Części i regeneracja

ponad rok temu  25.05.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Logo „WP” jest doceniane  na świecie

Z Rafałem Lanczykiem z Przedsiębiorstwa WP rozmawia red. Mirosław Giecewicz.

- 20 maja 1980 roku powstał zakład rzemieślniczy Ślusarstwo Produkcyjne Witold Pniewski, w którym podjęliście produkcję drobnych elementów śrubowo-złącznych przeznaczonych dla przemysłu motoryzacyjnego i rolnego. W 1990 roku podjęliście decyzję o likwidacji produkcji elementów śrubowych na korzyść rozszerzenia produkcji przewodów hamulcowych. Obecnie wasze produkty sprzedawane są w większości hurtowni w kraju oraz w ponad trzydziestu krajach świata. Do jakich aut produkujecie przewody i jakich technologii używacie?
Naszą główną linią produkcyjną jest wytwarzanie przewodów hamulcowych sztywnych do wszystkich samochodów osobowych, znajdujących się na rynkach, które zaopatrujemy. Można u nas kupić również przewody paliwowe, które wykonujemy (w miarę możliwości) według dostarczonych wzorów. Poza tym dostarczamy przewody do pojazdów rolniczych oraz ciężarowych, w których występuje hydrauliczny system hamulcowy. Gwoli ścisłości dodam, że firma zajęła się produkcją przewodów od roku 1984.
Z biegiem czasu również nasz park maszynowy rozwijał się, a w związku z tym i nasze technologie produkcji. Na początku działalności były to prasy mimośrodowe, na dzień dzisiejszy są to specjalnie przez nas zaprojektowane i wykonane według odpowiedniej specyfikacji specjalistyczne urządzenia sterowane elektroniką. To daje nam pewność, że jakość wyrobów jest stale najwyższa, a klienci stosujący przewody WP mają poczucie bezpieczeństwa.

- Jak każdy biznes, także i ten wymaga zastosowania odpowiednich systemów zarządzania, certyfikatów jakości itd. Jakimi możecie się pochwalić?
Dokładnie tak. Na początku działalności był to tzw. znak bezpieczeństwa „B” wydawany przez PIMOT. Następnie od 2002 roku cała nasza produkcja została objęta systemem zarządzania jakością ISO 9001:2008 i uzyskaliśmy certyfikat jakości niemieckiej firmy TÜV NORD CERT. Na dzień dzisiejszy posiadamy certyfikaty ISO 9001:2008 oraz ISO/TS 16949:2009 wydane przez firmę DEKRA. Kolejnym jest certyfikat produktowy TÜV Rheinland oraz certyfikaty Federacji Rosyjskiej dopuszczające nasze wyroby do obrotu na terenie Rosji.
Chciałbym szczególnie pochwalić się certyfikatem ISO/TS 16949:2009, ponieważ nie każda firma w branży motoryzacyjnej może go uzyskać. Należy spełnić szereg dodatkowych wymagań oraz specjalnych warunków, które nam udało się zrealizować.

- Wasza sprzedaż w Polsce oparta jest na systemie dystrybutorów. Gdzie zatem typowy mechanik może kupić Wasze przewody?
Produkty WP są dostępne u czołowych dystrybutorów, w wielu hurtowniach oraz sklepach motoryzacyjnych. Niemniej jednak wiele konkurencyjnych firm podszywa się pod naszą markę, dlatego wprowadziliśmy dodatkowe zabezpieczenia. Nasze wyroby można rozpoznać po specjalnym nadruku na rurce, który zawiera numer zlecenia, partii magazynowej, daty produkcji oraz oczywiście nazwy firmy. Poza tym każdy produkt oznaczony jest metką z kodem produktu oraz kodem kreskowym.

Rafał Lanczyk left- Polska to oczywiście nie koniec ekspansji WP. Jesteście firmą, która od lat podróżuje, wystawiając się na światowych targach. Przypomnijmy, że w grupie Automechaniki jesteście polską firmą, która najczęściej wystawia się na tych targach. Kilka lat temu zostaliście nawet nagrodzeni właśnie za to przez zarząd Messe Frankfurt. Jakie są efekty po wielu latach prowadzenia firmy wedle takiej polityki?
Zgadza się, w roku 2012 zostaliśmy docenieni i uhonorowani specjalną nagrodą „THE AUTOMECHANIKA WIND ROSE AWARD”. Należy dodać, że taka nagroda po raz pierwszy została wręczona polskiej firmie.
Efekty naszej pracy podczas targów międzynarodowych są takie, że około 60-65% produkcji przeznaczane jest na eksport. Jak słusznie Pan zauważył, wieloletnie prowadzenie takiej polityki przyniosło efekt. Pracowaliśmy na niego przez kilkanaście lat. Logo WP jest rozpoznawalne oraz doceniane na świecie. Dochodzi nawet do sytuacji, że w niektórych rejonach nasz asortyment jest podrabiany. Nasze wyroby spotkać można nie tylko w Europie, ale również w wielu innych częściach świata.

- Poza przewodami oferujecie także wymagane oprzyrządowanie niezbędne do pracy, jak np. giętarki, przecinarki, elementy naprawcze itd. Co dokładnie wchodzi w ten zakres?
Wraz z rozwojem rynku dostosowaliśmy ofertę do zapotrzebowania na nim. Dlatego oprócz gotowych przewodów pojawiły się w naszym asortymencie urządzenia, za pomocą których można w warunkach warsztatowych dorabiać przewody we własnym zakresie. Oprócz tych urządzeń mamy w ofercie różnego rodzaju odpowietrzniki, łączniki, redukcje, trójniki, złączki oraz samoregulatory i rozpieracze do szczęk hamulcowych.
Zachęcam do odwiedzenia strony internetowej www.pwpnet.pl, na której można zapoznać się z pełną ofertą.

- Co typowy mechanik powinien wiedzieć na temat przewodów hamulcowych oraz ich wymiany? Czego pracownicy warsztatów najczęściej nie wiedzą?
Podstawą jest odpowiedni dobór średnicy zewnętrznej przewodu, która dla większości aut osobowych wynosi 4,75 mm. Kolejnym krokiem jest dobór odpowiednich złączek z gwintem. Można również skorzystać z naszego katalogu, jednak pomimo wielu starań nie zawsze dane z katalogu pokrywają się z tym, co fizycznie znajduje się w samochodzie. Najbardziej pewnym sposobem jest wymontowanie starego przewodu i dobranie nowego według wymontowanego wzoru.
W przypadku dorabiania przewodów na urządzeniach najczęstszym błędem jest niewłaściwe wykonanie spęczeń (zakończeń) przewodu. Aby wykonać popularne spęczenie typu SF (grzybek), należy użyć odpowiedniego zakuwaka z urządzenia. Natomiast aby wykonać spęczenie typu DF (lejek), należy najpierw wykonać spęczenie typu SF (grzybek), a następnie za pomocą odpowiedniego zakuwaka lub głowicy zagnieść to spęczenie do środka.
Na naszej stronie internetowej dostępne są filmy instruktażowe pokazujące krok po kroku, jak należy wykonać odpowiednie spęczenia na oferowanych przez nas urządzeniach.

- Jako Przedsiębiorstwo WP macie swoją sieć certyfikowanych warsztatów w całej Polsce. Na dziś jest to już ponad 30 zakładów. Czym taka placówka się wyróżnia i czy macie plany rozbudowy sieci o kolejne punkty?
Idea certyfikowanych warsztatów powstała dla wygody ostatecznego klienta. Mieliśmy i mamy do dzisiaj wiele telefonów i e-maili od klientów detalicznych, którzy chcieliby zakupić nasze przewody i zamontować je w swoich samochodach. Dlatego wyszliśmy im naprzeciw i taki klient może zgłosić się do certyfikowanego warsztatu w swoim mieście lub okolicy, gdzie zostanie kompletnie obsłużony. Warsztaty takie są oznaczone specjalnymi banerami oraz uzyskują od nas numerowany certyfikat. Jak najbardziej można dołączyć do prowadzonej przez nas sieci. W celu uzyskania dokładnych informacji proszę o kontakt z siedzibą naszej firmy.

- Dziękuję za rozmowę.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony