Ogumienie

ponad rok temu  11.03.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Koncepcyjna opona Goodyear dla SUV-ów

 

W Genewie trwa międzynarodowy salon samochodowy. Jednym z wystawców jest firma Goodyear, która zaprezentowała nową oponę dla samochodów przyszłości klasy SUV.

 

Nienazwana jeszcze opona powstała w oparciu o standardowe ogumienie do samochodów klasy SUV z szerokim, centralnym rowkiem. Opona ma dzięki temu mniejszą powierzchnię styku z nawierzchnią, co zmniejsza opór toczenia i przekłada się na poprawę efektywności paliwowej oraz redukcję emisji dwutlenku węgla. Zmniejszenie oporów toczenia sprawia, że silnik samochodu nie musi wykonywać tak dużej pracy, by pokonać tarcie powstające w kontakcie z nawierzchnią. Do zadań centralnego rowka należy także efektywne usuwanie dużych ilości wody i błota spod opony podczas jazdy w deszczu, co z kolei poprawia ogólną przyczepność na mokrej nawierzchni.

W odróżnieniu od wielu innych produktów koncepcyjnych, konstrukcja opony Goodyear nie polega na złożeniu razem dwóch małych opon na jednej obręczy, ale na stworzeniu podwójnej powierzchni styku na pojedynczym korpusie opony. Dzięki takiemu podejściu jest ona w stanie udźwignąć ciężar pojazdu klasy SUV, zachowując jednocześnie zalety opon o podwójnej powierzchni styku. Dodatkowa korzyść polega na tym, że usunięcie dużej ilości gumy z opony w miejscu rowka zmniejsza jej ciężar.

Kolejne właściwości opony to samooczyszczanie się (usuwanie z bieżnika błota i innych zanieczyszczeń) oraz niższy poziom hałasu podczas toczenia się opony, za co odpowiada zaawansowana konstrukcja rowków bieżnika. W oponie wykorzystano ponadto potencjalne rozwiązanie z zakresu mobilności w postaci podwójnych komór powietrznych (po jednej na każdą stronę) połączonych systemem zaworów, dzięki którym opona może się toczyć nawet po przebiciu jednej z komór.

GALERIA ZDJĘĆ

Koncepcyjna opona Goodyear dla SUV-ów
Koncepcyjna opona Goodyear dla SUV-ów

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony