Dynamiczny i nieprzerwany rozwój elektroniki napędzany przez producentów pojazdów objął już wszystkie części pojazdu. Dzisiaj już nie tylko tradycyjne warsztaty mechaniczne muszą posługiwać się na co dzień wielomarkowym narzędziem diagnostycznym do połączeń ze sterownikami elektronicznymi, ale zmuszone są do tego także inne punkty obsługi klienta wyspecjalizowane w działalności motoryzacyjnej, takie jak na przykład serwisy ogumienia, stacje paliw (wykonujące wymianę oleju czy inne drobne operacje serwisowe), tunerzy zawieszenia czy warsztaty Fast-Fit.
Warsztaty nieposiadające narzędzia diagnostycznego będą musiały rezygnować z coraz większej liczby napraw wykonywanych w nowoczesnych pojazdach, nieuchronnie stawiając pod znakiem zapytania przyszłość swojej działalności. Do tej pory jednak na rynku nie było dostępne narzędzie diagnostyczne, które mogłoby zaspokoić potrzeby tych specjalistów. Zmuszeni byli oni korzystać z kompleksowych urządzeń opracowanych dla tradycyjnego rynku napraw diagnostycznych, rozbudowanych i kosztownych, nie będąc w stanie wykorzystać większości funkcji w nich zawartych.
Lukę tę uzupełniła TEXA, proponując narzędzie AXONE S (dostępne także w zestawie z interfejsem pojazdu Navigator nano S z komunikacją Bluetooth), które wprowadza po raz pierwszy koncepcję Diagnostic Tool Multiutility. Dzięki różnym konfiguracjom każdy warsztat może idealnie dostosować go do swoich potrzeb. Jest to narzędzie zapewniające kompletną obsługę, szybką i intuicyjną nawigację oraz brak zbędnych funkcji oprogramowania.
Awangardowa technologia AXONE S wykorzystuje 5-calowy wyświetlacz pojemnościowy LCD-TFT. Zaletą tego typu ekranu jest doskonała jakość i czytelność obrazu oraz czułość, z jaką reaguje on nawet na delikatne muśnięcia. Urządzenie wykorzystuje procesor Cortex-A8 800 MHz z akceleratorem graficznym 2D i 3D. W zestawie z AXONE S dostarczany jest zaawansowany technologicznie i solidny interfejs diagnostyczny pojazdu Navigator nano S.
Obecnie dostępne są następujące wersje oprogramowania, które odpowiadają jednocześnie profilom specjalizacji warsztatów: diagnostyka CAR, Fast-Fit oraz TPS.
Diagnostyka CAR
Umożliwia ona wykorzystanie nowoczesnej technologii urządzenia w połączeniu z pełnymi możliwościami diagnostycznymi oprogramowania CAR. Przydatna i ułatwiająca pracę mechanika funkcja SCAN VIN zasadniczo skraca czas poświęcony na wybór modelu pojazdu (skanowanie numeru VIN zajmuje kilka sekund).
Kolejnym krokiem jest wykorzystanie funkcji TGS3s, która w zależności od modelu pojazdu skanuje całkowicie (w czasie kilkudziesięciu sekund) wszystkie sterowniki pojazdu, wyświetlając informacje o obecnych sterownikach oraz zapisanych w nich kodach usterek diagnostycznych.
Do dyspozycji mechanika zostają ponadto przekazane biuletyny techniczne zawierające precyzyjne informacje powiązane z konkretnym pojazdem wybranym z bazy danych, takie jak procedura manualnego resetu serwisu, opis działania danego systemu elektromechanicznego itd.
Z kolei funkcja „Rozwiązane problemy” (opcja płatna) umożliwia przeszukiwanie bazy danych TEXA w poszukiwaniu procedur naprawczych dla problemów spotkanych wcześniej przez innych mechaników na całym świecie i zebranych w międzynarodowych ośrodkach call TEXA. Zapewnia także szybką kontrolę kodów błędów. Wystarczy wpisać kod odczytany podczas diagnostyki, aby natychmiast uzyskać jego opis.
AXONE S w wersji Fast-Fit
Jest idealnym narzędziem do tzw. operacji serwisowych oraz innych, związanych z przeglądem pojazdu lub naprawami wybranych podzespołów. Dzięki tej konfiguracji możliwe jest szybkie, bezpieczne i całkowicie niezależne przeanalizowanie usterek układu hamulcowego, regulacji zawieszenia, klimatyzacji, rozruchu, akumulatora pojazdu, zestawu wskaźników, kolumny kierownicy, oświetlenia, wybranych parametrów silnika, a także najnowszych operacji z zakresu reset service. Wystarczy wybrać markę i model pojazdu z obszernej bazy danych TEXA, a oprogramowanie automatycznie wyszuka wszystkie dostępne funkcje serwisowe.
Moduł Bluetooth, który łączy AXONE S z Navigator nano S, umożliwia mechanikowi swobodne poruszanie się wokół pojazdu bez ograniczeń narzucanych przez kable i bez utraty połączenia z centralkami pojazdu.
Oprócz abonamentu rocznego na aktualizację oprogramowania, w zakresie nowych marek oraz modeli pojazdów, istnieje ponadto możliwość dokupienia kolejnych modułów oprogramowania poszerzającego funkcjonalności AXONE S (wcześniej wspomniana integracja do pełnego oprogramowania diagnostycznego CAR).
AXONE S w konfiguracji TPS
Jest to narzędzie dedykowane dla serwisów ogumienia. Jak wiadomo, od 1 listopada 2014 r. wszystkie pojazdy przeznaczone do przewozu osób muszą być obowiązkowo, zgodnie z prawem europejskim, seryjnie wyposażone w system TPMS (Tyre Pressure Monitoring System – System Monitorowania Ciśnienia w Oponach). Do tego celu są stosowane cztery czujniki umieszczone na zaworach kół, zasilane minibaterią litową i połączone drogą radiową z centralką w pojeździe (każdy mierzy ciśnienie, temperaturę i obroty). Jest to zatem niezwykle zaawansowany system, niezwiązany przy tym jednym konkretnym standardem w zakresie formy, miejsca montażu czy częstotliwości fal radiowych. Wymaga on zaawansowanego technologicznie urządzenia do przeprowadzania wszelkich czynności konserwacyjnych. I to nie tylko w przypadku wadliwego działania systemu odczytu lub uruchamiania się kontrolki alarmowej, lecz także podczas wszelkich rutynowych prac związanych z oponami, takich jak wymiana opon, sezonowa zmiana opon letnie/zimowe oraz rotacyjna wymiana opon celem optymalizacji ich zużycia.
W zestawie z USB TPS KEY oraz z interfejsem Navigator nano S pracującym na oprogramowaniu IDC4a TPS AXONE S umożliwia wykonanie wszystkich operacji elektronicznych zarówno na czujnikach kół, jak i na sterownikach elektronicznych zarządzających pracą ogumienia, czego pozbawionych jest wiele innych urządzeń diagnostycznych. Zestaw wykonuje również kasowanie kontrolek awaryjnych. Wyjątkowo szeroka baza danych może być okresowo aktualizowana poprzez odbieranie nowych wersji oprogramowania.
TEXA
Komentarze (0)