Lżejsze o 10-15% tarczowe hamulce to efekt współpracy Brembo z firmą Daimler AG.
Nowe podzespoły wykonane są z żeliwa i stali. Ich najważniejszą zaletą jest stalowy dzwon, którego grubość to zaledwie 2,5 mm (dla porównania – 7,5-9 mm grubości mają dzwony tarczy w tradycyjnej konstrukcji z żeliwa). Zastosowanie cieńszych elementów przekłada się na redukcję ciężaru tarczy, która w zależności od swojej geometrii jest o 10-15% lżejsza – im większy dzwon tarczy, tym większa redukcja wagi.
Lżejsze tarcze hamulcowe oznaczają mniejszą masę pojazdu, a w konsekwencji – ograniczenie zużycia paliwa oraz zmniejszenie negatywnego wpływu samochodu na środowisko naturalne.
Nowe tarcze to pierwszy produkt Brembo wytwarzany we wszystkich fabrykach firmy – w Europie, Chinach i w Ameryce.
Komentarze (0)