Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Koncern ZF

dla samochodów produkowanych przez Grupę VW

Koncern ZF dostarcza na niezależny rynek części zamiennych układy kierownicze ZF Servolectric do samochodów produkowanych przez Grupę VW.


Dla samochodów produkowanych przez Grupę VW w oparciu o platformę Golf V, firma ZF przygotowała kompletną ofertę elektronicznych układów kierowniczych ze wspomaganiem – Servolectric, znajdującą zastosowanie w pojazdach taki marek, jak: VW (Passat), Audi (TT), Seat (Leon) i Skoda (Octavia). Układ wyprodukowany przez ZF Lenksysteme GmbH po raz pierwszy został wykorzystany w samochodzie Audi A3. W porównaniu z rozwiązaniami hydraulicznymi, Servolectric potrafi ograniczyć zużycie energii nawet o 85 procent, działając wyłącznie wtedy, gdy jest rzeczywiście aktywny. Jego konstrukcja opiera się na mechanizmie zębatkowym, połączonym z zaawansowanymi układami elektronicznymi. Każda zmiana pozycji kierownicy sprawia, że elektronicznie sterowany siłownik przesyła niezbędną energię do mechanicznego układu zębatkowego.



Dzięki napędowi elektrycznemu, system Servolectric pozwala oszczędzić do 0,3 litra paliwa na 100 kilometrów, w porównaniu z napędzanym silnikiem, całkowicie hydraulicznym systemem wspomagania układu kierowniczego. Servolectric składa się wyłącznie z jednostki siłownika, bez dodatkowych układów. W konstrukcji wyeliminowane zostały: zawór wspomagania kierownicy, pompa wspomagania, zbiornik oleju oraz przewody ciśnieniowe. Dzięki temu cały układ jest lżejszy i łatwiejszy w instalacji. Co więcej, przekazywanie siły nie wymaga już wykorzystania oleju hydraulicznego, co jest kolejną zaletą ze względu na środowisko naturalne. Układ ZF Servolectric dostępny jest także na rynku części zamiennych w Polsce jako jeden z produktów sygnowanych marką ZF Parts. Dostarczany jest jako kompletny, w pełni funkcjonalny moduł systemowy. Wystarczy umieścić układ we właściwej pozycji, zamocować go i podłączyć przewody elektryczne. Ponieważ nie zawiera on oleju ani elementów hydraulicznych, nie wymaga praktycznie żadnej konserwacji. Dodatkowym atutem układu Servolectric jest fakt, że można go łatwo zintegrować z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa (ABS, ESP itd.).
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony