Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  09.03.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Kolor w motoryzacji

To właśnie kolor, a nie kształt przedmiotu jest pierwszym i głównym kryterium oceny mającym wpływ na jego postrzeganie – wynika z badań przeprowadzonych przez Yankelovich & Partners, firmy świadczącej usługi doradcze w zakresie marketingu.

Teza ta odnosi się również do rynku motoryzacyjnego. Raport wskazuje bowiem, że aż 40% kupujących auta zmieniłoby jego markę, aby otrzymać pożądany kolor karoserii samochodu.

Według innej firmy badawczej, VuMa – stylistyka, w tym kolor pojazdu odgrywa kluczową rolę dla nabywców. Na pytanie, jak ważny jest wygląd i stylistyka przy podejmowaniu decyzji zakupowej, 70% respondentów odpowiedziało, że ważna lub bardzo ważna. Design nie odgrywa roli jedynie dla 7% ankietowanych.

Postrzeganie atrakcyjności pojazdu przez respondentów ulegało na przestrzeni ostatnich lat dość istotnym zmianom. Dla przykładu, w 2008 roku za najbardziej pożądane uważano samochody, których stylistyka podkreślała status społeczny oraz wskazywała na wysoką wartość auta. Za atrakcyjniejsze uchodziły tzw. męskie samochody, duże gabarytowo, o potężnym silniku, podczas gdy kilka lat później, w 2013 roku, powyższe cechy przestały się liczyć na rzecz wygody i komfortu, jak też futurystycznego designu oraz prostej linii.

Prognozuje się, że w najbliższych 3 latach nabywcy samochodów będą w jeszcze większym stopniu podkreślać swój indywidualizm, głównie za sprawą unikalnej kolorystyki. W rezultacie popularne staną się chromatyczne, różnobarwne i spersonalizowane kolorystycznie auta. Kolory będą wyrażać „indywidualne ja” użytkownika samochodu, jego osobowość i styl życia. Megatrend najbliższych lat określany jest mianem kolorowego indywidualizmu i jest już zauważalny na rynku dóbr szybko zbywalnych. Jednym z przykładów jest projekt Absolut Unique, w ramach którego dostawca wprowadził na rynek 4 miliony butelek produktu opakowanych każda w niepowtarzalny, jedyny w swoim rodzaju wzór i kolor. Dzięki temu producent daje konsumentom możliwość wybrania prawdziwie indywidualnego produktu.

Prognozuje się, że trend ten w przeciągu najbliższych lat będzie miał odniesienie również do rynku motoryzacyjnego. Nabywcy pojazdów będą zwracać uwagę na możliwość wyrażania swojej osobowość i odmienności, przede wszystkim poprzez niekonwencjonalną kolorystykę karoserii.

Kolory samochodów będą „szyte na miarę”, a producenci sięgną po niestandardowe kombinacje pigmentów, czy opalizujące kolory 3-warstwowe.

Aktualne trendy rynkowe obserwują producenci lakierów, m.in. marka Cromax. Zleca ona również i analizuje badania konsumenckie, by znać bieżące oraz przewidywane przyszłe potrzeby klientów.

Tagi: Cromax,

GALERIA ZDJĘĆ

Kolor w motoryzacji
Kolor w motoryzacji

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony