
Michelin i Brembo podpisały globalne porozumienie, łącząc swoje zaawansowane technologie w celu poprawy osiągów pojazdów oraz zapewnienia wyższego poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Wstępne testy wykazały, że wspólne rozwiązanie skraca drogę hamowania nawet o 4 metry, niezależnie od stanu opon czy warunków drogowych.
W ramach współpracy Brembo wnosi wiedzę z zakresu układów hamulcowych, modelowania pojazdów i sztucznej inteligencji, a Michelin – doświadczenie w modelowaniu opon i tworzeniu zaawansowanych algorytmów. Firmy opracowały wspólnie innowacyjny system, który w czasie rzeczywistym integruje dane o przyczepności opon z systemu Michelin Connected Solutions Software z nowoczesnym układem hamulcowym Brembo Sensify. Ta wymiana informacji pozwala na precyzyjne dostosowanie parametrów układu hamulcowego, co dodatkowo optymalizuje jego działanie.
Oprogramowanie Michelin bazuje na wiedzy na temat modelowania fizyki opon i symulacjach ich projektowania. Dzięki możliwości analizy danych pojazdu w czasie rzeczywistym producent opracował portfolio programów służących przesyłaniu informacji związanych z pomiarem zużycia (Michelin SmartWear), obciążenia (Michelin SmartLoad) i przyczepności (Michelin SmartGrip). Oprogramowanie jest kompatybilne ze wszystkimi markami opon.
Sensify firmy Brembo to nowoczesny system hamulcowy przeznaczony do wszystkich typów pojazdów. Jego elastyczność, skalowalność i zdolność adaptacji ułatwiają integrację z dowolnym modelem samochodu. Rozwiązanie łączy komponenty hamulcowe Brembo z cyfrowym systemem, który wykorzystuje sztuczną inteligencję, algorytmy i czujniki do niezależnego sterowania każdym kołem. Efekt to lepsze wrażenia z jazdy i wyższy poziom bezpieczeństwa.
Wstępne testy przeprowadzone wirtualnie i w terenie przyniosły obiecujące wyniki. W pierwszej fazie w wirtualnym środowisku modele opon i algorytmy Michelin zostały zintegrowane z inteligentnymi modelami hamowania oraz symulatorem jazdy stworzonymi przez Brembo. W fazie drugiej przeprowadzono testy na torach w Centrum Badawczym Michelin, gdzie udało się potwierdzić wyniki symulacji.
Testy systemu ABS wykazały, że dzięki nowemu rozwiązaniu droga hamowania może zostać skrócona nawet o 4 metry, niezależnie od warunków, przy zastosowaniu tych samych opon. To wynik równy średniej długości samochodu, co ma istotne znaczenie dla bezpieczeństwa na drodze. Dodatkowo układ hamulcowy cechuje się krótszym czasem reakcji, lepszą stabilnością, minimalną utratą przyczepności oraz brakiem blokowania kół. Te usprawnienia przekładają się na płynniejszą, bardziej komfortową jazdę i większą kontrolę nad pojazdem.
Komentarze (0)