Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Konkurs lakierniczy Citroëna rozstrzygnięty

Podobnie jak w ubiegłym roku, Citroën Polska zorganizował konkurs lakierniczy dla lakierników autoryzowanych warsztatów Citroëna. W dniu 29 czerwca 2004 roku w Międzynarodowym Centrum Lakiernictwa w Szczecinie rozegrał się finał konkursu. Zmagania konkursowe obserwowała redakcja “Nowoczesnego Warsztatu”.
Do pierwszego etapu zostało zgłoszonych szesnaście osób spośród czterech marek lakierniczych ( RM, SIKKENS, SPIES HECKER, STANDOX). Uczestnicy mieli za zadanie poprawnie wylakierować element pojazdu na terenie swojego zakładu lakierniczego. Do wykonania zadania lakiernik mógł stosować dowolnie wybrane urządzenia aplikacyjne. Uczestnicy musieli również przedstawić szczegółowy opis wykonania zadania. W tej kategorii oceniano przede wszystkim: jakość polakierowania pod względem grubości, twardości, przyczepności oraz połysku. Równie ważna była równomiernie rozłożona powłoka lakiernicza. Po pierwszym etapie wyłonionych zostało pięciu finalistów w kategorii lakierowania standardowego oraz dwóch finalistów w kategorii lakierowania artystycznego.
Finaliści konkursu spotkali się 29 czerwca w siedzibie firmy CarSystem-Voss – w Międzynarodowym Centrum Lakiernictwa w Szczecinie. W skład komisji weszli: Grażyna Sobierajska - CARSYSTEM-VOSS (RM), Wiesław Szewczyk - Akzo Nobel (SIKKENS), Zenon Cisek - Standox, Andrzej Ziółkowski - Spies Hecker, Stanisław Bernat - PPG oraz Janusz Radomski - DuPont.
Pierwszym zadaniem była naprawa powierzchni lakierniczej, którą uprzednio komisyjnie uszkodzono poprzez nacięcie powłoki lakierniczej nożami. Podczas tego etapu były brane pod uwagę: poprawność procesu szlifowania, proces nakładania podkładu, proces lakierowania nawierzchniowego, BHP pracy oraz efekt końcowy pod względem równomiernego rozłożenia ziarna i koloru. Naprawa elementu miała polegać na zeszlifowaniu powłoki lakierniczej i przygotowaniu jej do lakierowania tak aby nie było widoczne działanie naprawcze. Oprócz tego zadania finaliści musieli przejść test teoretyczny. Ostatnim zadaniem w kategorii lakierowania konwencjonalnego było tzw. zadanie “kolorystyczne”. Podczas niego ważny był właściwy dobór komponentów do uzyskania wymaganego koloru. Zadanie wymagało dużych zdolności i umiejętności artystycznych.
Tematem konkursu z zakresu lakierowania artystycznego było hasło “ C3 - Życie jest piękne...” Tutaj wszystko zależało od weny twórczej oraz umiejętności artystycznych finalistów. Ważna była również precyzja wykonania. Finaliści pracowali nad tym zadaniem przez cały dzień.

W konkursie zwyciężyli:

w kategorii lakierowania konwencjonalnego:
I miejsce: Marek Muszyński
– “Auto Lama” Sp. z o.o. Złotniki
II miejsce: Marcin Skórzewski
– “Auto Postek” Władysławowo
III miejsce: Marcin Konieczny
– “Citroën A. Drewnikowski” Szczecin

w kategorii lakierowania artystycznego:
I miejsce: Piotr Sikorski
– “Palmowski” Olsztyn






B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony