Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Magneti Marelli na 82. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie
Premiera nowych samochodów jest zawsze okazją do prezentacji firm produkujących części wykorzystane w najnowszych modelach aut. W tym roku firma Magneti Marelli bardzo mocno zaakcentowała swoją obecność wśród producentów części skierowanych na pierwszy montaż. Technologie i produkty Magneti Marelli można było zobaczyć na wyposażeniu takich samochodów, jak: Fiat 500L, Citroën C4 Aircross, Peugeot 208, a także Ferrari F12 Berlinetta i Porsche Boxster.

Na szczególne zainteresowanie zasługuje wyposażenie oczekiwanego modelu Fiata 500L, w którym wykorzystano szeroką gamę części Magneti Marelli – od układu oświetlenia (reflektory przednie oraz DRL Daylight Running Light) po układ wydechowy i elementy zawieszenia. W tym modelu można również znaleźć zrobotyzowaną skrzynię biegów Freechoice Magneti Marelli, gwarantującą maksymalny komfort użytkowania przy znacznym obniżeniu zużycia paliwa i obniżonym poziomie emisji spalin. W taką samą skrzynię biegów wyposażony jest również Fiat Panda 0.9 TwinAir Turbo 85 CV Dualogic. W tym samochodzie zastosowane zostały także inne elementy zaprojektowane przez Magneti Marelli – elementy sytemu oświetlenia, elektroniczne centralki sterowania silnikiem, zestawy wskaźników, elementy układu zawieszenia, układu wydechowego oraz amortyzatory, a także części z tworzywa sztucznego (zderzaki, zbiornik paliwa).

Nowy Peugeot 208, poza przepustnicami w nowej generacji silników benzynowych 1.0 VTi i 1.2 VTi, został wyposażony w najnowszy, multimedialny, pokładowy system rozrywkowo-informacyjny Magneti Marelli, który w modelu 208 nosi nazwę Touchscreen.

System umożliwia odtwarzanie plików muzycznych z urządzeń przenośnych (telefon, odtwarzacz MP3) oraz odtwarzanie zdjęć. Touchscreen wraz z przenośnym modemem Peugeot Connect umożliwia również dostęp do nowej generacji usług Peugeot Connect Apps, które będą dostępne w ciągu bieżącego roku. Modem podłączony do sieci CAN może przekazywać informacje dotyczące pojazdu oraz dane nawigacyjne za pomocą 7-calowego ekranu dotykowego o wysokiej rozdzielczości (800 x 480 pikseli). Dzięki portowi Bluetooth 2.0 system może współpracować z 5 telefonami komórkowymi, port USB umożliwia podłączenie pamięci USB lub iPoda.

Citroën proponuje wersję Aircross z gamy C4 – kompaktowego SUV-a wyposażonego w reflektory halogenowe lub ksenonowe z systemem AFS oraz multimedialny, pokładowy system rozrywkowo-informacyjny z portami USB i Bluetooth firmy Magneti Marelli.

Wyposażenia Magneti Marelli nie mogło również zabraknąć w takich pojazdach, jak Ferrari czy Porsche. W Ferrari F12 Berlinetta zastosowano wysoko zaawansowane technologicznie komponenty, jak wielofunkcyjny zestaw wskaźników z wyświetlaczem TFT, tylne lampy LED oraz elektroniczną centralkę z oprogramowaniem sterującym systemem Active Brake Cooling, czyli przesłonami wlotów powietrza chłodzącego hamulce. F12 Berlinetta dysponuje także systemem superlift osi przedniej – systemem hydraulicznych siłowników poruszanych pompą napędzaną silnikiem elektrycznym i sterowanych przez centralkę elektroniczną, dzięki czemu możliwe staje się łatwe podniesienie pojazdu i pokonanie nierówności nawierzchni.

Porsche w Genewie zaprezentowało nowego Boxstera, który będzie sprzedawany z zestawem wskaźników Magneti Marelli, nawiązującym do wyglądu charakterystycznego dla samochodów ze Stuttgartu. W trzech okrągłych elementach znajdują się wszystkie informacje niezbędne dla kierowcy – prędkościomierz, obrotomierz, wielofunkcyjny 4,6” wyświetlacz TFT (Thin Film Transistor). W zestawie znajduje się też głośnik z wzmacniaczem.

Technologie i części Magneti Marelli pojawiają się także w samochodach, w których na ten rok przewidziano mniejszy lub większy lifting, np. Audi A4 i RS4 Avant, gdzie wykorzystano reflektory halogenowe lub ksenonowe z systemem AFS, lampy tylne w technologii LED i zestawy wskaźników Magneti Marelli.

W zakresie samochodów koncepcyjnych Magneti Marelli współpracowała z Pininfarina przy realizacji modelu Cambiano, w którym układ napędowy składa się z czterech silników elektrycznych, po jednym na każde koło oraz motoreduktora. Silniki produkcji Magneti Marelli montowane są na przedniej i tylnej ramie, a każdy z nich dysponuje mocą 60 kW w trybie ciągłym i mocą szczytową 150 kW, przy maksymalnej łącznej mocy 600 kW i momencie obrotowym 640 Nm.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony