Części i regeneracja

ponad rok temu  17.05.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

LuK RepSet 2CT – dla skrzyń biegów z mokrym sprzęgłem podwójnym

Zestaw narzędzi do wymiany sprzęgła podwójnego LuK RepSet 2CT nr 400 0540 10

Od wielu lat Schaeffler Automotive Aftermarket oferuje zestawy naprawcze do suchych sprzęgieł podwójnych. Jesienią 2018 roku w portfolio firmy pojawił się nowy produkt – mokre sprzęgło podwójne do skrzyń DQ 500 stosowanych w samochodach marek Audi, Volkswagen i Škoda.

Mokre czy suche?
O zastosowaniu odpowiedniego rodzaju sprzęgła decyduje przede wszystkim maksymalny moment obrotowy generowany przez silnik. Sprzęgła suche to zakres do 350 Nm (np. Fiat, Alfa Romeo), zaś mokre mogą przenosić większe momenty, gdyż są permanentnie chłodzone olejem. Takie rozwiązanie niesie ze sobą pewne utrudnienia, ponieważ wraz z eksploatacją w oleju zaczynają się pojawiać różnego rodzaju zanieczyszczenia, np. opiłki. Dlatego konieczna jest regularna konserwacja, a interwał wymiany oleju wynosi zazwyczaj ok. 60 tys. km. Sprzęgła suche pozostają pod tym względem bezobsługowe.

Budowa
Sprzęgło mokre podwójne składa się z dwóch niezależnie działających sprzęgieł: K1 i K2. Są one zamknięte w koszykach z 4-6 tarczkami w każdym pakiecie, w zależności od konstrukcji. Całość pływa w oleju zapewniającym chłodzenie. Jeśli jedno ze sprzęgieł jest załączone, drugie musi pozostać swobodne ze względu na fakt jednoczesnego załączenia dwóch biegów w skrzyni. Sprzęgło K1 obsługuje biegi parzyste, a K2 biegi nieparzyste, czyli skrzynia biegów ma dwa wałki sprzęgłowe posadowione jeden w drugim.

Wymiana
Wymiana takiego sprzęgła wymaga zastosowania zarówno pełnego zestawu naprawczego, jak i odpowiedniego narzędzia montażowego oraz testera diagnostycznego, który poradzi sobie z procesem adaptacji. Zestaw naprawczy LuK RepSet 2CT o numerze 602 0018 00 zawiera wszystkie komponenty niezbędne do przeprowadzenia technologicznej wymiany sprzęgła w DQ 500, czyli: sprzęgło, pokrywę olejową, pierścienie osadcze i komplet podkładek regulacyjnych. Dodatkowo Schaeffler wzbogacił zestaw o łożysko igiełkowe, które stabilizuje sprzęgło względem wału korbowego. Wymiana tego elementu jest obowiązkowa przy każdorazowym zdjęciu skrzyni biegów.
Montaż sprzęgła, odpowiednia regulacja podkładek i precyzyjne posadowienie pokrywy olejowej wraz z teflonowym uszczelniaczem wymagają zastosowania zestawu narzędzi specjalnych o numerze 400 0540 10. Zawiera on elementy niezbędne, które gwarantują bezproblemową naprawę. 

GALERIA ZDJĘĆ

Skrzynia DQ 500
Budowa zewnętrzna i składowe mokrego sprzęgła podwójnego
Złożenie DKZ sprzęgła podwójnego i wałków sprzęgłowych DQ 500
Zestaw naprawczy sprzęgła podwójnego LuK RepSet 2CT

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony