Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Legenda wyścigów
w parze z ikoną oświetleniową. Aston Martin Racing startuje w serii Le Mans 2010 z nowymi reflektorami głównymi Helli.

8565 left Po zdobyciu tytułu mistrzowskiego w serii Le Mans 2009, zespół Aston Martin Racing ponownie sięga po sprawdzonego partnera w dziedzinie oświetlenia i elektroniki. Hella przygotowuje pod tym kątem także tegoroczne wersje wyścigowych aut LMP1.W oparciu o „Luminator Compact Xenon”, Hella wraz z Aston Martin Racing opracowała nową koncepcję oświetlenia. Reflektor główny został przekonstruowany, by dopasować się do nowego przedniego pasa Aston Martina. Jednocześnie jego masa została obniżona o 2 kg, zaś wydajność świetlna wzrosła.


- W czasie takich imprez wyścigowych, jak 24 godziny w Le Mans, jeździ się i po ciemku, i o zmroku, i o świcie, i w innych złych warunkach widoczności – mówi szef zespołu George Howard-Chappell. - Przy prędkościach przekraczających 300 km/h potrzebujemy reflektorów oświetlających tor na odległość do 500 m. Także redukcja masy lampy bazującej na Luminatorze jest bardzo istotna, bo minimalizacja wagi to ciągłe wyzwanie dla zespołu.

W roku 2010 Aston Martin Racing startuje w amerykańskiej serii Le Mans, w europejskiej serii Le Mans i w samym 24-godzinny w Le Mans. W przeciwieństwie do Grand Prix Formuły 1, gdzie wyścig ma długość ok. 300 km, w seriach Le Mans jest to każdorazowo ok. 1000 km, a w 24-godzinnym maratonie w Le Man – do 3000 km.

Luminator Compact Xenon ze zintegrowanym zapłonnikiem to najwyższej jakości produkt z palety lamp dodatkowych Helli. Wyposażony w wysoko wydajny odbłyśnik, ten 12-woltowy reflektor wytwarza białe światło ksenonowe o temperaturze niemal identycznej ze światłem dziennym, o zasięgu niemal 500 m. Wysoko wydajny odbłyśnik powstaje dzięki wykorzystaniu czystego aluminium, które jest nakładane w postaci pary do metalizowania wewnętrznej powierzchni reflektora w warunkach próżni. Warstewka aluminium ma grubość zaledwie kilku nanometrów, ale jest idealnie równa, co gwarantuje permanentną wydajność świetlną. Obudowa tej lampy oraz gniazdo lampy wykonane są z ekstremalnie trwałego i odpornego na wstrząsy cynku, nic dziwnego więc, że Luminator zachowuje najwyższą jakość i wydajność nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych czy drogowych – także w wyścigach, w rajdach off-roadowych czy jako reflektor dodatkowy w ciężarówkach lub pojazdach specjalnych.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony