
Błędy w statystykach powodują także zawyżanie wieku parku samochodowego, co potwierdza szereg niezależnych badań i analiz. Główny Urząd Statystyczny i Agencja Rynku Energii przeprowadziły w roku 2010 badanie ankietowe 4565 gospodarstw domowych na tematy związane ze zużyciem paliw i energii, włączając w to wyposażenie gospodarstw domowych w samochody osobowe. Uzyskane wyniki pokazały, że średni wiek samochodu osobowego eksploatowanego w Polsce wynosi około 11 lat. Podobne wyniki dotyczące wieku samochodów podają także MotoFocus (11 lat) czy GiPA (11,5 roku). Także Instytut Transportu Samochodowego w opracowaniu z 2011 roku, jako jeden z przykładów zauważa, że zachodzi zatem uzasadniona pewność, że oficjalne dane statystyczne nie są niestety w pełni wiarygodnym źródłem danych o liczbie i strukturze samochodów eksploatowanych w Polsce, opierając się m.in. na fakcie, że w bazach CEP zarejestrowanych jest 183 tys. samochodów Syrena i dwa razy mniej (95 tys.) samochodów Toyota Yaris, które w przeciwieństwie do Syren, są stosunkowo często widywane na drogach.
Podsumowując, Alfred Franke stwierdził, że argumenty zamykają dyskusję na temat rzeczywistego wieku samochodów w Polsce, który wynosi faktycznie blisko 11 lat.
[center][gallery][/gallery][/center]
Komentarze (0)