Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Kolorystyczne tendencje
Doczekaliśmy się kolejnego kompendium trendów kolorystycznych – czerń dominuje europejskie kolory pojazdów samochodowych, a biały i srebrny są najpopularniejsze na skalę światową według raportu 2011 Global Automotive Colour Popularity Report koncernu DuPont.

14186 right Od prawie 60 lat koncern DuPont wydaje raport popularności kolorów (Automotive Colour Popularity Report), który przedstawia trendy związane z paletą kolorów przemysłu motoryzacyjnego na całym świecie. Coroczny raport DuPont, wydawany od roku 1952, uważany jest za najbardziej autorytatywny na rynku dzięki ogromnemu zaangażowaniu koncernu w analizowanie trendów kolorystycznych.

- Każdego roku raport ten jest oczekiwany z wielką niecierpliwością, ponieważ daje znakomite pojęcie o tym, które kolory mogą się najprawdopodobniej pojawić na pojazdach – powiedziała Linda Van Calster, kierownik komunikacji marketingowej DuPont Refinish EMEA. Dokument opracowany w 2011 r. i wydany w listopadzie 2011 r. stwierdzał, że czerń i odcienie dające efekty czerni utrzymały największą popularność w całej Europie. Przy ogólnym 25-procentowym udziale – 40 procent jedynie w segmencie pojazdów luksusowych oraz pojazdów luksusowych typu SUV – te ciemne kolory zdecydowanie dominowały w regonie od roku 2007, a zgodnie z przewidywaniami specjalistów firmy DuPont, ich dominacja będzie nadal trwać w najbliższej przyszłości.

Drugim najpopularniejszym kolorem w Europie była biel/biel perłowa, który odnotował gwałtowny wzrost popularności o około pięć punktów procentowych w stosunku do danych za rok 2010, osiągając udział równy 20 procentom. Zdaniem DuPont, wynika to przede wszystkim z popularności prostej bieli we wszystkich segmentach modelowych. Ann De Clerck, kierownik marketingu kolorów w DuPont Refinish EMEA, stwierdziła, że “Biel w coraz większym stopniu staje się symbolem nowoczesnego minimalizmu i przyszłych technologii, a ponadto stanowi inspirację dla całego megatrendu ekologicznego w Europie”. Dzięki temu ciągłemu wzrostowi popularności bieli/bieli perłowej kolor ten znacznie przegonił na skalę globalną swoich rywali, czyli czarny i szary, i razem ze srebrnym osiągają sam szczyt w rankingu przedstawionym w bieżącym raporcie. W Europie kolor szary (18 procent) i srebrny (15 procent) utraciły sporo swojej popularności, natomiast błękit zamknął piątkę najlepszych kolorów, utrzymując pięć procent rynku samochodowego.

- Poza opracowywaniem raportu, koncern DuPont, organizuje coroczny show trendów kolorystycznych dla wiodących na skalę światową wytwórców samochodów, pomagając im w opracowywaniu palet kolorystycznych dla planowanych pojazdów – dodaje Linda Van Calster. - Jest to bezcenne źródło dla naszego zespołu specjalizującego się w kolorach w DuPont Refinish, ponieważ pozwala nam określać nowe kolory i trendy zanim jeszcze wejdą na dobre na rynek. Dzięki temu jesteśmy w stanie szybko dostarczyć konkretne kolory lakieru na rynek – co sprawia, że nasze warsztaty są tak wydajne, jak to tylko możliwe. Jesteśmy w stanie to osiągnąć dzięki bliskim powiązaniem z DuPont OEM Coatings.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony