Szukanie miejsca parkingowego bywa czasochłonne i frustrujące. W przyszłości czujniki Boscha – zainstalowane w nawierzchni i w jeżdżących po niej samochodach – będą automatycznie identyfikować wolne miejsca parkingowe i przesyłać tę informację do sieci.
Bosch opracował rozwiązania pozwalające tworzyć w czasie rzeczywistym plany dostępnych miejsc parkingowych za pomocą czujników bezprzewodowych zainstalowanych w nawierzchni. Czujniki rozpoznają, czy miejsce parkingowe jest zajęte przez auto, czy nie i prześlą tę informację do sieci. W przyszłości nawet samochody przejeżdżające obok dostępnych miejsc parkingowych będą w stanie przesłać taką informację do sieci. Czujniki ultradźwiękowe montowane w wielu nowoczesnych samochodach w ramach systemów wspomagania parkowania będą identyfikować luki przy krawędzi chodnika. Przekazywanie informacji w czasie rzeczywistym na smartfony kierowców lub bezpośrednio do nawigacji samochodowych może skrócić czas poszukiwania wolnego miejsca parkingowego.
- Dzięki tym rozwiązaniom Bosch pokazuje, w jaki sposób obecność czujników i dostęp do Internetu mogą uczynić codzienne życie wielu ludzi znacznie łatwiejszym, nawet jeśli chodzi o parkowanie. Nasze rozwiązanie oferuje kierowcom większy komfort i pozwala zaoszczędzić im czas – mówi dr Dirk Hoheisel, członek zarządu Bosch odpowiedzialny za dział branżowy Automobil-Elektronik.
Rozwiązanie bazujące na czujnikach i oprogramowaniu Bosch zostało zaprezentowane po raz pierwszy na konferencji Bosch ConnectedWorld w Berlinie w dniach 17-18 lutego 2015 r. Bezprzewodowe czujniki zamontowane w jezdni są umieszczone w sztywnej, półokrągłej obudowie z tworzywa sztucznego. Z wyglądu przypominają znaczniki używane do oznaczenia pasów ruchu na drogach. Bezprzewodowy czujnik jest w stanie rozpoznać, czy nad nim jest zaparkowany samochód. Mały, energooszczędny nadajnik radiowy w czujniku przesyła tę informację do odbiornika (działanie podobne do domowego routera WiFi), który jest zdolny do gromadzenia danych z setek czujników.
Kolejną zaletą nowego rozwiązania jest to, że czujniki mogą pozostać na miejscu przez kilka lat, ograniczając w ten sposób czas i koszty związane z wymianą baterii lub ich samych. Utrzymanie zasilania przez tak długi czas jest możliwe dzięki temu, że czujniki potrzebują bardzo mało energii do transmisji danych oraz dysponują zaawansowanym systemem zarządzania energią. Wyeliminowano skomplikowane i skłonne do awarii okablowanie.
Innym rozwiązaniem opracowanym przez firmę Bosch jest możliwość rozpoznawania przez samochody mijanych miejsc parkingowych.
Komentarze (0)