Federal-Mogul wykorzystuje swoje doświadczenia w produkcji łożysk do pojazdów lekkich do tworzenia trwałych łożysk bezołowiowych dla pojazdów ciężarowych.
Oferta firmy, w której powierzchnie półpanewek są indywidualnie optymalizowane, rozszerzyła się o materiały bezołowiowe, zapewniające zwiększoną nośność i odporność na zużycie w silnikach pojazdów ciężarowych.
Choć aktualnie nie ma przepisów ograniczających wykorzystanie ołowiu do produkcji łożysk pojazdów ciężarowych, w przypadku pojawienia się takich wymogów prawnych firma Federal-Mogul będzie mogła wykorzystać swoje doświadczenie w dziedzinie produkcji bezołowiowych łożysk do pojazdów lekkich. Poza korzyściami dla środowiska, materiały bezołowiowe pozwalają uzyskać wyższą wytrzymałość materiałową.
- Nasze łożyska bezołowiowe mają podłoże najwyższej jakości, wykonane z odlewu lub materiałów spiekanych. Chcąc zapewnić niezawodne rozwiązania dla łożyska wału obciążonego do 95 MPa i wymagającego zastosowania powłoki bezołowiowej, sięgamy po rozwiązania alternatywne, takie jak nasza powłoka polimerowa IROX – wyjaśnia Joachim Häring z Federal-Mogul Bearings, Europe. - IROX może być używany jako udoskonalenie wysokowytrzymałego aluminium, zapewniając w razie potrzeby optymalizację nośności i odporność na zużycie.
Pierwsze łożyska bezołowiowe Federal-Mogul dla pojazdów ciężarowych produkowane są seryjnie na zlecenie jednego ze światowych producentów OEM. Zainteresowani tym produktem są już kolejni klienci.
Komentarze (0)