23 września br. odbyła się konferencja prasowa zorganizowana przez firmę Bridgestone.
Podczas spotkania organizatorzy przybliżyli strukturę rynku oponiarskiego, skupiając się na oponach do samochodów osobowych, włączając w to pojazdy typu SUV i VAN. Taki segment stanowi 50% sprzedaży całościowej opon w firmie Bridgestone. Polski rynek jest tak skonstruowany, że 55% sprzedaży opon Bridgestone dedykowanych samochodom osobowym to opony zimowe. Pozostałe 45% to zaś opony letnie. Proporcja ta wynika z faktu, iż Polacy boją się zimy i w wyniku tego bardziej dbają o stan swojego ogumienia przeznaczonego właśnie na ten okres.
Poza omówieniem sytuacji rynkowej, Bridgestone przybliżył ponadto technologię związaną z ciągle rozwijanymi oponami typu Runflat. Jak się okazuje, wskazywany początkowo za główną wadę tego typu ogumienia wskaźnik usztywnienia się opony (co przekłada się bezpośrednio na komfort podróżowania i prowadzenia auta) został zniwelowaney z początkowych 20% wobec opony standardowej do zaledwie 5% w oponach Runflat obecnej generacji.
Spotkanie zakończyło się prezentacją nowej opony zimowej Blizzak LM001, która wchodzi na rynek w 10. rozmiarach. Jest ona kilka procent droższa od dotychczasowej LM032, jednak – jak zapewniają organizatorzy spotkania – oferuje lepsze osiągi i nawet 15% procent dłuższy przebieg przed jej zużyciem.
W czasie konferencji rozmawiano również o TPMS (system kontroli ciśnienia w oponach), który – ze względu na wchodzącą od 1 listopada br. dyrektywę mówiącą o konieczności stosowania go w nowych samochodach – jest obecnie najgorętszym tematem w branży oponiarskiej.
Więcej na temat tego wydarzenia będzie można przeczytać w najnowszym wydaniu „Świata Opon”.
Artur Ostaszewski
Komentarze (0)