Współpracując z globalnym sektorem motoryzacyjnym, firma NSK opracowała łożyska o niskim momencie, pomagające w redukcji zużycia energii i zmniejszeniu emisji CO2.
Te sprawdzone rozwiązania inżynieryjne zastosowane zostały w łożyskach kulkowych poprzecznych ogólnego zastosowania, wykorzystywanych w szeregu aplikacji przemysłowych oraz sektorze MRO (konserwacji, napraw i remontów).
Na całym świecie coraz więcej uwagi poświęca się efektywności energetycznej i coraz częściej inżynierowie produkcji, oceniając inwestycje kapitałowe związane z nowym wyposażeniem, patrzą na inne czynniki niż jedynie początkowa cena zakupu. Ich uwaga koncentruje się obecnie na całkowitym koszcie posiadania (TCO), jak również emisji CO2 w przewidywanym okresie eksploatacji maszyny. Takie podejście doprowadziło do znaczących zmian w projektowaniu silników elektrycznych oraz przepisach ich dotyczących.
Aby pomóc zarówno projektantom, jak i klientom, inżynierowie firmy NSK opracowali szereg ulepszeń związanych z projektowaniem i wytwarzaniem łożysk. Przyniosły one zmniejszenie momentu w standardowych łożyskach kulkowych poprzecznych do 47% w przypadku urządzeń gospodarstwa domowego wykorzystujących duże prędkości w porównaniu do łożysk standardowych o tym samym rozmiarze. Pomaga to poprawiać efektywność, a przez to zmniejszać zużycie energii, czyli dwie cechy, które przemawiają do każdego sektora przemysłowego.
NSK dokonała wielu odkryć w zakresie trybologii i technologii materiałowej, jak również opracowała stale o wyższej czystości, pozwalające na produkowanie wyrobów o znacząco większej trwałości zmęczeniowej. Dodatkowo dokonano dalszych postępów w procesach obróbki cieplnej, zapewniających znakomitą twardość i odporność na ścieranie. Wszystko to umożliwia zwiększanie osiągów i niezawodności nowych łożysk.
W dziedzinie wytwarzania łożysk poprawiono wykończenie i geometrię bieżni łożysk kulkowych. Ulepszenia te spowodowały zmniejszenie tarcia wewnętrznego, co z kolei pozwoliło na zmniejszenie zużycia energii, poziomów szumu podczas pracy, ilości wytwarzanego ciepła i zużycia ciernego. Uzupełnieniem zmian jest dalsza poprawa smarowania oraz uszczelnienia łożysk.
Komentarze (0)