Diagnostyka

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Linia diagnostyczna CERTUS Race Line EVO2
Firma WSOP zaprezentowała nową generację linii diagnostycznej CERTUS – Race Line EVO2. Nowy produkt to pełnowymiarowa, inteligentnie zarządzana linia wyposażona w interaktywne oprogramowanie i nowy, opracowany od podstaw system sterowania i przesyłu danych. Premiera EVO2 odbyła się w Tychach w kompleksie motoryzacyjnym firmy Techar.

Tradycyjny świat linii diagnostycznych, wymyślonych przed laty przez europejskich konstruktorów, dojrzał już do zmian. To wyzwanie podjęła grupa pracowników WSOP, która wraz z polskimi programistami i praktykami diagnostyki pojazdów dodała do niemieckiej mechaniki świeżość pomysłów, doświadczenie kilkunastu lat pracy z polskimi stacjami kontroli, atrakcyjny design oraz najnowsze technologie.


- Jesteśmy dumni, ponieważ CERTUS Race Line EVO2 to wysoce zaawansowany produkt – podkreślił Jarosław Cichoń, prezes zarządu WSOP. - Już dzisiaj linia ta odpowiada na wyzwania nowych zasad prowadzenia badań technicznych, które za kilka lat wejdą w życie.
Rewolucyjne zmiany nie ominęły oprogramowania i serca linii, jakim jest centralna jednostka sterująca. Oprogramowanie i sterowanie Race Line EVO2 zostało zaprojektowane całkowicie od podstaw. Jego twórcy zadbali, aby było nie tylko funkcjonalne, ale także graficznie dopracowane i ładne. To inteligentne i intuicyjne narzędzie prowadzi diagnostę „krok po kroku” przez cały proces badania. Zaprojektowano je tak, aby wchodząc w dialog z diagnostą pozwalało na szybkie i skuteczne przeprowadzenie pomiarów oraz przedstawienie oceny stanu technicznego pojazdu. Całość wyświetla się w rozdzielczości Full HD, co nadaje sens stosowaniu dużych monitorów powtarzających lub wyświetlaczy LED.

Nowa szafa sterująca przyciąga uwagę
Jednym z przykładów ułatwień oferowanych przez linię Race Line EVO 2 jest obliczanie i ocena współczynników skuteczności hamowania. Diagnosta nie musi korzystać z tabel i dokonywać czasochłonnych kalkulacji. W oparciu o własną bazę danych program EVO2 samoczynnie oblicza WSH pojazdu oraz skorygowane WSH i porównuje otrzymane wyniki z wartościami granicznymi określonymi na podstawie rodzaju badanego pojazdu i daty pierwszej rejestracji. Nowa linia CERTUS Race Line EVO2 pracuje w oparciu o cyfrową transmisję CAN, która pozwala na łączenie danych diagnostycznych wielu urządzeń w spójny system. Oprócz klasycznych elementów linii dotyczy to nowych konstrukcji urządzeń, jak analizatory spalin, dymomierze, skanery OBD czy przyrządy do ustawiania świateł. Sterowanie pracą urządzeń odbywa się przy użyciu radiowego pilota zdalnego sterowania lub w pełni automatycznie bez ingerencji diagnosty. Dane z miernika nacisku i czujników ciśnień przesyłane są bezprzewodowo (technologia ZigBee), co zwiększa szybkość i komfort pracy

Uniwersalna linia Race Line EVO2 oferuje szereg udogodnień, dotychczas niedostępnych w konkurencyjnych konstrukcjach. Wystarczy wymienić: powolny rozruch i szybkie wyhamowanie rolek, a także wspomaganie wyjazdu. Funkcje te są szczególnie przydatne podczas badania osi napędowej pojazdów ciężarowych czy autobusów oraz pojazdów typu SUV. Przekładnie planetarne w uniwersalnym urządzeniu rolkowym CERTUS EVO2 zwiększają trwałość układu przeniesienia napędu. Dzięki wysokiemu przełożeniu pozwalają na pomiar znacznie wyższych sił hamujących niż w urządzeniach z tradycyjną przekładnią zębatą. Dodatkowo, wyposażenie Race Line EVO2 w opcję badania pojazdów 4x4 pozwala na prawidłowe zbadanie sił hamujących w większości obecnie produkowanych pojazdów tego typu. Race Line EVO2 umożliwia ustawienie urządzeń w dowolnej kolejności, gdyż czujniki elektroniczne rozpoznają pojazd na stanowisku, a oprogramowanie pozwala na rozpoczęcie badania od dowolnego urządzenia. Modułowa konstrukcja pozwala na konfigurację według potrzeb i życzeń użytkownika.

Linia Race Line EVO2 wyróżnia się także szafą sterującą. Nowy model powstał na bazie dotychczasowej konstrukcji, ale oferuje świeży, dynamiczny design. Kolorystyka szafy współgra z grafiką oprogramowania oraz urządzeniami montowanymi na kanale. Pozwala to na tworzenie spójnego wystroju całego obiektu SKP.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony