Paliwa i oleje

ponad rok temu  22.11.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Liqui Moly radzi…

Procedura wymiany i czyszczenia oleju w automatycznej skrzyni biegów

1. Przed przystąpieniem do wymiany oleju w przekładni automatycznej należy określić miejsce przyłączenia urządzenia ATF Exchanger. Generalną zasadą jest podłączenie urządzenia między skrzynią biegów a chłodnicą.


2. Po zlokalizowaniu przewodów elastycznych łączących skrzynię biegów z chłodnicą należy je rozłączyć. Mogą być one wkręcone w obudowę skrzyni lub obudowę chłodnicy. Połączenie może być zrealizowane za pomocą szybkozłączek.



3. Z zestawu, będącego wyposażeniem fabrycznym urządzenia ATF Exchanger, należy wybrać odpowiednie złączki i podłączyć urządzenie. Osoba obsługująca urządzenie nie musi znać kierunku przepływu oleju, gdyż urządzenie ustali kierunek automatycznie.


4. W tej fazie należy podłączyć urządzenie do źródła prądu. ATF Exchanger jest zasilany prądem o napięciu 12 V.


5. Tylko wymiana całej objętości oleju w przekładni automatycznej pozwala mieć pewność, że po zmianie oleju na nowy przekładnia będzie pracować niezawodnie. ATF Exchanger umożliwia całkowitą wymianę oleju w przekładni automatycznej. Jest to tak zwana metoda „dynamiczna”, stanowiąca najbardziej skuteczne rozwiązanie.


6. Przed rozpoczęciem procesu wymiany należy ustalić ilość oleju, jaką zamierza się wymienić. Zazwyczaj jest to o ok. 2 litry więcej niż wynosi pojemność skrzyni biegów. Metoda dynamiczna wymaga większej ilości środka smarnego, ponieważ pozwala na napełnienie skrzyni w całości świeżym olejem.



7. Jedną z dodatkowych możliwości jest wykonanie czyszczenia przekładni automatycznej. W celu wykonania tej czynności niezbędne jest zastosowanie odpowiedniego dodatku. W tym przypadku jest to produkt LIQUI MOLY Dodatek do płukania ATF o numerze 2512. Preparat należy wlać do specjalnego zbiorniczka znajdującego się w urządzeniu.


8. Przed uruchomieniem procesu wymiany oleju oraz ewentualnego czyszczenia przekładni automatycznej konieczne jest uruchomienie silnika.


9. Uruchomienie silnika.


10. Podczas procesu czyszczenia przekładni automatycznej konieczne jest włączenie wszystkich pozycji dostępnych na dźwigni zmiany przełożeń. W trakcie czyszczenia trwającego w sumie 10 minut należy zmieniać położenie dźwigni co kilka sekund.




11. Po skończonym procesie czyszczenia następuje wymiana oleju. ATF Exchanger automatycznie zasygnalizuje zakończenie tej czynności.


12. Ostatnią czynnością (opcjonalną) jest zastosowanie dodatku polepszającego jakość uszczelnień gumowych oraz tych wykonanych z tworzyw sztucznych (LIQUI MOLY Dodatek ATF, nr art. 5135). Produkt, oprócz zastosowania profilaktycznego, przyczynia się również do zmniejszenia wycieków oleju, oczywiście pod warunkiem, że takie miały miejsce.


13. Zakończenie procedury.




B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony