasta jest prawidłowo zamontowana na drążku kierowniczym, pierścień jest zablokowany na krawędzi drążka, jego funkcją jest uniemożliwenie zbędnego poruszania się łożyska w miejscu, w którym jest wmontowane. Jeżeli pierścień nie zostanie zablokowany, spowoduje to głośną pracę łożyska oraz dodatkowy luz pomiędzy pierścieniem ASB i koderem, a to doprowadzi do błędnego sygnału ABS/ESP.
NTN-SNR zaleca używanie wyłącznie narzędzi producenta lub ich odpowiedników, celem prawidłowego umieszczenia łożyska na drążku.
www.snr-autoaftermarket.com
Komentarze (0)