Jak wynika z badań, to właśnie kolor jest pierwszym i głównym kryterium oceny mającym wpływ na postrzeganie przedmiotu. Teza ta odnosi się również do rynku motoryzacyjnego. Prognozuje się, że w najbliższych 3 latach nabywcy samochodów będą w jeszcze większym stopniu podkreślać swój indywidualizm, głównie za sprawą unikalnej kolorystyki. W rezultacie popularne staną się chromatyczne, różnobarwne i spersonalizowane kolorystycznie auta. Kolory będą wyrażać „indywidualne ja” użytkownika samochodu, jego osobowość i styl życia.
Megatrend najbliższych lat określany jest mianem kolorowego indywidualizmu. Nabywcy pojazdów będą zwracać uwagę na możliwość wyrażania swojej osobowości i odmienności przede wszystkim poprzez niekonwencjonalną kolorystykę karoserii. Kolory samochodów będą „szyte na miarę”, a producenci sięgną po niestandardowe kombinacje pigmentów czy opalizujące kolory 3-warstwowe.
Aktualne trendy rynkowe obserwują producenci lakierów, m.in. marka Cromax. Zleca ona również i analizuje badania konsumenckie, by znać bieżące oraz przewidywane przyszłe potrzeby klientów.
Komentarze (0)