Jak pokazują wyniki zeszłorocznej edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat”, w niezależnych warsztatach jest i bezpiecznie, i fachowo
III edycja konkursu „Bezpieczny Warsztat”, zainspirowanego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, wkroczyła właśnie w decydującą fazę. Spośród zgłoszonych serwisów niezależnych wybrano te, w których Dekra Polska Sp. z o.o. zrealizuje audyty, sprawdzając jakość i standardy oraz zasady obsługi klienta. Zwycięzców konkursu poznamy już w listopadzie.
Budowa pozytywnego wizerunku niezależnych warsztatów oraz prezentacja ich silnych stron, a także mobilizacja serwisów do ciągłego podnoszenia standardu świadczonych usług to główne wyzwania stojące przed organizatorami inicjatywy „Bezpieczny Warsztat”. Jak pokazały poprzednie edycje konkursu, istnieje duże zapotrzebowanie ze strony warsztatów niezależnych oraz szeroko rozumianego rynku motoryzacyjnego na organizację tego typu wydarzeń. Dlaczego?
Serwisy niezależne wielu osobom nadal kojarzą się z tańszą, niekoniecznie lepszą alternatywą dla autoryzowanych stacji obsługi. Tymczasem wyniki zeszłorocznej edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat” nie pozostawiają złudzeń – w niezależnych warsztatach faktycznie jest bezpiecznie i fachowo.
Niewątpliwą zaletą serwisów niezależnych jest posiadanie urządzeń diagnostycznych z aktualnym oprogramowaniem (97% aplikujących warsztatów), internetowy system zamawiania części (93%) czy umowy na odbiór odpadów, świadczące o trosce o środowisko (97%). Jakie będą wyniki tegorocznego konkursu? Tego dowiemy się już w listopadzie.
Nabór warsztatów do III edycji inicjatywy zakończył się w połowie sierpnia. Kolejnym etapem są profesjonalne audyty przeprowadzane w zgłoszonych serwisach przez firmę Dekra. Udział ekspertów gwarantuje przede wszystkim skrupulatność i szczegółowość oceny funkcjonowania punktów naprawczych. Aspekt ten w sposób szczególny doceniają warsztaty, które wzięły udział w ubiegłorocznej edycji konkursu.
– Profesjonalne audyty nie są nam obce, świadczymy usługi najwyższej jakości przy użyciu nowoczesnego sprzętu diagnostycznego i części zamiennych – mówi Marek Suder z serwisu BS Gazmot, zdobywca drugiego miejsca w kategorii „warsztat duży” w ubiegłorocznej edycji konkursu. – Czasem jednak, w gąszczu codziennych obowiązków, serwisy mogą nie dostrzegać drobnych elementów, które w sposób znaczący wpływają np. na ergonomię pracy. Wtedy z pomocą przychodzą audytorzy zewnętrzni.
Konkurs „Bezpieczny Warsztat” potrwa do 8 listopada br. Partnerem inicjatywy jest Castrol, konkurs wspiera również Coframa.
Komentarze (0)