Do Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) dołączyła właśnie kolejna firma zajmująca się dystrybucją części motoryzacyjnych – Distrigo, należąca do Grupy PSA, właściciela takich marek, jak Peugeot, Citroën, DS, Opel czy Vauxhall. Distrigo ma wzmocnić pozycję PSA na niezależnym rynku motoryzacyjnym. Przynależność do SDCM na pewno w tym pomoże.
Platforma ponad podziałami
SDCM zrzesza i reprezentuje producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych, ściśle współpracujących z sieciami warsztatowymi, które łącznie skupiają już ponad 4 tysiące warsztatów. Członkostwo w stowarzyszeniu to nie tylko możliwość nawiązania relacji z nowymi partnerami biznesowymi, ale również aktywne uczestnictwo w kreowaniu tego rynku i działaniach wpływających na decyzje legislacyjne dotyczące branży.
Wśród producentów można znaleźć firmy, które produkują części potrzebne do serwisowania i napraw samochodów czy służące do montażu pojazdów, oraz dystrybutorów oferujących części do serwisowania i napraw. Obecność w tym gronie marki należącej do jednej z największych grup produkujących pojazdy może więc niejednego zaskoczyć, choć nie ma w tym nic dziwnego, mając na uwadze plany grupy PSA czy wyzwania stojące przed całą motoryzacją.
– Cieszymy się, że w tym roku kolejny już dystrybutor zasilił nasze szeregi – mówi Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. – Po przystąpieniu do SDCM doskonale wszystkim znanej firmy Auto Partner S.A. dołącza do nas Distrigo, stosunkowo nowa marka grupy PSA. Podpisaliśmy także porozumienie z Europart Polska S.A., z kilkoma następnymi prowadzimy rozmowy o współpracy. Każda firma to wzmocnienie naszego stowarzyszenia. To kolejny partner do wymiany poglądów, wizji czy rozmów o współpracy pomiędzy naszymi członkami. Przynależność do SDCM marki należącej do grupy produkującej pojazdy pokazuje to, o czym mówimy od dawna, że nasze stowarzyszenie to platforma porozumienia dla firm z sektora automotive. Niezależnie od polskiego czy zagranicznego kapitału, czy przynależności do określonej grupy kapitałowej. W tak intensywnie zmieniającym się ostatnio rynku trzeba łączyć, a nie dzielić. Mamy więc nadzieję na owocną współpracę z tą i każdą inną firmą przystępującą do SDCM.
Nowa część motoryzacyjnego tortu
Powstała w 2016 r. marka Distrigo prężnie rozwija się na świecie. W samej Europie działa już w 10 krajach, w tym w Polsce, proponując coraz większą ofertę części i akcesoriów zamiennych nie tylko do pojazdów produkowanych przez grupę PSA, ale również do samochodów różnych innych marek, i to bez względu na ich wiek.
– W swojej ofercie mamy części do samochodów większości marek, w tym regenerowane, ale także akcesoria, opony, oleje, produkty chemii warsztatowej – mówi Piotr Karaszewicz, dyrektor ds. części zamiennych i serwisu, odpowiedzialny za rozwój Distrigo w Polsce. – Dzięki szerokiemu asortymentowi, doświadczeniu grupy PSA oraz sprawnej logistyce, jaką oferujemy, chcemy zwiększać nasz udział na polskim, europejskim i światowym aftermarkecie. Przystąpienie do SDCM to dla nas możliwość współpracy z organizacją i partnerami o ugruntowanej pozycji na rynku i wspólne podjęcie wyzwań, z jakimi mierzą się nie tylko producenci pojazdów, ale także aftermarket.
Wyzwania na miarę XXI wieku
Branża motoryzacyjna to trudny rynek. Ciągłe zmiany, duże oczekiwania klientów względem jakości, wprost odwrotne do ceny, jaką skłonni byliby zapłacić za produkty czy usługi, i oczywiście duża konkurencja. Do tego dochodzą regulacje prawne tworzone w Unii Europejskiej i w krajach członkowskich. Dla aftermarketu to przykładowo europejskie przepisy dotyczące homologacji typu, postępującej cyfryzacji i dostępu do danych pojazdu. Dla OE to między innymi nowe normy emisji CO2 czy rosnąca potrzeba modernizacji fabryk w kierunku 4.0.
Wszystkie te kwestie już dziś powinny skłaniać do wspólnej pracy nad problemami „jutra”.
Komentarze (0)