Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Kolejna techniczna nowina
specjalistów od łożysk do kół NTN-SNR. Nowa piasta, nazwana piastą HUB 2.1, została ostatnio zaprezentowana przez firmę NTN-SNR we współpracy z producentami samochodów: VW Polo, Skoda Fabia, Roomster, Audi A2 oraz VW T5. Samochody te stają się w coraz większym stopniu popularne na niezależnym rynku wtórnym, gdy gwarancja na nie dobiega końca.

7812 left Jak pokazano na pierwszych dwóch zdjęciach, ten rodzaj koła łączy łożysko montowane na piaście koła, które nie może zostać usunięte. Łożysko to jest produkowane z najnowocześniejszym aktywnym czujnikiem ASB. Aktywny czujnik łóżyska zawiera magnetyczne pola używane w kołach, istotne przy wyczuwaniu prędkości, takie jak w przypadku ABS czy ESP. Jak każde przednie łożysko do koła, właściwe zamontowanie wymaga umieszczenia łożyska na drążku kierowniczym. Mechanicy powinni być świadomi podstawowych zaleceń w trakcie montażu, celem uniknięcia problemów związanych z nadmiernym hałasem lub złym funkcjonowaniem ABS.

- Przede wszystkim, gdy wymontujemy już zużyte łożysko, należy upewnić się, że miejsce, w którym zamontujemy nowe łożysko, jest czyste i w dobrym stanie. Jeżeli tak nie jest, należy wymienić cały drążek kierowniczy.

- Instalując nową piastę należy upewnić się czy montujemy ją dobrą stroną, a mianowicie napisem ASB do góry. Najlepiej uczynić to narzędziami OE lub ich odpowiednikami. Jeżeli piasta lub inna część jest używana do uciśnięcia drążka, może to spowodować głośną pracę łożyska.


- Większość piast generacji 2.1 jest wyposażona w specjalny pierścień podtrzymujący. Jeżeli piasta jest prawidłowo zamontowana na drążku kierowniczym, pierścień jest zablokowany na krawędzi drążka, jego funkcją jest uniemożliwenie zbędnego poruszania się łożyska w miejscu, w którym jest wmontowane. Jeżeli pierścień nie zostanie zablokowany, spowoduje to głośną pracę łożyska oraz dodatkowy luz pomiędzy pierścieniem ASB i koderem, a to doprowadzi do błędnego sygnału ABS/ESP.

NTN-SNR zaleca używanie wyłącznie narzędzi producenta lub ich odpowiedników, celem prawidłowego umieszczenia łożyska na drążku.

www.snr-autoaftermarket.com

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony