Warto wiedzieć

ponad rok temu  04.02.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Magneti Marelli dostarcza silniki do LaFerrari

Zaprezentowany na targach samochodowych w Genewie samochód LaFerrari to pierwszy pojazd ze stajni Maranello wyposażony w hybrydowo-elektryczny napęd HY-KERS. Do jego rozwoju przyczynia się m.in. Magneti Marelli, dostarczając silniki elektryczne i komponenty do zarządzania i sterowania elektroniką.

System HY-KERS wytwarza łączną moc 963 KM. Składa się on z napędzanego benzyną, wolnossącego silnika spalinowego V12 o pojemności 6,3 l, osiągającego 800 KM oraz opracowanej przez Magneti Marelli części elektrycznej. Ta ostatnia składa się z dwóch silników elektrycznych – jednego silnika głównego i jednego dla układów pomocniczych, które razem osiągają moc maksymalną 120 kW (163 KM).
Dwa silniki elektryczne Magneti Marelli sterowane są dwoma połączonymi falownikami. Pierwszy silnik zapewnia pojazdowi napęd i odzyskuje energię kinetyczną podczas hamowania, magazynując ją w akumulatorach litowych. Silnik drugi, sterowany jednostką spalinową, wytwarza energię elektryczną, która wykorzystywana jest do zachowania stałego poziomu naładowania akumulatorów litowych oraz potrzebna do zapewnienia energii standardowym układom pojazdu (np. oświetleniu).
Magneti Marelli dostarcza do LaFerrari również systemy oświetlenia (światła przednie Bi-Xenon, światła tylne LED), układ przeniesienia napędu (obudowy przepustnicy) i elektronikę (z dziesięcioma elektronicznymi jednostkami sterującymi funkcjami pojazdu, m.in. oświetleniem przednim, komputerem pokładowym, siłownikiem elektrycznym kolektora dolotowego itd.). LaFerrari używa systemu Superlift, opracowanego przez Magneti Marelli, który dzięki siłownikom hydraulicznym podnosi pojazd i umożliwia mu w łatwy sposób pokonywać progi zwalniające i inne nieregularności na powierzchni drogi.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony