Krajowe

1 godzin temu  05.12.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

Konferencja Liderów ProfiAuto 2025

Spółka Moto-Profil, właściciel sieci ProfiAuto, zorganizowała dla partnerów dwudniowe spotkanie w Wiśle. Obok części targowej, w której udział wzięli dostawcy prezentujący swoją najnowszą ofertę, wydarzeniu towarzyszyły wystąpienia ekspertów.

Branża aftermaketowa wchodzi w etap, w którym przewagę będą mieć firmy szybko reagujące na zmiany technologiczne i presję konkurencji. Konferencja Liderów ProfiAuto 2025 pokazała, że Moto-Profil i jego partnerzy myślą o przyszłości nie w kategoriach zagrożeń, lecz możliwości - stawiając na rozwój i wsparcie dla niezależnych biznesów. Spotkanie zgromadziło ponad 300 gości – głównie właścicieli hurtowni i sklepów motoryzacyjnych oraz przedstawicieli producentów części samochodowych.

Pierwszy panel poświęcono sukcesji w firmach motoryzacyjnych. Eksperci z Instytutu Biznesu Rodzinnego - Anna Bielak-Dworska i Dariusz Szklarzewski - pokazali, że przekazanie biznesu to coś więcej niż formalności. To przede wszystkim zaufanie, kultura organizacyjna i relacje z pracownikami oraz klientami. Dobry plan sukcesji pozwala zarówno chronić dorobek właściciela, jak i zapewnić rozwój firmy w wymagającym środowisku rynkowym.  Kolejny prelegent skupił się na zmianach i przekształceniach w organizacjach z perspektywy lidera. Marcin Konieczny z House of Skills przedstawił, jak skutecznie prowadzić zespoły przez transformacje oraz jak komunikować zmiany tak, aby nie zniechęcić pracowników, lecz inspirować ich do rozwoju. 

Ukoronowaniem konferencji było wystąpienie Michał Tochowicza. Prezes Moto-Profilu podsumował mijający rok w sieci ProfiAuto z perspektywy całego rynku aftermarket oraz zaprezentował wyzwania stojące zarówno przed dystrybutorem części, jak i hurtowniami motoryzacyjnymi. Zapowiedział też, że na początku przyszłego roku partnerzy poznają nową strategię rozwoju ProfiAuto na lata 2026-2029. 
- Spotkanie w Wiśle było dobrą okazją, żeby realnie spojrzeć na to, co w 2025 roku zostało zrealizowane z perspektywy sieci, a także przeanalizować obszary, które wymagają dopracowania w najbliższych miesiącach. Miniony rok jasno pokazał, że przyszłość mają tylko firmy aktywne i zaangażowane. Nie tylko w naszej sieci, ale w całej branży. W tym biznesie trzeba się wyróżniać, a naszym wyróżnikiem pozostaje niezmiennie ProfiAuto. W tej chwili finalizujemy naszą strategię w okresie 2026-2029. W czasie dużych zmian, wynikających m.in. z rozwoju nowych technologii, automatyzacji i sztucznej inteligencji, myślenie strategiczne staje się absolutną koniecznością - podkreśla Michał Tochowicz, prezes Moto-Profil.   
Konferencja Liderów ProfiAuto 2025 to nie tylko wykłady i warsztaty, ale przede wszystkim wymiana doświadczeń, inspiracji i praktycznych pomysłów. Dyskusje o sukcesji, transformacjach i strategiach biznesowych dostarczyły uczestnikom realnych wskazówek do wdrożenia w codziennej pracy, a także stały się platformą, która może kształtować rynek aftermarket w nadchodzących miesiącach.

Głównymi Partnerami wydarzenia były marki: ATE, BORG, Bosch, Brembo, Castrol, Febi, JPN, MANN-FILTER, NEO TOOLS, Niterra (NGK NTK), Oyodo, ProfiPower, Schaeffler, Varta oraz ZF. W gronie Partnerów Wspierających znalazły się: AS-PL, Banner, Blue Print, Continental, DENSO, Dr.Motor, FAST, FILTRON, Hella, KYB, MAHLE, NRF, NTN SNR, TEDGUM i Vierol. 

Fot. ProfiAuto i Moto-Profil

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony