Z Pawłem Jędrasem, koordynatorem nowo tworzonej sieci Magneti Marelli Checkstar, rozmawia red. Mirosław Giecewicz.
- W listopadowym wydaniu zamieściliśmy informację na temat sieci Magneti Marelli o nazwie Checkstar. Proszę przypomnieć naszym Czytelnikom, w jakim celu zostaje tworzona ta sieć?
Magneti Marelli stworzyło już kilkanaście lat temu we Włoszech, później również na innych rynkach Europy i Ameryki Południowej, siatkę Serwisów Autoryzowanych Elektroniki Samochodowej. Warsztaty takie wykazywały się wysokim poziomem technicznym i profesjonalnym wyposażeniem warsztatowym z zakresu elektroniki samochodowej. Koncern Magneti Marelli produkował i dostarczał oryginalne podzespoły elektryczne “swoim warsztatom” poprzez autoryzowanych dystrybutorów. Warsztaty korzystały z informacji technicznej dotyczącej elektryki samochodowej dostarczanej przez Magneti Marelli. Jednak od kilku lat, od kiedy powstał RGZ Magneti Marelli Aftermarket, odnotowuje się znaczne poszerzanie oferty części zamiennych o produkty zawieszenia, karoserii i klimatyzacji. Fakt ten spowodował konieczność przebudowy istniejącej sieci warsztatów o specjalizacji elektryczno-elektronicznej na sieć warsztatów o bardziej zróżnicowanych profilach działalności. Stąd wziął się pomysł stworzenia sieci Magneti Marelli Checkstar. Magneti Marelli Checkstar to “profesjonalna naprawa i obsługa klienta, oryginalne części zamienne”.
- Sieć Checkstar działa już w innych krajach, m.in. we Włoszech i Francji. Jak tam przyjął się pomysł stworzenia tej sieci i jak ona funkcjonuje?
We Włoszech działa już kilkadziesiąt serwisów MM Checkstar. Większość z nich to warsztaty, które przekwalifikowały się z Serwisu Elektroniki Samochodowej Magneti Marelli na MM Checkstar – profil: elektronika pojazdowa + np. klimatyzacja + np. mechanika itp., na własne życzenie. Daje im to możliwość bycia rozpoznawanym na rynku lokalnym jako warsztat, który wykonuje szerszy wachlarz usług niż tylko naprawy elektryki lub elektroniki pojazdowej. Akcje promocyjne, np. w postaci reklamy nowej sieci warsztatowej w mediach lokalnych, powodują napływ nowych klientów do warsztatów autoryzowanych MM. Tak więc reakcja rynku włoskiego na Checkstar jest pozytywna.
- Jakie korzyści będzie miał warsztat ze wstąpienia do sieci i jakie wymagania musi spełnić, aby został przyjęty w szeregi Checkstar?
Korzyści warsztatu będą zależały oczywiście od zaangażowania we współpracę z naszą firmą. Możliwość posługiwania się marką Magneti Marelli Checkstar poprzez wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną warsztatu, możliwość korzystania z katalogu punktów bonusowych, możliwość brania udziału w akcjach promocyjnych MM, rabaty cenowe na produkty MM – to podstawowe przywileje dla każdego zrzeszonego. Dodatkowo warsztat będzie miał możliwość korzystania z informacji technicznej MM, specjalistycznych szkoleń, możliwość umieszczenia na stronie internetowej MM, możliwość otrzymania ekspozytorów z produktami MM itp. Serwis kandydujący do Checkstar powinien być wyposażony w odpowiednie narzędzia warsztatowe i zaopatrywać się w części zamienne MM na odpowiednim poziomie, musi mieć odpowiedni wygląd zewnętrzny i wewnętrzny, usługi przez niego wykonywane powinny być zgodne ze standardami MM Checkstar.
- Proszę powiedzieć, kto może zostać członkiem sieci? Czy musi być to warsztat, który współpracuje z Magneti Marelli od dawna, czy mogą się zgłaszać do Was nowe warsztaty?
Mogą się do nas zgłaszać oczywiście nowe warsztaty, wystarczy iż spełnią one warunki, o których już wcześniej wspomniałem. Chcemy jednak zacząć od kontaktu z dotychczasowymi warsztatami MM oraz z warsztatami, które zaopatrują się w nasze narzędzia i urządzenia diagnostyczne, a także znają już naszą markę i pozytywnie ją oceniają.
- Kiedy dokładnie Checkstar zaczyna swoją działalność w Polsce?
Nasi koledzy z Włoch i Francji już zaczęli i przetarli ścieżki. Wydawałoby się, że wystarczy odzwierciedlić to, co zostało przez nich zrobione. Niestety, nie można tego skopiować. Ich działania i doświadczenia potraktowaliśmy jako wzorzec, ale bardzo dużo ważnych szczegółów dotyczących zasad współpracy dostosowujemy do realiów polskiego rynku, który różni się jednak od rynku włoskiego czy francuskiego. Tak więc potrzebujemy jeszcze 2, 3 miesiące, aby dobrze się przygotować. Planujemy otwarcie pierwszego Serwisu Checkstar w pierwszym kwartale 2006 r.
- Jakie macie plany na rok 2006 odnośnie Checkstar?
Chcielibyśmy, aby marka Magneti Marelli Checkstar w przyszłym roku zaczęła być rozpoznawalna i pozytywnie identyfikowana na trudnym rynku samochodowych części zamiennych. Rok 2006 chcielibyśmy zamknąć liczbą 20-30 Serwisów Autoryzowanych Magneti Marelli Checkstar. Będziemy obserwować jak układa się współpraca między MM Aftermarket Poland a nowo otwartymi serwisami Checkstar. Pierwsze miesiące współpracy mogą wymagać pewnych korekt w regułach współpracy, wzajemnego dostosowywania się. Mamy jednak nadzieję, iż podsumowując rok 2006 będziemy mogli powiedzieć, iż koncepcja Checkstar podniosła rangę MM w oczach naszych klientów, przynosi pozytywne rezultaty finansowe dla nas, jak i dla naszych autoryzowanych serwisów.
- Dziękuję za rozmowę.
- W listopadowym wydaniu zamieściliśmy informację na temat sieci Magneti Marelli o nazwie Checkstar. Proszę przypomnieć naszym Czytelnikom, w jakim celu zostaje tworzona ta sieć?
Magneti Marelli stworzyło już kilkanaście lat temu we Włoszech, później również na innych rynkach Europy i Ameryki Południowej, siatkę Serwisów Autoryzowanych Elektroniki Samochodowej. Warsztaty takie wykazywały się wysokim poziomem technicznym i profesjonalnym wyposażeniem warsztatowym z zakresu elektroniki samochodowej. Koncern Magneti Marelli produkował i dostarczał oryginalne podzespoły elektryczne “swoim warsztatom” poprzez autoryzowanych dystrybutorów. Warsztaty korzystały z informacji technicznej dotyczącej elektryki samochodowej dostarczanej przez Magneti Marelli. Jednak od kilku lat, od kiedy powstał RGZ Magneti Marelli Aftermarket, odnotowuje się znaczne poszerzanie oferty części zamiennych o produkty zawieszenia, karoserii i klimatyzacji. Fakt ten spowodował konieczność przebudowy istniejącej sieci warsztatów o specjalizacji elektryczno-elektronicznej na sieć warsztatów o bardziej zróżnicowanych profilach działalności. Stąd wziął się pomysł stworzenia sieci Magneti Marelli Checkstar. Magneti Marelli Checkstar to “profesjonalna naprawa i obsługa klienta, oryginalne części zamienne”.
- Sieć Checkstar działa już w innych krajach, m.in. we Włoszech i Francji. Jak tam przyjął się pomysł stworzenia tej sieci i jak ona funkcjonuje?
We Włoszech działa już kilkadziesiąt serwisów MM Checkstar. Większość z nich to warsztaty, które przekwalifikowały się z Serwisu Elektroniki Samochodowej Magneti Marelli na MM Checkstar – profil: elektronika pojazdowa + np. klimatyzacja + np. mechanika itp., na własne życzenie. Daje im to możliwość bycia rozpoznawanym na rynku lokalnym jako warsztat, który wykonuje szerszy wachlarz usług niż tylko naprawy elektryki lub elektroniki pojazdowej. Akcje promocyjne, np. w postaci reklamy nowej sieci warsztatowej w mediach lokalnych, powodują napływ nowych klientów do warsztatów autoryzowanych MM. Tak więc reakcja rynku włoskiego na Checkstar jest pozytywna.
- Jakie korzyści będzie miał warsztat ze wstąpienia do sieci i jakie wymagania musi spełnić, aby został przyjęty w szeregi Checkstar?
Korzyści warsztatu będą zależały oczywiście od zaangażowania we współpracę z naszą firmą. Możliwość posługiwania się marką Magneti Marelli Checkstar poprzez wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną warsztatu, możliwość korzystania z katalogu punktów bonusowych, możliwość brania udziału w akcjach promocyjnych MM, rabaty cenowe na produkty MM – to podstawowe przywileje dla każdego zrzeszonego. Dodatkowo warsztat będzie miał możliwość korzystania z informacji technicznej MM, specjalistycznych szkoleń, możliwość umieszczenia na stronie internetowej MM, możliwość otrzymania ekspozytorów z produktami MM itp. Serwis kandydujący do Checkstar powinien być wyposażony w odpowiednie narzędzia warsztatowe i zaopatrywać się w części zamienne MM na odpowiednim poziomie, musi mieć odpowiedni wygląd zewnętrzny i wewnętrzny, usługi przez niego wykonywane powinny być zgodne ze standardami MM Checkstar.
- Proszę powiedzieć, kto może zostać członkiem sieci? Czy musi być to warsztat, który współpracuje z Magneti Marelli od dawna, czy mogą się zgłaszać do Was nowe warsztaty?
Mogą się do nas zgłaszać oczywiście nowe warsztaty, wystarczy iż spełnią one warunki, o których już wcześniej wspomniałem. Chcemy jednak zacząć od kontaktu z dotychczasowymi warsztatami MM oraz z warsztatami, które zaopatrują się w nasze narzędzia i urządzenia diagnostyczne, a także znają już naszą markę i pozytywnie ją oceniają.
- Kiedy dokładnie Checkstar zaczyna swoją działalność w Polsce?
Nasi koledzy z Włoch i Francji już zaczęli i przetarli ścieżki. Wydawałoby się, że wystarczy odzwierciedlić to, co zostało przez nich zrobione. Niestety, nie można tego skopiować. Ich działania i doświadczenia potraktowaliśmy jako wzorzec, ale bardzo dużo ważnych szczegółów dotyczących zasad współpracy dostosowujemy do realiów polskiego rynku, który różni się jednak od rynku włoskiego czy francuskiego. Tak więc potrzebujemy jeszcze 2, 3 miesiące, aby dobrze się przygotować. Planujemy otwarcie pierwszego Serwisu Checkstar w pierwszym kwartale 2006 r.
- Jakie macie plany na rok 2006 odnośnie Checkstar?
Chcielibyśmy, aby marka Magneti Marelli Checkstar w przyszłym roku zaczęła być rozpoznawalna i pozytywnie identyfikowana na trudnym rynku samochodowych części zamiennych. Rok 2006 chcielibyśmy zamknąć liczbą 20-30 Serwisów Autoryzowanych Magneti Marelli Checkstar. Będziemy obserwować jak układa się współpraca między MM Aftermarket Poland a nowo otwartymi serwisami Checkstar. Pierwsze miesiące współpracy mogą wymagać pewnych korekt w regułach współpracy, wzajemnego dostosowywania się. Mamy jednak nadzieję, iż podsumowując rok 2006 będziemy mogli powiedzieć, iż koncepcja Checkstar podniosła rangę MM w oczach naszych klientów, przynosi pozytywne rezultaty finansowe dla nas, jak i dla naszych autoryzowanych serwisów.
- Dziękuję za rozmowę.
Komentarze (0)