Oświetlenie laserowe to pionierska technologia firmy OSRAM od niedawna wykorzystywana w reflektorach samochodowych. BMW 7 to kolejny po BMW i8 model z monachijskiej fabryki wyposażony w to nowatorskie rozwiązanie.
Technologia laserowa do reflektorów obecna jest w lampach aut produkowanych seryjnie od czerwca 2014 roku. Obecnie te same, wyposażone w trzy dużej mocy diody moduły montowane są także w nowych, flagowych limuzynach BMW serii 7.
- Udało nam się rozwinąć nową technologię w takim stopniu, abyśmy mogli bez żadnych problemów wprowadzić ją do samochodu produkowanego seryjnie – komentuje Hans-Joachim Schwabe, dyrektor Specialty Lighting w OSRAM.
Światło laserowe to kolejny etap rozwoju oświetlenia samochodowego. Dzięki wysokiej luminancji (jaskrawości), znacznie wyższej niż we wszystkich innych źródłach światła dostępnych na rynku, technologia ta umożliwia wytwarzanie reflektorów o zdecydowanie mniejszych rozmiarach niż obecnie. Nowe rozwiązanie pozwala producentom wyróżnić swoje pojazdy poprzez nadanie przednim światłom charakterystycznego wyglądu i wzmocnienie rozpoznawalności marki. Jednocześnie moduły laserowe, które montowane są w reflektorach głównych do świateł drogowych, oferują największy zasięg wiązki (aż do 600 metrów) w porównaniu z innymi rozwiązaniami dostępnymi na rynku. Zapewnia to lepszą widoczność, a tym samym zwiększa bezpieczeństwo na drodze.
Komentarze (0)