W tym roku w imprezie IC wzięło udział blisko 40 tysięcy klientów z całej Polski. Czekało na nich 170 ekspozycji światowych producentów i dostawców części zamiennych. Targi trwały 3 dni, przy czym dzień pierwszy dedykowany był profesjonalistom i mediom. Wejście na tę imprezę było możliwe wyłącznie na specjalne zaproszenie dystrybuowane dla klientów Inter Cars SA za pośrednictwem gazety firmowej „Wiadomości IC” oraz poprzez filie.
Cała ekspozycja na Bemowie została podzielona na dwie części. Pierwsza część – merytoryczna, prezentowała ofertę dostawców, więc funkcjonowała pod dotychczasową nazwą – 12. Targi części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatów. Druga część, pod nazwą Inter Cars Motor Show, zapewniła odwiedzającym wiele atrakcji motoryzacyjnych z udziałem najsławniejszych rajdowych zawodników, takich jak Hołowczyc, Kuzaj czy Kuchar. Ta część była silnie związana z promocją platformy Motointegrator.pl. Faktycznie też niekwestionowaną gwiazdą zarówno targów, jak i Inter Cars Motor Show został Motointegrator.pl – platforma internetowa, dzięki której można naprawić samochód w profesjonalnym warsztacie poprzez Internet czy telefon komórkowy. Przypomnijmy. Projekt został uruchomiony w połowie czerwca br. w wersji testowej Beta i przez dwa miesiące był sprawdzany przez klientów IC.
- Z pewnością mocnym akcentem zaznaczył się odnowiony, usprawniony portal Motointegrator.pl, który jest jednocześnie patronem imprezy – komentuje niedawne wydarzenie Joanna Król, PR Manager Inter Cars SA. - Klienci, którzy nie poznali jeszcze zalet tego portalu podczas czerwcowej Gali Mistrzów w Karpaczu, mogli zapoznać się z nową odsłoną właśnie podczas targów. Dobrym momentem do spokojnych rozmów był piątek (31 sierpnia), czyli dzień, który na innych imprezach tego typu nazywa się zwykle dniem prasowym. Na miejscu można było dopytać o szczegóły związane z przystąpieniem do platformy. Okazało się, że chętnych jest bardzo wielu. Byli również i tacy klienci, którzy przyszli osobiście podziękować za przedsięwzięcie, ponieważ dzięki przynależności do Motointegrator.pl pozyskali już nowych klientów!
W ciągu zaledwie dwóch miesięcy platformę Motointegrator.pl odwiedziło około 400 tys. użytkowników, co jest bardzo dobrym prognostykiem na przyszłość.
Podobnie jak w latach poprzednich, także i w tym roku olbrzymią popularnością cieszyła się ekspozycja wyposażenia warsztatowego. Pojawiły się na niej zarówno nowości, jak i renomowane produkty światowej czołówki dostawców i firm branży motoryzacyjnej. Aby skutecznie przemówić do wyobraźni i przedstawić wielkość ekspozycji, wystarczy podać liczby – 1500 m2 powierzchni i 400 palet towaru przywiezionych 15 ciężarówkami.
O ile w zeszłym roku wielkim zainteresowaniem cieszyły się narzędzia i wózki narzędziowe, to w tym roku zdecydowanym hitem okazały się podnośniki i sprzęt do wulkanizacji. Poza tym podczas imprezy swój debiut miało kilka nowych firm, m.in. CTEK – ładowarki samochodowe oraz NILFISK – profesjonalne myjnie samochodowe. Nowością były też narzędzia BOSCH i METABO oraz nowa linia spawarek IDEA oferowana przez firmę BADEK. Na targach po raz pierwszy pokazano dodatki lakiernicze PROFIRS oraz profesjonalne testery i akumulatory MIDTRONICS rekomendowane przez producentów samochodów jako urządzenia fabryczne. Goście targowi mogli także skorzystać z wyjątkowych propozycji leasingu, m.in. 10 x 0%.
W specjalnie wydzielonej strefie prowadzono bezpłatne szkolenia i konferencje.
- Naszym celem było zorganizowanie jak najlepszych warunków do zbliżenia się wszystkich uczestników profesjonalnego rynku części i usług motoryzacyjnych. Sądząc po frekwencji oraz po komentarzach na temat targów, ten cel udało się nam osiągnąć – podkreśla Radosław Grześkowiak, dyrektor Marketingu i Promocji Inter Cars SA. - Drugim, ale nie mniej ważnym zadaniem całego przedsięwzięcia było pokazanie naszym partnerom biznesowym, że z Inter Cars można nie tylko dobrze pracować, ale również świetnie się bawić – moim zdaniem udało się nam to w 100%. Impreza była otwarta także dla mieszkańców Warszawy i okolic. Od lat odnotowujemy rosnące zainteresowanie tego typu wydarzeniami u osób niezwiązanych z branża warsztatową. Zdecydowaliśmy więc, że tegoroczna edycja będzie jeszcze bardziej przypominała imprezę masową pod patronatem burmistrza gminy Bemowo.
Wystawcy wykazali się niezwykłą inwencją twórczą i pomysłowością, każdy miał swój sposób na jak najkorzystniejsze zaprezentowanie własnej oferty i najefektywniejsze dotarcie do klienta. Ekspozycje były ciekawe i różnorodne, wielu wystawców przygotowało atrakcyjne konkursy oraz promocje targowe. 12. targi z pewnością jeszcze długo będą wspominane jako profesjonalnie przygotowana impreza branżowa dla fachowców motoryzacji.
Poza różnorodną ekspozycją goście mieli możliwość obejrzenia wspaniałych i niezwykle widowiskowych atrakcji w strefie Motor Show. Obie imprezy odwiedziło blisko 40 tysięcy osób! Od pierwszych targów minęło już sporo czasu. Przez te wszystkie lata impreza się zmieniała i dziś jest to już wielkie show. Wymagało to oczywiście sporych nakładów pracy i wielu trudnych chwil.
- Od początku nie ukrywaliśmy, że do organizacji targów domowych zostaliśmy zainspirowani przez naszych kolegów z ATR – dodaje Radosław Grześkowiak. - Jak się okazało, także w naszych polskich warunkach idea ta bardzo dobrze się sprawdziła. Najlepszym tego świadectwem jest to, że wielu polskich dystrybutorów zaczęło nas naśladować. Nasze targi ewoluowały przez te lata, ale ich nadrzędną ideą było zawsze być jak najbliżej klienta. Dlatego staraliśmy się tak przygotowywać naszą ofertę, aby pogodzić oczekiwania różnych stron, a więc producentów części, warsztatów oraz naszej własnej organizacji.
Pierwszego dnia targów, w piątek, 31.08.2012 r., odbyła się konferencja prasowa, w której uczestniczyły między innymi media związane z branżą. Zarząd Inter Cars SA przedstawił swoją wizję i pomysły na rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce w zgodzie z hasłem „Zmieniamy przyszłość motoryzacji”, jak również zostały przedstawione wyniki finansowe Inter Cars za I półrocze 2012 roku.
Na imprezie dumnie prezentowały się dwa ShowCar, które ułatwiają firmie Inter Cars organizację szkoleń w całej Polsce. Swoje miejsce znalazły także pozostałe spółki i projekty wchodzące w skład Inter Cars SA, m.in. Feber z bogatą ofertą naczep i wywrotek, Dział Części do Samochodów Ciężarowych, Dział Części do Samochodów Amerykańskich oraz klimatyzacja samochodowa, systemy wtryskowe i części regenerowane, pochodzące z sieradzkiego Laubera. Inter Cars zaprezentował także swoją bogatą ofertę akumulatorów, środków smarnych, chemii warsztatowej i akcesoriów oraz części wizualnych i instalacji samochodowych. Klienci wykorzystali okazję i masowo dopytywali się o swoje punkty na stoisku IC Premia oraz o sposób ich wymiany na nagrody. Mówiąc w skrócie, było głośno i kolorowo, a każdy z całą pewnością mógł znaleźć dla siebie to, co najbardziej go interesuje.
Opinie wystawców
1. Podsumowanie targów: komentarz, wrażenia, refleksje...
2. Jakim zainteresowaniem cieszyło się stoisko firmy? W jaki sposób firma starała się przyciągać zwiedzających – korzystając z pomocy hostess, organizując konkursy itp. czy raczej pokładając wiarę w ofertę i renomę firmy?
3. Jaka jest Pani/Pana opinia na temat strefy Motor Show?
4. Jak ocenia Pani/Pan Targi IC od strony organizacyjnej?
Jacek Sozański, menedżer ds. klientów kluczowych w ContiTech Polska
1. Targi Inter Cars na stałe wpisane są w kalendarz ContiTech Polska. Pretendując do największych targów motoryzacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej, wzbogacają powiedzenie: „Wielkość ma znaczenie” o słowo jakość. W naszym odczuciu targi te to bardzo przemyślana i konsekwentnie rozwijana koncepcja integracyjna, która jednomyślnie ewoluuje w kierunkach oczekiwanych przez klientów i dostawców. Zmieniona w zeszłym roku konwencja z dwudniowej na trzydniową spotkała się z wieloma pozytywnymi opiniami, a co najważniejsze – udowodniła, że istnieje duża potrzeba spokojnej wymiany informacji technicznych, produktowych oraz szkoleniowych. Poza tym targi pozwalają przełamywać barierę klient-producent, co bez wątpienia okazuje się wielką pomocą w codziennym korzystaniu z produktów.
2. Jak co roku klienci mogli zapoznać się z nowościami produktowymi, coraz bogatszą ofertą serwisową. Byli zainteresowani wypróbowaniem naszych urządzeń, jak również nie brakowało chętnych do oddania głosu w konkursie na najbardziej innowacyjny sprzęt warsztatowy, jakim w tym roku był nasz specjalistyczny zestaw blokad o tajemniczej nazwie Conti®V01, który w rywalizacji zajął drugie miejsce. Zainteresowanych odsyłam do artykułu na jego temat w 9. numerze „Nowoczesnego Warsztatu”.
3. Potężne silniki, palone opony, charakterystyczny „bulgot” V-ósemek, wywołujące szybsze bicie serca ewolucje na motocyklach i wiele innych fantastycznych wrażeń. W naszej ocenie połączenie targów z Motor Show było chyba dla wszystkich przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Klienci targowi po wielu rozmowach z dostawcami mieli zapewnioną miłą odskocznię oraz podniesienie poziomu adrenaliny, co w ostatecznym podsumowaniu rysowało obraz targów jako „dobrze skrojonej” imprezy integracyjnej.
4. Organizatorzy 12. Targów Inter Cars pokazują jednoznacznie, że pomimo imprezy cyklicznej potrafią zaskoczyć czymś nowym i ciekawym. Dla nas, z perspektywy czasu, targi ewoluują razem z rynkiem i potrzebami, które z niego wynikają. Tym większe uznanie dla ekipy organizatorów za słuchanie głosów z rynku i brak obaw przed wprowadzeniem w „życie targów” nowych pomysłów. Targi Inter Cars są bardzo ciekawym wyzwaniem, w którym zawsze chętnie bierzemy udział, dzięki którym z roku na rok doświadczamy czegoś ciekawego, a dzięki kolejnym innowacyjnym pomysłom rozwijamy się razem z nimi.
Piotr Podrażka, manager ds. marketingu w Europie Środkowo-Wschodniej, Delphi Product & Service Solutions (DPSS)
1. Targi Inter Cars to ważne wydarzenie na biznesowej mapie Delphi. Jak co roku odbyliśmy wiele ciekawych spotkań i rozmów z przedstawicielami branży motoryzacyjnej. To także interesujące doświadczenie dla naszych kolegów z regionu, reprezentujących rynek Europy Środkowo-Wschodniej, którzy dołączyli do nas w tym roku.
2. Stoisko Delphi cieszyło się dużym zainteresowaniem wśród zwiedzających. To zasługa naszej oferty – w tym roku prezentowaliśmy tester diagnostyczny nowej generacji przy Mobilnym Centrum Technicznym, a także z dumą informowaliśmy o aktualizacjach w naszym programie Delphi Team Club. W tej chwili mamy już ponad 4,5 tysiąca użytkowników i wciąż doskonalimy nasz system. Zapraszam na stronę programu http://delphi-teamclub.pl/.
Szczególną ciekawostką na naszym stoisku była strefa technologii z tzw. pierwszej zabudowy. Przy wsparciu inżynierów z Krakowskiego Centrum Technicznego Delphi, którzy opowiadali o nowinkach technologicznych, prezentowaliśmy nasz inspirowany Formułą 1 pojazd demonstracyjny Delphi Sbarro F1for3. Tym bardziej, ze nasz krakowski zespół inżynierów ma w tym projekcie również swój udział. Na stoisku pojawił się także nagrodzony prestiżową nagrodą Pace Award 2012 (Premier Automotive Contribution to Excellence), innowacyjny skraplacz oparty na technologii rurki zwijanej, opracowany przez inżynierów z centrum technicznego Delphi w Ostrowie Wielkopolskim.
3 i 4. Targi Inter Cars to profesjonalnie zorganizowana impreza branżowa. Atrakcje przygotowane w ramach Motor Show – wyścigi samochodowe z udziałem mistrzów – z pewnością podniosły jeszcze bardziej atrakcyjność tego wydarzenia. Połączenie targów części i wyposażenia warsztatowego, zorientowanych na klienta profesjonalnego, z imprezą masową – dedykowaną szerokiemu gronu entuzjastów motoryzacji, zmieniło zupełnie charakter wydarzenia. Jest ono teraz bliższe rzeczywistości, w której warsztat czy sklep jest w nieustannym kontakcie z użytkownikami pojazdów. Oni z kolei mieli okazję doświadczyć skali zjawiska, jakie określamy mianem aftermarketu z poziomu jego zaplecza.
Joanna Krężelok, Sales & Marketing Development Manager w firmie TRW Automotive Aftermarket
1. Z punktu widzenia producenta części tegoroczne targi Inter Cars po raz kolejny stały się okazją do wymiany doświadczeń oraz zebrania cennych informacji i uwag bezpośrednio od warsztatów i osób związanych z rynkiem części zamiennych. Dla nas jest to również dogodna okazja do jeszcze lepszego zaprezentowania najnowszych rozwiązań wykorzystywanych zarówno na rynku pierwszomontażowym, jak i rynku części zamiennych.
2. Zainteresowanie, jakim cieszyło się stoisko TRW, przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Firma prezentowała wybrane produkty ze swojej oferty:
- produkty regenerowane – wystawa części przed i po regeneracji budziła szerokie zainteresowanie zwiedzających; specjalista techniczny firmy odpowiadał na pytania związane z samym procesem zwrotu rdzeni oraz wyjaśniał szczegóły fabrycznej regeneracji prowadzonej przez TRW;
- TRW Cotec – klocki hamulcowe pokryte warstwą silikatową, która znacząco wpływa na skrócenie drogi hamowania podczas pierwszych zatrzymań po ich wymianie.
Równie dużym zainteresowaniem cieszył się nasz program lojalnościowy TRW Diamonds, do którego podczas targów przystąpiło wiele osób. Program ten skierowany jest bezpośrednio do mechaników wykorzystujących produkty TRW w codziennej pracy i pozwala wymienić zebrane punkty na cenne nagrody.
Najwięcej zainteresowanych przyciągnął jednak konkurs wymiany zestawów naprawczych hamulca bębnowego – TRW Superkit, prowadzony każdego dnia targów. Przedstawiciele firmy zachęcali mechaników do korzystania z zestawów Superkit, które znacząco ułatwiają naprawy i montaż elementów hamulca bębnowego. Warto zaznaczyć, że najlepszy uzyskany czas montażu to 1 minuta 56 sekund, co oznacza, że zestaw Superkit naprawdę pozwala na znaczne skrócenie czasu naprawy takiego układu.
3. Jest to ciekawa koncepcja łączenia imprezy branżowej z częścią dostępną dla osób niezwiązanych bezpośrednio z branżą. W naszym przekonaniu Motor Show mógłby być świetną okazją do podnoszenia świadomości klienta ostatecznego na temat rynku części zamiennych.
4. Po latach doświadczeń firma Inter Cars osiągnęła bardzo wysoki poziom przygotowania imprez tego typu. Również dogodna lokalizacja targów w znaczny sposób ułatwiła wszelkie kwestie organizacyjne zarówno dla wystawców, jak i odwiedzających.
Katarzyna Rączka, ZF Friedrichshafen AG SA, przedstawicielstwo w Polsce
1. 12. Targi Inter Cars były drugimi, w których uczestniczyłam. Również w tym roku cieszyły się one ogromnym zainteresowaniem odwiedzających. Wystawcy starali się na różne sposoby przyciągnąć jak największą ich ilość na swoich stoiskach – przedstawiając nowości produktowe, organizując konkursy, podgrzewając atmosferę dużą mocą silników bądź kusząc pięknem hostess. Sądzę, że w tym roku było mniej przypadkowych odwiedzających, ale także i gadżeciarzy. Mniejszym zainteresowaniem cieszyły się na naszym stoisku katalogi drukowane – większość chciała otrzymać katalogi na DVD. Dużą atrakcją był na pewno Motor Show. Podobała mi się jego formuła imprezy otwartej.
2. Na stoisko ZF, jak co roku, przyjechała ze Schweinfurtu ciężarówka wystawowa ZF, w której eksponowane były nasze produkty. W tym roku wiele uwagi poświęciliśmy największemu wydarzeniu roku 2013, mianowicie SACHS Roadshow, po raz pierwszy organizowanemu w Polsce. Z tej okazji nasze stoisko wzbogaciły trzy samochody wyścigowe Jörga van Ommena, niemieckiego kierowcy wyścigowego, pięciokrotnego zwycięzcy DTM. Największym zainteresowaniem cieszył się Wiesmann na podzespołach BMW z 450-konnym silnikiem. Dodatkową atrakcją były bodypainterki z Czech, które reklamowały marki naszych produktów SACHS i LEMFÖRDER.
3. Uważam, że strefa Motor Show wydzielona od strefy targów to bardzo dobry pomysł na przyciągnięcie dużej liczby osób zainteresowanych motoryzacją. Przygotowany program i udział w imprezie znanych kierowców, ale również atrakcyjne występy gwiazd, cieszyły się dużym zainteresowaniem. Takie otwarcie na klienta ostatecznego to dobra strategia.
4. Organizatorom targów należy się duża pochwała. W każdej chwili mogliśmy liczyć na ich pomoc, co w podbramkowych sytuacjach ma ogromne znaczenie. Targi zostały zorganizowane na wysokim poziomie.
Anna Bereza, KYB Europe
1. W dobie szeregu rozmaitych sposobów komunikacji targi nie odgrywają tak wielkiego znaczenia jak kiedyś, niemniej jednak nadal stanowią dużą wartość, dając nam możliwość bezpośredniego kontaktu z klientami. Podczas takich wydarzeń możemy podzielić się ofertą katalogową KYB oraz udzielić cennych porad technicznych.
2. Udział w targach Inter Cars można uznać za udany z uwagi na liczbę odwiedzających nasze stanowisko. Zwiedzający mieli możliwość zapoznania się z naszymi produktami (amortyzatory KYB, sprężyny zawieszenia KYB K-Flex, zestawy montażowe górnego mocowania KYB SMK i zestawy ochronne KYB PK), ofertą katalogową oraz mieli możliwość otrzymania CD-katalogów (które poza katalogami amortyzatorów i sprężyn zawieszenia zawierają również przydatne materiały informacyjne na temat naszych produktów), Katalog Techniczny KYB oraz filmy instruktażowe, pokazujące szczegółowo całą procedurę wymiany części. Do demonstracji zostało wybranych pięć modeli samochodów osobowych: Audi A4 (przód), Renault Laguna (przód i tył), Mercedes A-Klasa (tył), Peugeot 407 (przód i tył) i Nissan Qashqai (przód), które wymagają szczególnej uwagi podczas wymiany amortyzatorów. Dodatkowo na naszym stoisku zwiedzający mieli możliwość oglądania filmów instruktażowych, które zdecydowanie bardziej przemawiają do odbiorcy niż nawet najlepiej napisana instrukcja i rysunki. Filmy dostępne są również na stronie internetowej KYB w zakładce „informacje techniczne”: http://www.kyb-europe.com/kyb-poland/videos.html.
Trwają prace nad przygotowaniem kolejnych filmów montażowych, dotyczących wymiany zarówno amortyzatorów KYB, jak i sprężyn KYB K-Flex, co będzie stanowić użyteczne narzędzie wsparcia technicznego.
4. Targi Inter Cars stanowią jedną z największych motoryzacyjnych imprez targowych skierowanych do profesjonalistów, której organizacja wymaga ogromnego wkładu. Myślę, że Inter Cars sprostał wymaganiom i przeprowadził ją bardzo sprawnie.
Komentarze (0)