Z Waldemarem Nowakowskim, prezesem DEKRA Polska, rozmawia red. Mirosław Giecewicz.
Podczas konferencji prasowej na targach AMI/AMITEC w Lipsku wspominał Pan o tym, że DEKRA rozbudowuje sieć SKP. Czym to jest spowodowane? Skąd takie plany, aby rozbudować własną sieć?
Tak, to prawda. DEKRA Polska będzie rozszerzać swoją strukturę stacji kontroli pojazdów zarówno stacji PARTNER DEKRA, jak i własnych SKP. Plany budowy własnej sieci mieliśmy od początku, kiedy to w Polsce przed kilku laty zaczęliśmy zajmować się badaniami okresowymi pojazdów i działalnością stacji kontroli pojazdów. Jest to jeden z rdzennych obszarów działania koncernu DEKRA na świecie.
Badaniami okresowymi pojazdów zajmujemy się od ponad 80 lat! Rozbudowa sieci SKP DEKRA (własne i PARTNER DEKRA) jest niezbędna, aby móc obsłużyć naszych klientów – nie tylko tych obecnych, ale również tych przyszłych. W tym również klientów, którzy współpracują z nami od lat w innych obszarach działania. Jednak tylko własnymi SKP nie zdołamy zbudować tak dużej sieci, aby nasi klienci byli zadowoleni, dlatego powstała oferta współpracy dla istniejących SKP w formie programu PARTNER DEKRA.
Obecnie Wasza sieć liczy ok. 40 stacji w ramach struktury Partner DEKRA. W kwietniu mówił Pan, że do końca roku zamierzacie mieć w swoich szeregach aż 200 stacji. Mamy już połowę roku. Proszę powiedzieć, ile obecnie zrzeszacie stacji i czy liczba 200 placówek do końca 2006 r. jest realna?
Liczyła 40 w momencie, kiedy widzieliśmy się w Lipsku. Obecnie jest ich już o wiele więcej, a nasz bardzo ambitny cel, o którym rozmawialiśmy w Lipsku, jest nadal aktualny.
Na rynku polskim jest kilka innych struktur, które skupiają w swoich szeregach SKP. Chodzi mi głównie o Instytut Transportu Samochodowego i Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów. Czy Wasze stacje muszą być niezależne, czy np. stacja działająca w ramach Partner DEKRA może być też członkiem ITS lub PISKP?
Nasz program dla stacji kontroli pojazdów PARTNER DEKRA jest w dużym zakresie pełną analogią do tego, co czynimy z sukcesem od wielu lat w Polsce, np. w zakresie rzeczoznawstwa samochodowego. Reguły gry są bardzo przejrzyste i skuteczne. Jeśli ktoś chce z nami współpracować i skorzystać z szansy na dalszy rozwój własnej stacji kontroli pojazdów w strukturze międzynarodowego koncernu DEKRA, musi dokonać wyboru – albo dotychczasowa egzystencja, albo perspektywiczna współpraca z DEKRA.
Co musi zrobić stacja kontroli pojazdów, która chce zostać Waszym członkiem? Jakie warunki powinna spełnić i do kogo musi się zwrócić?
Chciałbym na wstępie wyjaśnić, iż w naszej strukturze nie mamy żadnych “członków”! To są PARTNERZY, którzy między innymi w dobrze pojętym własnym interesie chcą z nami współpracować. U nas nie ma też politykierstwa, dziwnych ambicji i działań. To zostawiamy innym. My koncentrujemy się na pracy.
W chwili obecnej potencjalni PARTNERZY muszą przede wszystkim chcieć normalnie pracować. Nie jest dla nas problemem, jeśli muszą dostosować swoją SKP do obowiązujących przepisów – w tym możemy im pomóc. Nie jest również żadną przeszkodą, jeśli wiedza ich diagnostów wymaga uzupełnienia – na tym również się znamy i służymy pomocą. Nie ważny jest dla nas ich wygląd i lokalizacja – w tej kwestii także wiele rzeczy możemy pomóc zmienić.
Oczywiście, po pewnym czasie reguły rozpoczęcia współpracy z DEKRA Polska ulegną zmianom, wtedy będzie znacznie trudniej taką współpracę z nami nawiązać.
Zainteresowani mogą w każdej chwili komunikować się z nami w naszej siedzibie DEKRA Polska w Warszawie. Nie ważne skąd są, każdy jest dla nas takim samym partnerem do rozmowy.
Porozmawiajmy teraz o korzyściach dla SKP zrzeszonych w Partner DEKRA.
Nasi PARTNERZY SKP mogą liczyć na taki rozwój struktury DEKRA POLSKA wraz z jego korzyściami, jak nasza struktura PARTNER DEKRA w zakresie rzeczoznawstwa samochodowego. Właśnie obchodzimy 10. rocznicę powstania struktury PARTNER DEKRA w rzeczoznawstwie. Aby wymienić wszystkie zalety i szanse wynikające ze współpracy z nami, musielibyśmy zarezerwować kilka kolejnych stron “Nowoczesnego Warsztatu”, dlatego przedstawię tylko kilka faktów. W pierwszych miesiącach tego roku nasi rzeczoznawcy wykonali o 85 proc. zleceń więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, a to oznacza wyższe przychody tych rzeczoznawców. Umowy z naszymi rzeczoznawcami są analogiczne jak z naszymi PARTNERAMI SKP. Nie znam żadnego biura rzeczoznawczego, które dobrowolnie chciałoby rozwiązać dziś współpracę z DEKRA Polska. Dalsze korzyści wynikają np. z tego, że nasi PARTNERZY działają w silnej międzynarodowej strukturze ze zdecydowanie większymi szansami na dalszy rozwój niż lokalne struktury, tym bardziej, że DEKRA Polska posiada własne SKP i wynikające z tego doświadczenie. My wiemy o czym mówimy, rozmawiając na temat badań okresowych i SKP! Nie jesteśmy “towarzystwem wzajemnej adoracji”, lecz koncentrujemy się na systematycznej i profesjonalnej “robocie”. DEKRA wykonuje w świecie 21 milionów badań okresowych pojazdów rocznie!!! Proszę wyobrazić sobie taką liczbę. Nasza Okręgowa SKP, wybudowana przed 3 laty na “zielonej łące” w powiatowym mieście, ma obecnie roczne obroty w wysokości ok. 700 000 złotych netto (2005 rok). W kwietniu tego roku obrót tej SKP wyniósł 73 000 złotych netto. Te liczby mówią same za siebie. Lecz to nie tylko liczby, to także płynąca z tego wiedza techniczna i wiedza na temat skutecznego prowadzenia działalności gospodarczej! Czy ktoś w Polsce może złożyć istniejącym na rynku stacjom kontroli pojazdów choćby zbliżoną ofertę? – Nikt!
Jakie są Wasze plany na kolejne lata? Czy zamierzacie zostać liderem na rynku i mieć w swoich szeregach więcej członków niż konkurencja?
Plany DEKRA Polska są proste: dalszy systematyczny i znaczący rozwój, w tym powiększenie struktury PARTNER DEKRA i budowa własnych SKP. Naszym celem nie jest jednak uczestnictwo w wyścigach dotyczących liczby SKP w strukturze. To zostawiamy innym. My koncentrujemy się na solidnym działaniu, korzyściach dla PARTNERÓW, faktycznym poszerzaniu poziomu wiedzy w tak ważnym obszarze posiadającym bezpośredni i bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym i bezpieczeństwo klientów SKP PARTNER DEKRA – a tego nie można przecenić.
Waldemar Nowakowski prezes DEKRA Polska
Dziękuję za rozmowę.
Podczas konferencji prasowej na targach AMI/AMITEC w Lipsku wspominał Pan o tym, że DEKRA rozbudowuje sieć SKP. Czym to jest spowodowane? Skąd takie plany, aby rozbudować własną sieć?
Tak, to prawda. DEKRA Polska będzie rozszerzać swoją strukturę stacji kontroli pojazdów zarówno stacji PARTNER DEKRA, jak i własnych SKP. Plany budowy własnej sieci mieliśmy od początku, kiedy to w Polsce przed kilku laty zaczęliśmy zajmować się badaniami okresowymi pojazdów i działalnością stacji kontroli pojazdów. Jest to jeden z rdzennych obszarów działania koncernu DEKRA na świecie.
Badaniami okresowymi pojazdów zajmujemy się od ponad 80 lat! Rozbudowa sieci SKP DEKRA (własne i PARTNER DEKRA) jest niezbędna, aby móc obsłużyć naszych klientów – nie tylko tych obecnych, ale również tych przyszłych. W tym również klientów, którzy współpracują z nami od lat w innych obszarach działania. Jednak tylko własnymi SKP nie zdołamy zbudować tak dużej sieci, aby nasi klienci byli zadowoleni, dlatego powstała oferta współpracy dla istniejących SKP w formie programu PARTNER DEKRA.
Obecnie Wasza sieć liczy ok. 40 stacji w ramach struktury Partner DEKRA. W kwietniu mówił Pan, że do końca roku zamierzacie mieć w swoich szeregach aż 200 stacji. Mamy już połowę roku. Proszę powiedzieć, ile obecnie zrzeszacie stacji i czy liczba 200 placówek do końca 2006 r. jest realna?
Liczyła 40 w momencie, kiedy widzieliśmy się w Lipsku. Obecnie jest ich już o wiele więcej, a nasz bardzo ambitny cel, o którym rozmawialiśmy w Lipsku, jest nadal aktualny.
Na rynku polskim jest kilka innych struktur, które skupiają w swoich szeregach SKP. Chodzi mi głównie o Instytut Transportu Samochodowego i Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów. Czy Wasze stacje muszą być niezależne, czy np. stacja działająca w ramach Partner DEKRA może być też członkiem ITS lub PISKP?
Nasz program dla stacji kontroli pojazdów PARTNER DEKRA jest w dużym zakresie pełną analogią do tego, co czynimy z sukcesem od wielu lat w Polsce, np. w zakresie rzeczoznawstwa samochodowego. Reguły gry są bardzo przejrzyste i skuteczne. Jeśli ktoś chce z nami współpracować i skorzystać z szansy na dalszy rozwój własnej stacji kontroli pojazdów w strukturze międzynarodowego koncernu DEKRA, musi dokonać wyboru – albo dotychczasowa egzystencja, albo perspektywiczna współpraca z DEKRA.
Co musi zrobić stacja kontroli pojazdów, która chce zostać Waszym członkiem? Jakie warunki powinna spełnić i do kogo musi się zwrócić?
Chciałbym na wstępie wyjaśnić, iż w naszej strukturze nie mamy żadnych “członków”! To są PARTNERZY, którzy między innymi w dobrze pojętym własnym interesie chcą z nami współpracować. U nas nie ma też politykierstwa, dziwnych ambicji i działań. To zostawiamy innym. My koncentrujemy się na pracy.
W chwili obecnej potencjalni PARTNERZY muszą przede wszystkim chcieć normalnie pracować. Nie jest dla nas problemem, jeśli muszą dostosować swoją SKP do obowiązujących przepisów – w tym możemy im pomóc. Nie jest również żadną przeszkodą, jeśli wiedza ich diagnostów wymaga uzupełnienia – na tym również się znamy i służymy pomocą. Nie ważny jest dla nas ich wygląd i lokalizacja – w tej kwestii także wiele rzeczy możemy pomóc zmienić.
Oczywiście, po pewnym czasie reguły rozpoczęcia współpracy z DEKRA Polska ulegną zmianom, wtedy będzie znacznie trudniej taką współpracę z nami nawiązać.
Zainteresowani mogą w każdej chwili komunikować się z nami w naszej siedzibie DEKRA Polska w Warszawie. Nie ważne skąd są, każdy jest dla nas takim samym partnerem do rozmowy.
Porozmawiajmy teraz o korzyściach dla SKP zrzeszonych w Partner DEKRA.
Nasi PARTNERZY SKP mogą liczyć na taki rozwój struktury DEKRA POLSKA wraz z jego korzyściami, jak nasza struktura PARTNER DEKRA w zakresie rzeczoznawstwa samochodowego. Właśnie obchodzimy 10. rocznicę powstania struktury PARTNER DEKRA w rzeczoznawstwie. Aby wymienić wszystkie zalety i szanse wynikające ze współpracy z nami, musielibyśmy zarezerwować kilka kolejnych stron “Nowoczesnego Warsztatu”, dlatego przedstawię tylko kilka faktów. W pierwszych miesiącach tego roku nasi rzeczoznawcy wykonali o 85 proc. zleceń więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, a to oznacza wyższe przychody tych rzeczoznawców. Umowy z naszymi rzeczoznawcami są analogiczne jak z naszymi PARTNERAMI SKP. Nie znam żadnego biura rzeczoznawczego, które dobrowolnie chciałoby rozwiązać dziś współpracę z DEKRA Polska. Dalsze korzyści wynikają np. z tego, że nasi PARTNERZY działają w silnej międzynarodowej strukturze ze zdecydowanie większymi szansami na dalszy rozwój niż lokalne struktury, tym bardziej, że DEKRA Polska posiada własne SKP i wynikające z tego doświadczenie. My wiemy o czym mówimy, rozmawiając na temat badań okresowych i SKP! Nie jesteśmy “towarzystwem wzajemnej adoracji”, lecz koncentrujemy się na systematycznej i profesjonalnej “robocie”. DEKRA wykonuje w świecie 21 milionów badań okresowych pojazdów rocznie!!! Proszę wyobrazić sobie taką liczbę. Nasza Okręgowa SKP, wybudowana przed 3 laty na “zielonej łące” w powiatowym mieście, ma obecnie roczne obroty w wysokości ok. 700 000 złotych netto (2005 rok). W kwietniu tego roku obrót tej SKP wyniósł 73 000 złotych netto. Te liczby mówią same za siebie. Lecz to nie tylko liczby, to także płynąca z tego wiedza techniczna i wiedza na temat skutecznego prowadzenia działalności gospodarczej! Czy ktoś w Polsce może złożyć istniejącym na rynku stacjom kontroli pojazdów choćby zbliżoną ofertę? – Nikt!
Jakie są Wasze plany na kolejne lata? Czy zamierzacie zostać liderem na rynku i mieć w swoich szeregach więcej członków niż konkurencja?
Plany DEKRA Polska są proste: dalszy systematyczny i znaczący rozwój, w tym powiększenie struktury PARTNER DEKRA i budowa własnych SKP. Naszym celem nie jest jednak uczestnictwo w wyścigach dotyczących liczby SKP w strukturze. To zostawiamy innym. My koncentrujemy się na solidnym działaniu, korzyściach dla PARTNERÓW, faktycznym poszerzaniu poziomu wiedzy w tak ważnym obszarze posiadającym bezpośredni i bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym i bezpieczeństwo klientów SKP PARTNER DEKRA – a tego nie można przecenić.
Waldemar Nowakowski prezes DEKRA Polska
Dziękuję za rozmowę.
Komentarze (0)