Wydarzenia

ponad rok temu  15.01.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Krok po kroku do integracji środowiska warsztatowego

W forum udział wzięło ponad 230 przedstawicieli sektora napraw blacharsko-lakierniczych

Już po raz dwunasty odbyło się Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych. W spotkaniu, które miało miejsce 5 grudnia 2017 r., wzięło udział ponad 230 przedstawicieli sektora napraw blacharsko-lakierniczych, w tym rzeczoznawcy, warsztaty naprawcze – niezależne i ASI, przedstawiciele towarzystw ubezpieczeniowych i inni. Tego dnia poznaliśmy też laureatów konkursów Złota Lakiernia 2017 i Złoty Zderzak 2017.

Rozproszony sektor środowiska warsztatowego, w tym serwisów blacharsko-lakierniczych, włącza drugi bieg. Dzisiaj nie mówimy już: „czy może warto się zjednoczyć”, ale „jakie zasady integracji przyjąć i jakie są najpilniejsze zadania do uregulowania” – tak w wielkim skrócie można podsumować burzliwe dyskusje, jakie towarzyszyły forum.
Z racji napiętego programu oraz gorącej i żywiołowej dyskusji związanej ze współpracą z towarzystwami ubezpieczeniowymi, co najbardziej interesowało przedstawicieli sektora napraw, niektóre panele musiały zostać mocno skrócone, a nawet pominięte. Mimo różnych wątpliwości pewne jest, że po stronie sektora warsztatowego istnieje wyraźna potrzeba integracji, której celem jest opracowanie systemowych rozwiązań w zakresie współpracy z TU, rozliczeń czy stawek za roboczogodzinę. Tegoroczna edycja była swego rodzaju inicjacją mechanizmów umożliwiających legalnym podmiotom udział w wolnym rynku – na zdrowych zasadach, bez zakłóceń.
Jednym z punktów programu było rozstrzygnięcie dwóch plebiscytów: Złoty Zderzak 2017 oraz Złota Lakiernia 2017.

Złoty Zderzak
Ogólnopolskie Badanie Satysfakcji Serwisów Samochodowych ze współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi Złoty Zderzak to jedyne w Polsce badanie, w którym warsztaty naprawcze oceniają firmy ubezpieczeniowe. Klient naprawiający swój samochód w warsztacie często wybiera opcję naprawy bezgotówkowej i chce, by to warsztat w jego imieniu załatwił wszelkie formalności z ubezpieczycielem. W praktyce oznacza to, że jest on w serwisie tylko dwa razy: zostawia rozbity samochód, a potem odbiera naprawiony, często nie zdając sobie sprawy, ile pracy wykonuje za niego warsztat. Dlatego ocena procesu likwidacji szkód dokonywana przez warsztaty jest obiektywna i rzeczowa. To właśnie po tym, w jaki sposób jest likwidowana szkoda, można poznać, jak profesjonalny jest ubezpieczyciel i czy rzeczywiście dba o bezpieczeństwo swoich klientów.
Jak tym razem rozłożyły się głosy? Na prowadzeniu Ergo Hestia, Allianz zajął miejsce drugie, trzecią pozycję drugi rok z rzędu zajmuje PZU. Warta i Uniqua to kolejne pozycje w rankingu.
Badanie zostało przeprowadzone na grupie prawie 180 warsztatów blacharsko--lakierniczych, które oceniało łącznie 20 towarzystw ubezpieczeniowych.

Złota Lakiernia
Złota Lakiernia to konkurs dla warsztatów blacharsko-lakierniczych, organizowany przez Polską Izbę Motoryzacji i partnera merytorycznego, jakim jest BASF Coatings Services z marką Glasurit.
Trzecia już edycja konkursu miała za zadanie wyróżnić najlepsze serwisy blacharsko-lakiernicze oraz zwrócić uwagę na jakość i rozwiązania ekologiczne stosowane w warsztacie. Do konkursu mógł przystąpić serwis zlokalizowany na terenie Polski, niezależnie od tego, na jakich narzędziach pracuje, jakich produktów używa i czy jest autoryzowany, czy niezależny.
Do tegorocznej edycji zgłosiło się ponad 40 warsztatów z całej Polski. Oceniane były m.in. takie kwestie, jak oferta serwisowa warsztatu oraz komunikacja z klientem, zarządzanie lakiernią i blacharnią, proces umawiania i przyjmowania klientów w warsztacie, proces kosztorysowania, organizacja pracy i wiele innych. Komu przypadło miejsce na podium?

W kategorii serwisy autoryzowane nagrody przyznano:
1. Team Marek Pasierbski Sp. z o.o., Wrocław-Długołęka,
2. Auto Special Sp. z o.o., Kraków,
3. Ciesiółka Auto Group Sp.j., Leszno.

Firmie Chwalibóg Motors przyznano nagrodę w kategorii serwisy niezależne.

Laureaci konkursu Złota Lakiernia

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony