Ogumienie

ponad rok temu  27.10.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Konferencja Bridgestone

23 września br. odbyła się konferencja prasowa zorganizowana przez firmę Bridgestone.

Podczas spotkania organizatorzy przybliżyli strukturę rynku oponiarskiego, skupiając się na oponach do samochodów osobowych, włączając w to pojazdy typu SUV i VAN. Taki segment stanowi 50% sprzedaży całościowej opon w firmie Bridgestone. Polski rynek jest tak skonstruowany, że 55% sprzedaży opon Bridgestone dedykowanych samochodom osobowym to opony zimowe. Pozostałe 45% zaś to opony letnie. Proporcja ta wynika z faktu, że Polacy boją się zimy i w wyniku tego bardziej dbają o stan swojego ogumienia przeznaczonego właśnie na ten okres.


Poza omówieniem sytuacji rynkowej Bridgestone przybliżył technologię związaną z ciągle rozwijanymi oponami typu Run Flat. Jak się okazuje, wskazywany początkowo za główną wadę tego typu ogumienia wskaźnik usztywnienia się opony (co przekłada się bezpośrednio na komfort podróżowania i prowadzenia auta) został zniwelowany z początkowych 20% wobec opony standardowej do zaledwie 5% w oponach Run Flat obecnej generacji.
Spotkanie zakończyło się prezentacją nowej opony zimowej Blizzak LM001, która wchodzi na rynek w 10 rozmiarach. Jest ona kilka procent droższa od dotychczasowej LM032, jednak – jak zapewniają organizatorzy spotkania – oferuje lepsze osiągi i nawet 15% dłuższy przebieg przed jej zużyciem.
W czasie konferencji rozmawiano również o TPMS, który – ze względu na wchodzącą od 1 listopada br. dyrektywę mówiącą o konieczności stosowania go w nowych samochodach – jest obecnie najgorętszym tematem w branży oponiarskiej.
Więcej na temat tego wydarzenia będzie można przeczytać w najnowszym wydaniu „Świata Opon”.

Artur Ostaszewski

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony