Diesel drogi w naprawach? Nie, gdy stosujesz odpowiednie dodatki do oleju napędowego. Zamiast martwić się o drogie naprawy silników Diesla, zadbaj o to, aby silnik twojego samochodu pracował na jak najlepszym paliwie.
Współczesne silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa są bardzo wrażliwe na jakość stosowanego paliwa. Duża moc, wysoki moment obrotowy i niewielkie zużycie paliwa to efekt najnowocześniejszych technologii i ekstremalnych warunków panujących w nowoczesnym Dieslu. Nie dość, że sam stopień sprężania jest znacznie wyższy niż w silnikach benzynowych, to jeszcze ciśnienie robocze wtryskiwaczy paliwa systemu Common Rail przekracza 2000 atmosfer. W takich warunkach najmniejsze zanieczyszczenie paliwa może spowodować awarię, której koszt naprawy będzie liczony w tysiącach złotych. Niemieccy kierowcy dobrze wiedzą, że wystarczy stosować regularnie odpowiednie dodatki do oleju napędowego, aby uniknąć tego typu nieprzyjemności. Przykładowo, modyfikator paliwa diesel LIQUI MOLY (nr art. 2663) podwyższa liczbę cetanową oleju napędowego zatankowanego do baku samochodu.
- Im jest ona wyższa, tym łatwiejszy jest rozruch zimnego silnika i tym lepsze, bardziej efektywne, jego spalanie – mówi Rafał Kobza, specjalista ds. wsparcia technicznego Liqui Moly Polska.
Z kolei regularne stosowanie dodatku do Common Rail LIQUI MOLY (nr art. 2185) zagwarantuje, że wewnątrz precyzyjnych, pracujących pod ogromnym ciśnieniem wtryskiwaczy nie będą zbierać się osady powstające w wyniku wytrącania się drobnych zanieczyszczeń z oleju napędowego. Czyste wtryskiwacze odwdzięczą się bezawaryjną pracą.
- I odwrotnie, nawet niewielkie zanieczyszczenie układu wtryskowego może spowodować uszkodzenie wtryskiwacza. Niepokojącym objawem jest nierówna praca silnika, a czarny scenariusz to konieczność wymiany na nowy lub regenerowany – przestrzega Rafał Kobza.
Prawdziwą zmorą właścicieli samochodów z silnikami Diesla wyprodukowanych w ostatnich latach stały się filtry cząstek stałych (DPF). Z jednej strony gwarantują one, że do atmosfery nie przedostaje się rakotwórcza sadza, ale z drugiej regularnie zapychają się w samochodach eksploatowanych głównie w miejskich korkach. Wymiana zniszczonego filtra spalin jest kosztowna. Dlatego, stosując dodatek do ochrony filtra DPF LIQUI MOLY (nr art. 2650), ułatwimy silnikowi proces wypalania sadzy i samooczyszczania filtra DPF. Koniec z wizytami w warsztacie w celu udrożnienia zatkanego filtra. Co ważne, opisane powyżej preparaty są bardzo wydajne – każde opakowania wystarcza na ok. 2000 km jazdy, co sprawia, że ich zakup jest relatywnie niedużym kosztem.
Dodatki do oleju napędowego LIQUI MOLY to inwestycja, która umożliwia bezproblemową eksploatację silnika twojego samochodu. Tankując na stacji benzynowej, nie masz wpływu na drobne, ale potencjalnie groźne wahania jakości oleju napędowego. Jednak najnowsze technologie chemii motoryzacyjnej od LIQUI MOLY dają kierowcom możliwość ochrony ich silników. Warto z niej skorzystać.
Komentarze (0)