Części i regeneracja

ponad rok temu  14.05.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Mamy solidne perspektywy

Rosnąca liczba zarejestrowanych pojazdów hybrydowych i elektrycznych to dla koncernu ZF dobra wiadomość. Firma z niemieckiego Friedrichshafen jest czołowym dostawcą rozwiązań w tym sektorze na świecie

Coroczna konferencja ZF poświęcona finansom

– Jako wiarygodny partner biznesowy jesteśmy gotowi nadal wspierać naszych klientów i dostawców – mówił podczas wirtualnej konferencji prasowej dyrektor zarządzający ZF Wolf-Henning Scheider. Coroczne spotkanie, poświęcone prezentacji wyników finansowych tego koncernu, odbyło się pod koniec marca. W tym roku oczywiście tylko w internecie.

– W ZF szybko i zdecydowanie zareagowaliśmy na rozprzestrzenianie się koronawirusa, możliwie najlepiej łącząc ochronę zdrowia i interesów naszych pracowników z interesami firmy – mówił Scheider.
Najważniejsza informacja to zrealizowane cele roczne, choć były one korygowane latem. Sprzedaż Grupy ZF w minionym roku osiągnęła wartość 36,5 mld euro (36,9 mld w 2018 r.). Zysk operacyjny EBIT to 1,5 mld euro (2,1 mld euro w 2018 r.). Domykając temat liczb, odnotujmy – na koniec grudnia 2019 r. koncern zatrudniał blisko 148 tysięcy osób (o tysiąc mniej niż rok wcześniej).
– Ogólna sytuacja gospodarcza oraz szczególne wyzwania związane z transformacją całej branży miały znaczny wpływ na naszą działalność w ubiegłym roku – mówił Scheider. Podkreślał, że koncern zyskał „kilka dużych zamówień”. Wyjaśniając niższy niż przed rokiem zysk, dyrektor zarządzający wskazywał pogorszenie koniunktury w przemyśle motoryzacyjnym, ale przede wszystkim wyższe wydatki na badania i rozwój oraz utworzenie nowych lokalizacji pod technologie przyszłości, takich jak zakłady produkcyjne napędów elektrycznych w Niemczech, Serbii i Chinach. Wskaźnik R&D wzrósł z 6,7% do 7,3%.
– Wartości finansowe nie spełniają naszych długoterminowych celów strategicznych. Dlatego będziemy nadal intensywnie pracować nad strukturą kosztów, aby uzyskać dalszą poprawę wyników. Przyczyni się do tego także wzmożona cyfryzacja procesów biznesowych – mówił Konstantin Sauer, dyrektor finansowy ZF. Jak wyjaśnił, sfinansowanie planowanego przejęcia Wabco, producenta układów hamulców do pojazdów ciężarowych, zakończyło się sukcesem. W tym celu w październiku ubiegłego roku ZF zaoferował na rynku kapitałowym obligacje i pożyczki obligacyjne o łącznej wartości 4,8 mld euro. – W tym procesie chciało wziąć udział znacznie więcej inwestorów, niż zakładaliśmy – podsumował.

Plan na 2020 r.
– Gdy świat staje w martwym społecznie i gospodarczo punkcie, mamy do czynienia z bezprecedensową sytuacją. Jej skutki są niepewne, dlatego obecnie nie jesteśmy w stanie sporządzić wiążącej prognozy na 2020 r. Będziemy nadal robić wszystko, co w naszej mocy, aby chronić naszych pracowników, powstrzymać rozprzestrzenianie się wirusa i zapewnić stabilność firmie. Dzięki naszej strategii „Next Generation Mobility” jesteśmy dobrze przygotowani na przyszłość, w której nowoczesna mobilność stanie się rzeczywistością – mówił Scheider. Na konferencji podkreślano, że ZF ma solidne, długoterminowe perspektywy, na które składają się nowe, wielomilionowe zamówienia na 8-biegową hybrydową automatyczną skrzynię biegów oraz nowe działania biznesowe w dziedzinie aktywnych systemów bezpieczeństwa (zintegrowany układ hamulcowy/IBC), stały wzrost popytu na elektryczne napędy do autobusów oraz zamówienia na badania i rozwój w zakresie funkcji zautomatyzowanej jazdy.

Ekotrendy
Władze koncernu podkreślały zaangażowanie w tzw. porozumienie paryskie – zarówno poprzez oferowanie wydajnych technologii, jak i zmniejszenie emisji CO2 w swoich zakładach. W ubiegłym roku firma opracowała strategię ochrony klimatu, która opiera się na tzw. korporacyjnym węglowym śladzie (CCF). Zobowiązała się w niej do znacznej redukcji emisji gazów cieplarnianych (zwłaszcza CO2) w swoich zakładach. – Naszym celem jest zachowanie neutralności klimatycznej do 2040 r., zgodnie ze specyfikacjami Rady Klimatycznej ONZ – podkreślał Scheider. – Aby to osiągnąć, poszerzamy istniejące programy efektywności energetycznej i jeszcze bardziej koncentrujemy się na pozyskaniu zielonej energii z własnych źródeł.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Wolf-Henning Scheider, dyrektor zarządzający ZF

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony